Sløv Aprilia SR50
Fra : LM

Dato : 08-08-05 16:01

Hejsa,

har en Aprilia SR50 ('97 model).

Den køre ok på lige strækninger (ca 60), men har lidt problemer lige når den
skal starte. Desuden ryger den ofte ned på 20 når den skal køre op ad bakke
:( Motoren lyder som om den er ved at blive kvalt, da den går helt ned i
omdrejninger.

Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Mvh Lars

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 08-08-05 17:14

Manglende kompression
Motor suger falsk luft

Er de 2 ting jeg lige kommer i tanke om.

Mvh.
Carsten Lorenzen

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : Allan Riise

Dato : 08-08-05 18:13

> [...]
> bakke
> :( Motoren lyder som om den er ved at blive kvalt, da den går helt ned i

Skidt i udstødningens forrør/cylinderens udstødningsport.

--
Allan Riise

Fra : atagu@gmx.net

Dato : 08-08-05 23:43

Hmm, kunne det ikke nemt være dine ruller, som er slidte..

Lyder ihvertifaldt sådan.. Da ens scooter så nemt kan skifte
hastighed, hvis rullerne sætter sig fast i skålen..

Hmm.. Slidt kile-rem, som glider af HT..

Det ville være min byd på det..

Fra : Henrik

Dato : 09-08-05 16:47

citat : Hmm.. Slidt kile-rem, som glider af HT..

niksen...! Så vil motoren ikke tabe omdr!

Men hvis der er 10-20k km siden den sidst har fået skiftet
stempel/stempelring. Så vil jeg nok få det skiftet. De andre fejlforslag med
slidtet ruller og falsk luft kan jeg også slutte mig til.

Henrik

Fra : LM

Dato : 10-08-05 17:17

"Henrik" <henrik@ask.me> wrote in message
> [...]
med
> slidtet ruller og falsk luft kan jeg også slutte mig til.

Den har kun gået 13k, hvis speedometeret passer... Hvis rullerne er slidte,
vil den så også gå ned i omdrejninger? Da jeg fik den var den også sløv, men
min lillebror pillede noget i udstødningen, så kørte den ok et stykke tid,
så det med at den stopper til er måske også et godt bud.

Jeg er bare total nybegynder med at rode med sådan noget, så hvis nogen kan
forklare nærmere hvordan jeg kan ordne de forskellige ting, kunne det være
super. Hvordan finder jeg f.eks. ud af hvilke ruller den bruger?

Mvh Lars