/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
en tyveknægts straf ?
Fra : Mike-G


Dato : 05-06-01 12:42

Her er lige et klip fra ekstrabladet..

--------------------------


Det seneste offer på listen var en motorcyklist, der sent mandag aften
skred ud på Husmandsvej i Taastrup vest for København. Manden ramte en
lysmast og døde af sine kvæstelser, da han ifølge et vidnes oplysninger til
Glostrup Politi kørte med 180 km/t på vejen. Han kørte på en motorcykel, der
for en måneds tid siden blev stjålet i Kolding.

-------------------------------
Mike-g
cbx750f



 
 
Michael K.S. (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 05-06-01 12:49

On Tue, 5 Jun 2001 13:42:19 +0200, "Mike-G" <michael@mike-g.dkx>
wrote:

> Det seneste offer på listen var en motorcyklist, der sent mandag aften
>skred ud på Husmandsvej i Taastrup vest for København. Manden ramte en
>lysmast og døde af sine kvæstelser, da han ifølge et vidnes oplysninger til
>Glostrup Politi kørte med 180 km/t på vejen. Han kørte på en motorcykel, der
>for en måneds tid siden blev stjålet i Kolding.

Næh ikke en tyveknægts straf,men en tragisk ulykke hvis du spørger
mig,at cyklen var stjålet forekommer mig at være rimelig sekundært i
den forbindelse.

-M

Poul Ladefoged (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Poul Ladefoged


Dato : 05-06-01 15:37


"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
news:fkhphtcu05par0nd8ovlbbudpk8u679guh@4ax.com...
> On Tue, 5 Jun 2001 13:42:19 +0200, "Mike-G" <michael@mike-g.dkx>
> wrote:
>
> > Det seneste offer på listen var en motorcyklist, der sent mandag aften
> >skred ud på Husmandsvej i Taastrup vest for København. Manden ramte en
> >lysmast og døde af sine kvæstelser, da han ifølge et vidnes oplysninger
til
> >Glostrup Politi kørte med 180 km/t på vejen. Han kørte på en motorcykel,
der
> >for en måneds tid siden blev stjålet i Kolding.
>
> Næh ikke en tyveknægts straf,men en tragisk ulykke hvis du spørger
> mig,at cyklen var stjålet forekommer mig at være rimelig sekundært i
> den forbindelse.
>
> -M

Vel er det tragisk at en person mister livet, og med hensyn til at den var
stjålet, det er jo " kun " penge.
Man kan dog ikke klandre andre end manden selv for ulykken og så ellers
prise sig lykkelig for at han ikke tog andres liv med sig.

Med en venlig formaning " Pas på jer selv derude "

Poul Ladefoged



Mich@el (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Mich@el


Dato : 05-06-01 17:24

Hej Poul.

Poul Ladefoged wrote:

> Vel er det tragisk at en person mister livet

Helt sikkert.

> , og med hensyn til at den var
> stjålet, det er jo " kun " penge.

Hmm - jeg kan se at du ikke har prøvet at få stjålet din MC. Det er bare NEDTUR


> Man kan dog ikke klandre andre end manden selv for ulykken og så ellers
> prise sig lykkelig for at han ikke tog andres liv med sig.

Nemmerlig


--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

-------------------------------------------
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives
-------------------------------------------



Morten Juel (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 05-06-01 17:34


Vel er det tragisk at en person mister livet, og med hensyn til at den var
> stjålet, det er jo " kun " penge.
Hvis der var en der stjal min kværn (der er ikke kasko på) så ville jeg
fandeme fryde mig hvis idioten fik slået sig selv ihjel på den !

mvh
Morten **der har No mercy i den retning**



Robert Eriksen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 06-06-01 08:43



Morten Juel wrote:

> Vel er det tragisk at en person mister livet, og med hensyn til at den var
> > stjålet, det er jo " kun " penge.
> Hvis der var en der stjal min kværn (der er ikke kasko på) så ville jeg
> fandeme fryde mig hvis idioten fik slået sig selv ihjel på den !

