Nissan micra - mystisk lyd fra gearkasse
Fra : C. Petersen

Dato : 08-08-05 15:45

Hey.. jeg har en nissan micra fra 1990 1.2 chess.. den har kørt uden
problemer og gør det egentlig stadig. men. her for 1½uges tid siden begyndte
der at komme en mærklig metalisk hylen.. jeg er efter en del kørsel kommet
frem til at lyden kun kommer når bilen er i gear.. man kan lissom høre lyden
begynder så snart man presser gearstangen mod gearet.. og lyden er der i
alle gear.. måske lidt mindre i 1. end i de andre.

Jeg har snakket med nogle forskellige mennesker og nogen mener at det
mulighvis er et leje i gearkassen der er røget.. mens andre siger at det kan
være fordi der ikke er noget olie i gearkassen.. men.. har en micra seperat
gearkasse olie? eller bruger den olien fra motoren?

Mvh C. Petersen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-08-05 21:44

"C. Petersen" <KrustyTK*removethis*@gmail.com> skrev i en meddelelse

men.. har en micra seperat
> gearkasse olie? eller bruger den olien fra motoren?

Der er olie i gearkassen. og den er ikke nødvendigvis samme type som i
motoren. Så lad en mekker kigge på den, bedre før end senere!, hvis du ikke
selv kan.