Hvad hulen er der galt med IMDb?
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 05-06-01 12:38

Jeg har i flere dage ikke kunnet komme ind på IMDb. Hverken www.imdb.com
eller uk.imdb.com virker!! Jeg får kun titellinjen og en bannerreklame at se
før min tålmodighed løber ud (og den varer ca. 5-7 min.). Har jeg mon nogen
lidelsesfæller her? Måske endda nogen der ved hvad der er galt og hvornår vi
kan komme i kontakt med nettets fedeste site igen?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 05-06-01 12:47

jep. Har haft samme problem i over en uge nu...

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-06-01 15:03

"Kenneth Andersen" <kenneth_andersen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> jep. Har haft samme problem i over en uge nu...

Virker fint hér på en UNI2-opkobling. Såvel du som Mikkel er koblet op hos
CyberCity, så det er måske dér problemet er.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Lars Petersen

Dato : 05-06-01 15:34

> Virker fint hér på en UNI2-opkobling. Såvel du som Mikkel er koblet op hos
> CyberCity, så det er måske dér problemet er.

Jeg har CyberCity og der er ingen problemer her.

/lars

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 05-06-01 15:46

Jeg har også cybercity og her er der store problemer...som sagt i over en
uge nu...??

Fra : nikolaj borg

Dato : 05-06-01 15:47

> Jeg har også cybercity og her er der store problemer...som sagt i over en
> uge nu...??

TDK her. Jeg har været derinde flere gange i den sidste uges tid, hidtil
ingen problemer. Det lyder mystisk, hvis det skulle være relateret til
udbyder - medmindre I kører med proxy?

/Nikolaj

Fra : Jesper Vestergaard

Dato : 05-06-01 17:15

Efter flere dages desperation har jeg nu fundet ud af, at det kun var en
problem, når jeg brugte min CyberCity opkobling, hos andre udbydere var
problemet der ikke. Det skyldes at den såkaldte proxyserver ikke var slået
til. Det kan være det også kan løse problemet for andre.

venlig hilsen
Jesper
www.CinemaZone.dk

Fra : Jesper Vestergaard

Dato : 05-06-01 21:44

Sidste kapitel:

Inden jeg fandt ud af det med proxyserveren, skrev jeg til imdb og har siden
fået følgende svar:

"We know that a very small number of people have the problem.

It affects people by ISP. Do you use cybercity.dk? if you have an
alternate
ISP the problem will probably go away - we would be grateful if you or
someone
could check that and let us know. Please send this email to your ISP.

We are still trying to collect information on this problem. Our visitor
statistics show no problems. Only a tiny number of people are affected.

For affected ISPs (six in the world that we know of so far) we have
setup :

http://excite.imdb.com/

That should work for you if you can't use an alternate ISP or
if cybercity.dk can't fix the problem or pinpoint something wrong with
our site (which we can't see)"

så hvis nogen stadig har problemer, så er der måske en løsning for dem her.

venlig hilsen
Jesper
www.CinemaZone.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 07-06-01 13:19

It seems Morten Wartou wrote:

>Virker fint hér på en UNI2-opkobling. Såvel du som Mikkel er koblet op hos
>CyberCity, så det er måske dér problemet er.

Det er det givetvis.

Visse af Cybercitys dial-up-puljer er forsynet med et
software-release, hvis TCP-stak har et par obskure fejl. Det
medfører, at der fra de berørte dial-up-bokse kan være store
problemer med at holde en TCP-stream til hosts, der sidder bag en
Cisco LocalDirector, hvilket formentlig er tilfældet med
imdb.com.

Software-opgraderinger af dial-up-boksene er i gang, og indtil da
kan man som workaround komme uden om problemet ved at bruge proxy
(proxy.cybercity.dk).

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : HKJ

Dato : 05-06-01 12:48

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
vi
> kan komme i kontakt med nettets fedeste site igen?

Har lige prøvet og den virker fint her (under 10sec).