Title...
Fra : Tine Gade

Dato : 08-08-05 11:36

Jeg har en side der kan være svær at pinge. Derfor vil der stå
"Serveren blev ikke fundet" foroven, men når så jeg får fat i
siden skifter titlen ikke, selvom jeg har <TITLE>Sidens
navn</TITLE> med i min index-fil.
Åbner jeg i stedet www.sidensnavn.dk/index.htm så skifter titlen
godt nok?!?
Noget jeg kan gøre så jeg altid har den korrekte titel?

Tak,
Tine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-05 11:49

Tine Gade skrev:

>Jeg har en side der kan være svær at pinge. Derfor vil der stå
>"Serveren blev ikke fundet" foroven, men når så jeg får fat i
>siden skifter titlen ikke, selvom jeg har <TITLE>Sidens
>navn</TITLE> med i min index-fil.

Hvis du giver os et link, er det nemmere at se hvad problemet er.

>Åbner jeg i stedet www.sidensnavn.dk/index.htm så skifter titlen
>godt nok?!?

Når man laver en adresse med et generisk navn, bør det fremgå så
folk ikke forgæves venter på svar. Du kunne have skrevet:

   www..dk/index.htm

for at vise at det ikke er en rigtig adresse.

--
Bertel

Fra : Tine Gade

Dato : 08-08-05 11:55

> Hvis du giver os et link, er det nemmere at se hvad problemet er.

Siden ligger ikke offentligt tilgængelig, det er en htmlside i et
embedded system, deraf også problemerne med at tilgå siden.

Jeg håbede bare det kunne være et generelt problem??

> Når man laver en adresse med et generisk navn, bør det fremgå så
> folk ikke forgæves venter på svar. Du kunne have skrevet:
>
>    www..dk/index.htm
>
> for at vise at det ikke er en rigtig adresse.

Beklager, det tænkte jeg ikke på. Det skal jeg huske næste gang.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-05 14:16

Tine Gade skrev:

>Jeg håbede bare det kunne være et generelt problem??

Jeg har faktisk ikke forstået hvad det er der sker på dit system.
Jeg håbede at jeg kunne se siden og dermed finde ud af det.

--
Bertel

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-08-05 16:04

> Jeg har faktisk ikke forstået hvad det er der sker på dit system.
> Jeg håbede at jeg kunne se siden og dermed finde ud af det.

Er det så specielt? Jeg oplever det jævnligt på mange forskellige sider:

Hvis jeg først får en fejlmeddelelse, og derefter får fat på siden, skifter
fejlmeddelelsen i title ikke.

Jeg kan dog ikke huske, om det kun er i Internet Explorer, det sker.

Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-05 17:39

Tine Gade skrev:

>Jeg håbede bare det kunne være et generelt problem??

Nu har Mikkel forklaret mig det.

Hvis du kan bruge .htaccess og ved hvordan det fungerer, kan du
lave din egen fejlside og give den samme titel som den rigtige
side. Det vil vist ikke virke forvirrende.

Jeg har benyttet fidusen (uden at spekulere på titel i den
forbindelse) på lundhansen.dk. Du kan f.eks. se det ved følgende
link:

http://lundhansen.dk/xx

PS. Det lader til at Opera skifter titlen korrekt nok.

PPS. Jeg ville være ligeglad med det omtalte problem.

--
Bertel