Så du kunne stå med et tab på hele den kaskoløse smadrede cykel og et lig du
ikke kan kræve erstatning fra? Ville et par hårde kvæstelser så ikke være at
foretrække?

/Robert


Claus Rittig (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 06-06-01 16:55

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:3B1DDEEA.981E1BDD@adr.dk...

> > Hvis der var en der stjal min kværn (der er ikke kasko på) så ville jeg
> > fandeme fryde mig hvis idioten fik slået sig selv ihjel på den !
>
> Så du kunne stå med et tab på hele den kaskoløse smadrede cykel og et lig
du
> ikke kan kræve erstatning fra? Ville et par hårde kvæstelser så ikke være
at
> foretrække?

Hmmm.....
Du har fat i noget der...

Rittig



Morten Dybdal (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 06-06-01 18:50

Robert Eriksen wrote:

> så du kunne stå med et tab på hele den kaskoløse smadrede cykel og et lig du
> ikke kan kræve erstatning fra? Ville et par hårde kvæstelser så ikke være at
> foretrække?
>

Nåe, va' der er vel et par gode organer tilbage, i fyren



--
Morten Dybdal



Steen S. Schmidt (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 06-06-01 20:35

> Nåe, va' der er vel et par gode organer tilbage, i fyren

Ja, hovedet kan man vel ikke bruge til noget alligevel...

Mvh
Steen



Jens U (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 06-06-01 20:50

Morten Dybdal skrev...
>Robert Eriksen wrote:
>
>> så du kunne stå med et tab på hele den kaskoløse smadrede cykel og et lig du
>> ikke kan kræve erstatning fra? Ville et par hårde kvæstelser så ikke være at
>> foretrække?
>>
>
>Nåe, va' der er vel et par gode organer tilbage, i fyren
>
Til hvad ? ....Grisefoder ?
de fleste er nok så fuck up(smadret), så Falck skal bruge skovle.

En free for ride tyv, har nok hverken kort eller sikkerhedsudstyr i orden og
med 100 km/t hen over et rivejern i vindjakke og cowboybukser,
så bliver det svært at lappe på resterne.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.





Morten Dybdal (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 06-06-01 23:50

Jens U wrote:

> >Nåe, va' der er vel et par gode organer tilbage, i fyren
> >
> Til hvad ? ....Grisefoder ?
> de fleste er nok så fuck up(smadret), så Falck skal bruge skovle.
>
> En free for ride tyv, har nok hverken kort eller sikkerhedsudstyr i orden og
> med 100 km/t hen over et rivejern i vindjakke og cowboybukser,
> så bliver det svært at lappe på resterne.
>

Øv, vi mangler eller organdonorer.



--
Morten Dybdal



Janus (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 07-06-01 01:28

Hvis han stjal min cykel så vil jeg gøre krav på hans organer, de må da
kunne sælges til en fornuftig pris, og dække de største skader på MC'en


Janus




Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en
news:3B1E6D35.E4B6C520@dm-data.dk...
> Robert Eriksen wrote:
>
> > så du kunne stå med et tab på hele den kaskoløse smadrede cykel og et
lig du
> > ikke kan kræve erstatning fra? Ville et par hårde kvæstelser så ikke
være at
> > foretrække?
> >
>
> Nåe, va' der er vel et par gode organer tilbage, i fyren
>
>
>
> --
> Morten Dybdal
>
>



Steen S. Schmidt (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 05-06-01 13:59

En passende straf.....

Mvh
Steen



Per Emborg (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 05-06-01 13:39

Det kunne godt lyde som det var den R6 der blev efterlyst her i NGen der
blev stjålet ved et meget frækt tyveri ??

