PowerBook og TV
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 05-06-01 12:39

Hejsa.

Jeg har nu prøvet at tilslutte mit tv via et s-vhs -> scart kabel. Billedet
kommer frem, men kun i S/H...! Hvad kan dette skyldes? (Andet end at kablet
måske ikke duer?)

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-01 13:51

In article <B742917E.8929%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Hvad kan dette skyldes?

At dit TV ikke er indstillet rigtigt, eller at det ikke kan forstå et
S-video signal.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Voss

Dato : 05-06-01 21:17

<funkpost@mac.com> wrote:

> [...]
> kommer frem, men kun i S/H...! Hvad kan dette skyldes? (Andet end at kablet

Når du har fjernsynet kørende og åbner kontrolpanel skærm på det, får du
så en række indstillingsmuligheder. Prøv at vælge 640*48 50hz. Jeg
oplevede det samme indtil jeg fortalte PowerBook hvad fjernsynet kunne
klare. Prøv evt. i kontrolpanel skærm at hive menulinien over på
fjernsynet. Vælg derefter kontrolpanel skærm og følg opskriften ovenover.

Jeg connecter med et S-video kabel der går over i en SCART adapter. Det
virker rigtigt godt. Både Playstation og DVD fungerer som det skal.

Henrik

Fra : Ben Knudsen

Dato : 05-06-01 22:40

funkpost@mac.com,Ny-Internet writes:
> [...]
>Billedet
>kommer frem, men kun i S/H...! Hvad kan dette skyldes? (Andet end at

Du kører i en ntsc-opløsning eller anden opløsning, som dit fjernsyn ikke
fatter. Prøv dig frem med andre opløsninger, så finder du nok en løsning.

Mvh Ben