Opdatering i firewall i NIS
Fra : Hans J. Jensen

Dato : 08-08-05 15:42

Hej

Jeg har (som jeg før har skrevet) Norton Internet Security(NIS), som
indeholder Norton Antivirus (NA). Min abonnement er udløbet og jeg kan ikke
opdatere bl.a. virus definitioner mere. Jeg ville gerne have et freeware
program som helt kunne erstatte hele NIS (inkl. NA). Men som jeg lærte kan
det vist ikke lade sig gøre. Jeg er sådan set vældig godt tilfreds med NIS.
Der har aldrig været nogen store problemer. Jeg kan afinstallere NA og
erstatte det med f.eks. AVG, så har jeg en ny antivirus. Da jeg har forstået
at det ikke er så smart at have to antivirus-programmer kørende samtidig er
min plan at afinstallere NA og erstatte denne (med f.eks. AVG). Jeg vil
gerne beholde firewallen i NIS, så mit spørgsmål er nu:

Hvor nødvendig er "live update" i firewall-delen?

Jeg kan jo ikke opdatere den mere.

(Jeg har besluttet mig for at have en firewall og antivirus, og jeg har set
og læst noget af hjemmesiden: http://sikkerhed-faq.dk/. Netværksudvalget for
det net jeg sidder på anbefaler på det kraftigeste begge dele.)

Mvh. Hans

Fra : Alex Holst

Dato : 08-08-05 19:12

Hans J. Jensen wrote:
> Hvor nødvendig er "live update" i firewall-delen?

100% - Det er kun et spørgsmål om tid før der findes sikkerhedsfejl i
din firewall. Jeg antager at sikkerhedsrettelser vil blive sendt ud via
dette live update.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 08-08-05 22:14

Alex Holst wrote:

> 100% - Det er kun et spørgsmål om tid før der findes sikkerhedsfejl i
> din firewall. Jeg antager at sikkerhedsrettelser vil blive sendt ud via
> dette live update.

Ja, alle opdateringer kommer fra denne "live update". Jeg tænkte bare,
at der måske ikke var de samme vigtige opdateringer som f.eks.
virusdefinition i et anti-virus program. Firewallen kan vel stadigvæk
blokere for noget trafik.

Men jeg kan godt se, som du skriver, at rettelser af fejl til firewallen
ikke mere vil bliver rettet. Og det er vel det som mange hackere og
virus-skabere udnytter?

Mvh. Hans