X- Eleven
Per Emborg
kvikkerten@email.dk
www.kvikkerten.dk



Peder Eskildsen (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 05-06-01 13:57

On Tue, 5 Jun 2001 13:58:38 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>En passende straf.....
>
Dødsstraf for tyveri?
Er det ikke lidt i overkanten?
--
Peder
m/Mille

Steen S. Schmidt (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 05-06-01 15:37

> Dødsstraf for tyveri?
> Er det ikke lidt i overkanten?

Jo, måske nok. Hvis han nu bare var blevet godt kvæstet....Nej, jeg ved ikke
hvad der er en passende straf. Jeg har selv fået stjålet en motorcykel,
hvilket kostede mig over 20 kkr som jeg ikke havde. Jeg synes bare det er
latterligt at straffen er så lav, når man ødelægger så meget for andre.

Kæmpe egoistisk.

Mvh
Steen



Claus Rittig (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-06-01 14:38

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> skrev i en meddelelse
news:inlphtg5ejfdlcphtm1rleru23fc36mspb@4ax.com...
> On Tue, 5 Jun 2001 13:58:38 +0100, "Steen S. Schmidt"
> <SSchmidt@nospam.dk> wrote:
>
> >En passende straf.....
> >
> Dødsstraf for tyveri?
> Er det ikke lidt i overkanten?

Jo. På den anden side, så er den straf de normalt får (eller rettere IKKE
får) også alt for lidt.

Rittig
(mistede 1.000,- da min motorcykel blev stålet første gang, 10.000,- da min
motorcykel blev stålet anden gang og 100.000,- da den blev stjålet 3. gang.
Ingen har nogensinde fået nogen straf for de 3 tyverier)



Jes Vestervang (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-06-01 16:05

Claus Rittig wrote:
-klip-
> Rittig
> (mistede 1.000,- da min motorcykel blev stålet første gang, 10.000,- da
> min motorcykel blev stålet anden gang og 100.000,- da den blev stjålet 3.
> gang. Ingen har nogensinde fået nogen straf for de 3 tyverier)
>
Hmm, du må da håbe på at du ikke får stjålet endnu en mc, for det bliver da
dyrt, hvis udgiften stiger med samme faktor =
Forresten:
Er der _overhovedet_ ingen forsikringsselskaber der har
ansvar+brand+hærværk+tyveri-forsikringer her i landet?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Anders Majland \(Rep~ (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 05-06-01 16:21

> Er der _overhovedet_ ingen forsikringsselskaber der har
> ansvar+brand+hærværk+tyveri-forsikringer her i landet?

Jo - bla. http://www.fair.dk men den var ligeså dyr som en kasko for mig.

/A




Jes Vestervang (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-06-01 16:50

Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\) wrote:

> > Er der _overhovedet_ ingen forsikringsselskaber der har
> > ansvar+brand+hærværk+tyveri-forsikringer her i landet?
>
> Jo - bla. http://www.fair.dk men den var ligeså dyr som en kasko for mig.
>
Måske det kan betale sig for en bonderøv uden nogen anciennitet som mig, om
ikke andet er det da værd at forske lidt i
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

SmaRTrxxv (05-06-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 05-06-01 21:23

Runa......

--
M.v.h.
Thore Jensen
RF600R
Motorcykelister er sgu mere fornuftige !
"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:qesif9.2f2.ln@jes.etellerandet.com...
> Claus Rittig wrote:
> -klip-
> > Rittig
> > (mistede 1.000,- da min motorcykel blev stålet første gang, 10.000,- da
> > min motorcykel blev stålet anden gang og 100.000,- da den blev stjålet
3.
> > gang. Ingen har nogensinde fået nogen straf for de 3 tyverier)
> >
> Hmm, du må da håbe på at du ikke får stjålet endnu en mc, for det bliver
da
> dyrt, hvis udgiften stiger med samme faktor =
> Forresten:
> Er der _overhovedet_ ingen forsikringsselskaber der har
> ansvar+brand+hærværk+tyveri-forsikringer her i landet?
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSXR250 & TS125ER



Morten Christensen (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 05-06-01 22:02


"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> wrote in message
news:9fjf2g$2jq7$1@news.cybercity.dk...
> Runa......
>

Narh, ikke helt - for ansvardelen er ikke med.
Det er kun tale om en "Stilstands-forsikring". Sådan en har jeg haft, mens
jeg har ventet på at få plader på gixeren, og den kostede i mit tilfælde 660
kr/årligt, med en selvrisiko hved enhver skadem, uanset type eller årsag på
3500,-.

