Radiostøj
Fra : Vagn Sørensen

Dato : 08-08-05 08:25

Pludselig tændingsstøj på radioen - kun FM - forsvinder efter 10 min., men
kommer igen på senere tidspunkt. Hvem har et råd ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 15:46

Hej vagn. Det tyder på ar du skal ha monteret en modstand/ kondensator på din bil
så forsvinder den tralse lyd som der går i radioen-og det andet du kunne gøre var
at skaffe dig en antænneforstærker til din bil, den kan købes mange eks:bilthema
eller thansen.Og det virker helt ok.
¨
hilsen christian sørensen.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:86.48.8.10)

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 16:29

"Vagn Sørensen" <vagn@im-pro.dk> skrev i en meddelelse
> Pludselig tændingsstøj på radioen - kun FM - forsvinder efter 10 min., men
> kommer igen på senere tidspunkt. Hvem har et råd ?

Det kan komme flere steder fra. Enten kan dine tændkabler være defekte eller
også kan det være ladekredsløbet i generatoren.
Jeg vil mene at du kan skifte tingene i denne rækkefølge i stedet for at
forsøge at forstærke antennesignalet som måske ikke vil give noget
alligevel, da man jo også kan risikere at forstærke støjen.
Hvis det er en rigtig gammel skøjte du kører rundt i, så kan det også være
kondensatoren ved platinerne eller bare en løs stelforbindelse som vel
nærmest er umuligt at finde

--
Tom

Fra : Vagn Sørensen

Dato : 09-08-05 08:22

Hej Tom
Jeg har siden observeret, at flere af tændkablerne har brændpunkter på de
steder, der ligger nærmest stel - jeg forsøger en udskiftning af disse. Det
er en gammel skøjte, så kondensatoren ved platinerne må være den næste
opgave.
Tak for svaret.