3 dage i berlin
Fra : Kim

Dato : 08-08-05 17:20

Vi har tænkt på at køre en tur til Berlin fra d. 17.8 til 19.8 og jeg vil
derfor spørge om hvilken bydel (centralt) kan anbefales til overnatning ??
Nogle der har nogle gode tips vi er 2 pers.og har ingen kendskab til Berlin.
Er der evt. trafikal kaos i byen
Mvh. Kim

Fra : Melanie

Dato : 08-08-05 17:42

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor spørge om hvilken bydel (centralt) kan anbefales til overnatning ??
> Nogle der har nogle gode tips vi er 2 pers.og har ingen kendskab til

Hej Kim

Jeg kan ikke hjælpe meget, men ville da lige fortælle:

Min mand og jeg har været på en uges camping (i telt) i Tyskland her i
ferien. Vi så en masse byer og meget andet. Vi havde 1 dag i Potsdam,
(forstad til Berlin). Den har så meget at byde på så der var nok til flere
dage, men vi havde kun 1 dag. Vi kørte gennem Berlin bagefter for vi havde
ikke tid til at gå ud og se byen men ville godt kigge alligevel. Der er
rigtig meget trafik i Berlin. Mange af vejene er 5 sporet i hver retning.
Wow. Glad for at min mand kørte, men han hadede det. Der er virkelig meget
at se i Berlin, nok til over en uge (siger mine forældre der har været der 2
x uge). Min mand og jeg vil engang vende tilbage og se Berlin, men vi blev
enige om at bruge de offentlige transportmugligheder, da vi tydeligt kunne
se at de kom hurtigere frem end os i bil. Det skulle heller ikke være dyrt
at bruge.

God ferie
Mvh Melanie

Fra : Marianne

Dato : 09-08-05 09:08

Hej Kim

Jeg har rejst flere gange til Berlin og har hver gang brugt et
rejsebureau. Første gang Østerlindet Rejser, men dem var jeg ikke så
tilfredse med. Herefter har jeg brugt Team Benns, som jeg har været
meget godt tilfredse med. De er billige og har mange hotelmuligheder og
forslag til forskellige oplevelser og udflugter. Du kan se mere på
deres hjemmeside... Jeg ved også, at Abildskou laver nogle gode rejser
til Berlin.

Kærligst Marianne

Fra : klaus

Dato : 09-08-05 09:53

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> derfor spørge om hvilken bydel (centralt) kan anbefales til overnatning ??
> Nogle der har nogle gode tips vi er 2 pers.og har ingen kendskab til
Hvis I køre selv, bør I bare stille bilen alle 3 dage og bruge U-bahn hvis
lange distancer. Der er gratis parkering og rigelig af P-pladser oppe ved
universitet. Ligger ca. 1km nordvest for Hovedbanegården/GedächnessKirche
(Mit skriftlige tysk er lidt rustent

Brugte selv vandrehjemme nede ved Hovedbanegården. I kan få et to-personers
værelse med eget bad. Helt fint hvis man bare skal have et sted at sove.

/Klaus

Fra : Kim

Dato : 09-08-05 15:49

Tak for info , men hvis nogen har mere hører jeg gerne :)
Der er vel ingen steder hvor de kan forstå Dansk ??
Og er der et sted hvor man kan printe et kort over byen ud??
Mvh. Kim

Fra : Inger Buchard

Dato : 09-08-05 16:44

De kan engelsk

Kort: brug www.viamichelin.de og find de adresser, du synes er interessante.
Byen er for stor til at man lige kan printe et kort ud.

Jeg synes selv, at en god måde at lære byen at kende på er at bo i Mitte
eller Prenzlauer Berg tæt på Alexanderplatz. Hvis du kan finde noget omkring
Rosa Luxemburgplatz, er du i gå-afstand af det gamle og forhenværende
østberlinske centrum. Alt andet nås let med offentlige transportmidler.
Kvarteret har mange hyggelige restauranter, værtshuse, især op ad bakken til
arbejder/studenterkvarteret Prenzlauer Berg. Sidst jeg var i Berlin sad jeg
og så jeg over på Circus Berlin i Rosa-Luxemburg-Strasse et par dage i
ræk - se http://www.circus-berlin.de/p3.htm. Det er et sted, jeg ville tage
en gymnasieklasse med til, og de har også dobbeltværelser. I de dage vi
tilbragte i kvarteret sidste sommer, kunne man uden problemer parkere bilen
ved kantstenen. Kør ind i Berlin nordfra, så I slipper for at sidde i kø
gennem hele Vestberlin; de to bydeles overordnede vejnet er ikke optimalt
forbundne endnu, også fordi der bygges en stor central banegård midt i det
hele.

Lån turen går til Berlin på biblioteket - det er nu engang en god
introduktion.- og der kan I måske også låne et bykort; ellers ville jeg
købe et Falk-Karte i den nærmeste boghandel. I får brug for et detailkort
alligevel.

Inger

www.berlin.de finder du alle nødvendige oplysninger - men

Fra : Kim

Dato : 09-08-05 18:09

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:42f8cf3d$0$96235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> introduktion.- og der kan I måske også låne et bykort; ellers ville jeg
> købe et Falk-Karte i den nærmeste boghandel. I får brug for et detailkort

TAK :)
hvor kan man købe de såkaldte welcome cards , så man kan rejse rundt i 48
timer i byen til fast pris ??
Mvh. Kim

Fra : Inger Buchard

Dato : 09-08-05 19:08

På Ubahn-stationerne, de større altså.. Medbring Eurosedler. Rabatformerne:
Welcomecard og Citytourcard uden museer; Tageskarte: 5,80 og
Kleingruppenkarte: 14,80 for indtil 5 personer i eet døgn; de sidste to er
absolut det billigste, hvis man ikke vil på museum.
Se takstsystemet på http://www.bvg.de/
Inger

Fra : kim

Dato : 11-08-05 10:56

Hej Kim
Hotel kan med fordel findes på www.dtf-travel.dk
Se under weekend & mini 3 dage/2 næter på hotel med morgenmad 699 pr.
person.
Hotellet er centralt beliggende.
Kim

Fra : Kim

Dato : 11-08-05 21:08

Jeg har booket 2 overnatninger på Hotel Premier Citi-Con som ligger 4 km fra
bymidten i Lichtenberg , jeg vil dog nok forlænge med 1 dag eller måske
flytte til en meget central hotel , hvor man er tæt på det mest seværdige og
så helst til rimelig penge
Mvh. Kim

Fra : Inger Buchard

Dato : 12-08-05 07:06

Hvis du bor i Lichtenberg, vil jeg foreslå, at du deltager i en rundvisning
i Stasi-fængslet Hohenschönhausen. Tidligere indsatte viser frem og
fortæller.

Inger

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 26-08-05 15:26

Hej

Her er en artikel om en kunsttur tiil Berlin, men der er sikkert mange
oplysninger du kan bruge_
http://www.rejse.michulla.dk/page10.html

God tur

Hilen fra Michael

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-08-05 14:44

On Mon, 8 Aug 2005 18:20:07 +0200, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>Vi har tænkt på at køre en tur til Berlin fra d. 17.8 til 19.8 og jeg vil
>derfor spørge om hvilken bydel (centralt) kan anbefales til overnatning ??

Jeg tager afsted den 23. dertil - har booket mig ind på hotel via
www.besttravel.dk - ret billigt. Her fik jeg også en lille dansk
turistbrochure og kort. Gode hoteller til billige penge.