Mn prøv da at ring og spørg alligevel, det kan jo aldrig skade

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX 600 F, '91



Mich@el (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Mich@el


Dato : 05-06-01 17:27

Hej Claus.

Claus Rittig wrote:

> Jo. På den anden side, så er den straf de normalt får (eller rettere IKKE
> får) også alt for lidt.

Dette er helt sikkert !!!!!!!

> Rittig
> (mistede 1.000,- da min motorcykel blev stålet første gang, 10.000,- da min
> motorcykel blev stålet anden gang og 100.000,- da den blev stjålet 3. gang.
> Ingen har nogensinde fået nogen straf for de 3 tyverier)

Måske ikke dødsstraf, men vi kan da skæve lidt til "Islam" hvor de hugger
hænderne af tyveknægtene.

3 stjålne MC`er, jeg føler med dig. :´- (


--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

-------------------------------------------
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives
-------------------------------------------



Claus Rittig (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-06-01 18:52

"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3B1D0856.5D76767E@post5.tele.dk...

> 3 stjålne MC`er, jeg føler med dig. :´- (

Nej, den første kom tilbage igen, blot med ødelagt tændingslås = 1000kr
Nr. 2 kom tilbage med smadret front = 10.000kr
Nr. 3 ser jeg nok ikke igen, og den var ikke kaskoforsikret = 100.000kr.

Rittig



Henry (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 06-06-01 12:30

> Nej, den første kom tilbage igen, blot med ødelagt tændingslås = 1000kr
F*ck
> Nr. 2 kom tilbage med smadret front = 10.000kr
2* F*ck
> Nr. 3 ser jeg nok ikke igen, og den var ikke kaskoforsikret = 100.000kr.
Multi f*ck

Undskyld sproget, men det der kan tænde mig helt af, jeg føler med familien
og dig. Godt vi ikke skal passe den grøntsag resten af hans liv.

Hvis det havde min MC, så havde det kostet mig 40kg, selvom den har kasko,
så den med det er "bare" penge, den holder ikke IMHO.

mvh
Henry



Claus Rittig (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 06-06-01 16:58

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> skrev i en meddelelse
news:HyoT6.5857$R84.861810@news010.worldonline.dk...

> Hvis det havde min MC, så havde det kostet mig 40kg, selvom den har kasko,
> så den med det er "bare" penge, den holder ikke IMHO.

Ja, og så alle de arbejdstimer jeg havde lagt i at bygge om så dne blev
"helt rigtig"...
Suk.

Rittig



Armand (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-01 15:18


Peder Eskildsen <eskildsen@email.dk> skrev i en
news:inlphtg5ejfdlcphtm1rleru23fc36mspb@4ax.com...
> On Tue, 5 Jun 2001 13:58:38 +0100, "Steen S. Schmidt"
> <SSchmidt@nospam.dk> wrote:
>
> >En passende straf.....
> >
> Dødsstraf for tyveri?
> Er det ikke lidt i overkanten?

Tjaeh :-/

Som jeg efterhånden plejer at betragte:
Et andet sted (guds eget land) på en anden tid (Custer's/ Wyatt Earp's),
klyngede man "transport-tyve" op i nærmeste træ!

