Hvad for nogle Dieselbetegnelser er egt me~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-08-05 17:58

Kære Gruppe.

Jeg har længe siddet og kigget på de forskellige betegnelser som de
forskellige bilmærker bruger bag på deres dieselbiler. Men hvor mange af
de brugte titler er faktisk med turbo?, for det er jo ikke til at se sig
ud af.

Men fx
TDI
TDcI
JTD

er da til at se at det er med turbo, mens at

HDI og andre betegnelser i linie med denne ikke gør det muligt at se om
bilen er med turbo eller ej.

Men er der nogen der er friske på lige at smide en samlet liste og så
lige skrive hvad for nogen der er med turbo og hvilke der ikke er??

På forhånd tak for hjælpen...
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 18:09

> Men er der nogen der er friske på lige at smide en samlet liste og så
> lige skrive hvad for nogen der er med turbo og hvilke der ikke er??

Den eneste nyere diesel bil, uden turbo, jeg kan komme i tanke om er vw´s
SDI.

MVH Ove

Fra : ChipMIK

Dato : 09-08-05 15:46

Ove wrote:

> Den eneste nyere diesel bil, uden turbo, jeg kan komme i tanke om er vw´s
> SDI.
>
> MVH Ove

jep, må vist næsten være ;)

ChipMIK

Fra : Non-Desperado

Dato : 09-08-05 14:59

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev:

> [...]
>forskellige bilmærker bruger bag på deres dieselbiler. Men hvor mange af
>de brugte titler er faktisk med turbo?, for det er jo ikke til at se sig

CRDi (Hyundai)

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 09-08-05 17:26

Toyota: D-4D

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-08-05 19:47

Hej,

On Mon, 08 Aug 2005 18:58:16 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>
>Men er der nogen der er friske på lige at smide en samlet liste og så
>lige skrive hvad for nogen der er med turbo og hvilke der ikke er??

BMW: d -> med turbo
BMW (ældre): td -> med turbo
BMW (ældre): tds -> med turbo
BMW (ældre): d -> uden turbo

Fra sidst i 80'erne (88 tror jeg ) er de kun med turbo.

** Lars

Fra : RP

Dato : 10-08-05 12:27

> Men er der nogen der er friske på lige at smide en samlet liste og så
> lige skrive hvad for nogen der er med turbo og hvilke der ikke er??

fra renault

dCi (commonrail) & dTi (turbo diesel)

Begge med turbo.

Fra : Michael Kirkegaard