Motorolie til dieselbiler
Fra : HKN

Dato : 07-08-05 15:34

Hej,

Er det den samme type olie man bruger til dieselbiler, som man bruger til
benzinere? Her tænker jeg naturligvis på nyere dieselbiler.

-Hemrik

It has removed 112 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 07-08-05 15:53

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> It has removed 112 spam emails to date.
> Paying users do not have this message in their emails.

Dieselmotorer bruger ofte en mere rensende olie. Om de altid gør det, ved
jeg ikke. Har fået fortalt, at en sådan olie ikke må bruges i en
benzinmotor. Ved ikke lige hvad der skulle ske ved det.
Hilsen Matthias

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-08-05 16:21

Hej,

On Sun, 7 Aug 2005 16:33:44 +0200, "HKN"
<mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote:

>Er det den samme type olie man bruger til dieselbiler, som man bruger til
>benzinere? Her tænker jeg naturligvis på nyere dieselbiler.

Det tror jeg. Sidst jeg fik skiftet olie på min dieselbil var det
Castrol 5W-40 de hældte på, det lyder ret normalt.

** Lars

Fra : ena

Dato : 07-08-05 17:15

I Danmark er det ofte samme olie man benytter (der er dog enkelte
olieselskaber der har en speciel diesel motorolie som indeholder lidt flere
syreneutraliserende asitiver)

I lande hvor dieselolien har højere svovlindhold sælges "speciel"
dieselmotorolie men den er bare en "normal" motorolie med lidt anden
aditivpakke.

Fra : Allan Hansen

Dato : 07-08-05 18:28

> [...]
> It has removed 112 spam emails to date.
> Paying users do not have this message in their emails.

Hej Henrik

Nogle bilmærker er gået over til specielle longlife olier, bla VW nye
modeller med computer siger til når der skal skiftes (min Touran ved ca
35000 km), jeg kan også bruge alm olie til turbomotorer, men den skal
skiftes ved 7500 km.

Til diesel uden turbo ville jeg bruge den alm olie som til benzinmotor, til
turbo motor en olie der er egnet til det.

Mvh AJH