--
Armand
(der ikke går ind for dødsstraf; men heller ikke kan begræde
tyven/idioten's depart fra denne jord)





Bo Thomsen (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 05-06-01 15:40

> > >En passende straf.....
> > >
> > Dødsstraf for tyveri?
> > Er det ikke lidt i overkanten?
>
> Tjaeh :-/
når man kører galt uden at det er pga. nogle lorte-grunde som eks.v. en bil
køre ud foran en eller man køre 80 og rammer den de roer som bonden har
smidt på vejen i et sving.
så kan man sku kun sige at man selv var uden om det
og når man så kører på en kværn man har stjålet... ja så må idioten betale
prisen for hans handlinger.
ingen tårer her
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk



Michael K.S. (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 05-06-01 15:59

On Tue, 5 Jun 2001 16:40:21 +0200, "Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk>
wrote:

>når man kører galt uden at det er pga. nogle lorte-grunde som eks.v. en bil
>køre ud foran en eller man køre 80 og rammer den de roer som bonden har
>smidt på vejen i et sving.
>så kan man sku kun sige at man selv var uden om det

Aha,det vil så også sige at hvis man f.eks kører 180 på motortrafikvej
og kommer galt afsted,jamen så er det også bare ens egen fejl,ingen
grund til at have medlidenhed med det ?? >

>og når man så kører på en kværn man har stjålet... ja så må idioten betale
>prisen for hans handlinger.

Hvor ved du iøvrigt fra at han havde stjålet den,såvidt jeg ved stod
der kun at cyklen var stjålet,ikke hvem tyven var,teoretisk set er det
da ganske muligt at han var i god tro.

>ingen tårer her

Jeg fatter ikke et sådant synspunkt,ude af proportioner synes jeg
nok,næsten uanset årsagen er et trafikdrab da altid en ulykkelig
begivenhed IMHO...

-M

Steen Gruby (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-06-01 16:51

On Tue, 05 Jun 2001 16:59:17 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

Hej.
>
>Hvor ved du iøvrigt fra at han havde stjålet den,såvidt jeg ved stod
>der kun at cyklen var stjålet,ikke hvem tyven var,teoretisk set er det
>da ganske muligt at han var i god tro.
>
I følge loven er hæleren i samme båd som "stjæleren".
Det er måske hårdt at ønske den ultimative straf for brugstyveri, men
set i lyset af det tiltalefrafald der normalt tildelse kan det ikke
undre at man ønsker sig en hårdere straf.
Hvis tilfældet er, at cyklen er den samme som en pige mistede i
kolding tidligere på året, har jeg mere medlidenhed med hende end
"selvmordspiloten".
Cyklen var, så vidt jeg husker, pga. en fejl fra forhandleren ikke
forsikret.

Man kan nu ønske sig at ordensmagten vil benytte chancen til at
kortlægge cyklens færden de sidste måneder og få knaldet de der har
været involveret i tyveriet.
Den måde den forsvandt på stank langt væk af "insiderjob".
Men det har Snupper-Jensen & CO nok ikke tid til: De skal jo fange
fartsyndere fremfor forbrydere.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Michael K.S. (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 05-06-01 16:51

On Tue, 05 Jun 2001 15:51:03 GMT, oz9zi@gruby.dk (Steen Gruby) wrote:

>I følge loven er hæleren i samme båd som "stjæleren".

Det kunne jo være at han ikke var nogen af delene,men blot låner...

-M

Søren L Hansen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 06-06-01 19:22

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en >
> Det kunne jo være at han ikke var nogen af delene,men >blot låner...

Det er det samme, lånert kan også være hæleri. Jeg fik stjålet en Honda for
en ti års tid siden, og en knold der indrømmede at have kørt på den fik 14
dage i brummen, ubetinget. Og skylder mig stadig 5000 kroner for
reparationer.

> -M



Michael K.S. (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 06-06-01 19:24

On Wed, 6 Jun 2001 20:21:37 +0200, "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:

>Det er det samme, lånert kan også være hæleri.

Nej ikke hvis man er i god tro altså uvidende om tyveriet,siger
absolut ikke det er tilfældet,faktisk er det næppe særlig
sandsynligt,men udelukke det a priori ,det kan man ikke.

-M

Søren L Hansen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 06-06-01 19:55

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:v4tsht0h33uo7ufcqv5kf9ba6dhqumpka4@4ax.com...
> Nej ikke hvis man er i god tro altså uvidende om tyveriet,siger
> absolut ikke det er tilfældet,faktisk er det næppe særlig
> sandsynligt,men udelukke det a priori ,det kan man ikke.

Det er ikke helt rigtigt. Også en hæler der er i god tro er stadig en hæler,
og kan som sådan få en straf for hæleri. Og lån kan også være hæleri. Sådan
er det.

Søren




Michael K.S. (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 06-06-01 19:59

On Wed, 6 Jun 2001 20:55:14 +0200, "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:


>Det er ikke helt rigtigt. Også en hæler der er i god tro er stadig en hæler,
>og kan som sådan få en straf for hæleri. Og lån kan også være hæleri. Sådan
>er det.

Det tror jeg ikke du kan finde en dom på,men hvis du kan så bøjer jeg
mig gerne.Altså at en som har lånt en ting uvidende om at den er
stjålet har fået en straf herfor !?! Omstændighederne kan imidlertid
sagtens være sådan at man ikke kan hævde god tro

Ligeledes hvis man køber en stjålet ting,så straffes man kun hvis man
ikke kan plædere god tro altså hvis omstændighederne,f.eks i form af
urealistisk lav pris eller lign.,giver anledning herfor.

-M

Armand (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-01 22:26


Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:kavsht48lcvlgr0riooq89d1ipm4h73inc@4ax.com...
> On Wed, 6 Jun 2001 20:55:14 +0200, "Søren L Hansen"
> <lindholt@person.dk> wrote:
>
> >Det er ikke helt rigtigt. Også en hæler der er i god tro er stadig en
hæler,
> >og kan som sådan få en straf for hæleri. Og lån kan også være hæleri.
Sådan
> >er det.
> Det tror jeg ikke du kan finde en dom på,men hvis du kan så bøjer jeg
> mig gerne.Altså at en som har lånt en ting uvidende om at den er
> stjålet har fået en straf herfor !?! Omstændighederne kan imidlertid
> sagtens være sådan at man ikke kan hævde god tro

Det er da ikke så mange år siden at der blev rejst debat omkring sagen,
eftersom en anklaget hævdede sig i god tro - - - På grund af at han
havde købt pågældende "hælervare" ved politiets auktioner
Men et er anklage og andet dom, og jeg husker ikke om det ogeså nåede at
ende i dom inden at pressen fik lagt sædvanlig pres på sagen :-/

Anekdote:
Den fritidsklub, som jeg er i kontakt med qua vores RR-projekt her i
byen, fik stjålet en næsten ny go-kart!
Indenfor et halvt år efter ringede en mand klubben op og spurgte
hvorvidt man ville købe sin go-kart tilbage
Sagen skulle vise sig særdeles belastende for Middelfart-sheriffen (=
nabokommunen!) og hans mænd, idet det var fra Middelfart politi at
manden
havde købt go-karten, og efterfølgende blot igennem en kort
telefonopringning til
den danske fabrikant havde fået oprindelige ejers navn oplyst!!
Efter et par mislykkede kompromisforsøg med den fornærmede klubleder,
kostede det usædvanligt lemfældige politiarbejde (hvor mange stjålne
go-karts er der i det hele taget at følge op på ??), samt omgåelse af
reglerne (aaalt for tidlig bortsalg!), sheriffen 4.500 kr (til dækning
af købers påståede udgifter) i tilbagekøbsudgift samt en patruljevogn
til Esbjergkanten for afhentning af "hælervarerne".

Personligt synes jeg det er synd for etaten at de skal tilføjes et
sådant slag - Problemet er jo kun opstået fordi man ikke har tid - - -
p.g.a. alle de fartsyndere man skal jagte :-/

--
Armand.





Armand (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-01 20:43


Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> skrev i en
news:3b1cfd81.369617683@149.212.63.99...
> On Tue, 05 Jun 2001 16:59:17 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
> wrote:
>
> Den måde den forsvandt på stank langt væk af "insiderjob".

Ikke mindst eftersom at den tilsyneladende atter er havnet på Sjælland


> Men det har Snupper-Jensen & CO nok ikke tid til: De skal jo fange
> fartsyndere fremfor forbrydere.

En af mine klubkammerater fik stjålet sin CBR 900 og henvendte sig til
Odense Politi efter et solidt tip om at den var set med beskreven person
på "striben"!
Han kom ikke engang forbi kvindfolket ved skranken!!!

Så tro blot at politiet er til for at beskytte os og vore ejendele!!!

--
Armand.






Bo Thomsen (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 05-06-01 17:48

> Aha,det vil så også sige at hvis man f.eks kører 180 på motortrafikvej
> og kommer galt afsted,jamen så er det også bare ens egen fejl,ingen
> grund til at have medlidenhed med det ?? >
jep hvis man ( jeg ) kører galt alene uden "hjælp" fra andre som fx en
modgående bil i min vognbane eller en tabt kofanger i nødsporet.

jeg kan kun se det som at der slap vi for endnu en mc-tyv.
og når jeg så læser i bt at der er en biltyv på 16-17 år der er kørt galt og
har slået sig ihjel så er det sku heller ikke syndt for ham kun hans familie
mv.
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk



Morten Juel (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 05-06-01 17:36

> og når man så kører på en kværn man har stjålet... ja så må idioten betale
> prisen for hans handlinger.
> ingen tårer her

100% enig

Mvh
Morten



Søren L Hansen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 06-06-01 19:23

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9fipvh$1lfd$3@news.cybercity.dk...
> Et andet sted (guds eget land) på en anden tid (Custer's/ Wyatt Earp's),
> klyngede man "transport-tyve" op i nærmeste træ!
>
Det var dengang det kunne koste en mand livet IKKE at have en hest. Det er
dog ikke tilfældet med en stjålet MC




Christian Stidsen (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 05-06-01 16:11


"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:VO3T6.3169$R84.563364@news010.worldonline.dk...
> En passende straf.....

Kan det mon gå ind under begrebet 'selvtægt'...?

Christian



Kenneth (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 05-06-01 17:42

> > En passende straf.....
>
> Kan det mon gå ind under begrebet 'selvtægt'...?

Tjoo, han "tog" jo selv cyklen ud at køre........ :)


--
Venligst
Kenneth
ZX9R-C



Henry (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 06-06-01 12:36

> > > En passende straf.....
> >
> > Kan det mon gå ind under begrebet 'selvtægt'...?
>
> Tjoo, han "tog" jo selv cyklen ud at køre........ :)

En slags "selvrisiko"

mvh
Henry



Kenneth (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 06-06-01 16:08


"Henry" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
news:AEoT6.5894$R84.862237@news010.worldonline.dk...
> > > > En passende straf.....
> > >
> > > Kan det mon gå ind under begrebet 'selvtægt'...?
> >
> > Tjoo, han "tog" jo selv cyklen ud at køre........ :)
>
> En slags "selvrisiko"
>

He,he

Selvfølig....:)

--
Venligst
Kenneth
ZX9R-C



Steen S. Schmidt (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 05-06-01 19:18

> > En passende straf.....
>
> Kan det mon gå ind under begrebet 'selvtægt'...?

*Jeg* har ikke haft noget med det at gøre....

Mvh
Steen



Mike-G (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Mike-G


Dato : 05-06-01 18:57

hej igen.

Det ku bringe folk op ad sadlerne....

Havde det været min honda han havde nuppet, så tror jeg han ville være glad
for at møde betonsolken istedet for at møde mig......
(jeg er ikk særlig stor, men ka nok finde på noget rigtigt ondt

Mike-G



Thomas (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 05-06-01 19:59


"Mike-G" <michael@mike-g.dkx> wrote in message
news:9fj6ef$25kn$1@news.cybercity.dk...
> hej igen.
>
> Det ku bringe folk op ad sadlerne....
>
> Havde det været min honda han havde nuppet, så tror jeg han ville være
glad
> for at møde betonsolken istedet for at møde mig......
> (jeg er ikk særlig stor, men ka nok finde på noget rigtigt ondt

Du må være ret slem hvis man hellere vil smadre ind i en lygtepæl med 180
km/t end rende ind i dig.. *gys*



Mike-G (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Mike-G


Dato : 06-06-01 02:15

Hej.

Absolut ikke,, jeg ville ikke kunne krumme et hår på nogens hoved.... med
mindre man virkelig har pisset på mig.... og hondaen er jeg meget meget glad
for -:)))
"Thomas" <Felling@home.now> skrev i en meddelelse
news:rX9T6.4029$R84.662676@news010.worldonline.dk...
>
> "Mike-G" <michael@mike-g.dkx> wrote in message
> news:9fj6ef$25kn$1@news.cybercity.dk...
> > hej igen.
> >
> > Det ku bringe folk op ad sadlerne....
> >
> > Havde det været min honda han havde nuppet, så tror jeg han ville være
> glad
> > for at møde betonsolken istedet for at møde mig......
> > (jeg er ikk særlig stor, men ka nok finde på noget rigtigt ondt
>
> Du må være ret slem hvis man hellere vil smadre ind i en lygtepæl med 180
> km/t end rende ind i dig.. *gys*
>
>



Pein (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 05-06-01 14:01

Af een eller anden grund har jeg lidt svært ved at have ondt af ham.
Jeg tænker mere, at det var godt det ikke var en flok uskyldige fodgængere
han ramte.

/Pein



Gunnar (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Gunnar


Dato : 05-06-01 23:18

Hmm
En formodet tyveknægt der kører sig selv ihjel....
Det er synd for familien, men ;
det er forkert at stjæle,
tåbeligt at køre stærkt på noget man ikke kender
og selvmorderisk at køre så stærkt i byområde,
endda et med "lommer" hvor risikoen for uventede medtrafikanter er størst.
Så trods et ellers humanistisk menneskesyn, bedre død nu som trafikdræber
imorgen.
Dette er skrevet med bevidstheden om, at Vi alle kan komme til at forvolde
andres skade/død, men med almindelig omtanke er ingen af os tilnærmeligt så
farlige for andre som den selvmorderiske tyv..........
Livet er farligt, man kan selv smide det væk. Dumt valg af ham. Ingen
medlidenhed fra mig til ham.

mvh Gunnar



Asger Steffensen (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 05-06-01 23:33


"Mike-G" <michael@mike-g.dkx> wrote in message
news:9figf0$171e$1@news.cybercity.dk...
> Her er lige et klip fra ekstrabladet..
>
> --------------------------
>
>
> Det seneste offer på listen var en motorcyklist, der sent mandag aften
> skred ud på Husmandsvej i Taastrup vest for København. Manden ramte en
> lysmast og døde af sine kvæstelser, da han ifølge et vidnes oplysninger
til
> Glostrup Politi kørte med 180 km/t på vejen. Han kørte på en motorcykel,
der
> for en måneds tid siden blev stjålet i Kolding.
>
> -------------------------------

Tjae, der er jo en risiko ved alting, ved at køre MC løber man en risiko,
ved at køre hurtigt på MC en større, og ved at køre stjålet MC yderligere en
risiko for straf, hvis man bliver fanget.
Man kan have lidt svært ved at have ondt af ham, når man kører 180 ved man
at man løber en risiko. Heldigt at det ikke gik ud over uskyldige. Man kan
lidt nemmere have ondt af fyrens familie, for uanset hvor rådden manden
måtte være er der næsten altid nogen der holder af ham, og de har nok
sværere ved at se retfærdigheden i den ulykke (hvis der er nogen).

Asger
ZX-10 (til salg)




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste