rejecocktail
Fra : Kitti Egevang

Dato : 07-08-05 12:57

Hej Gruppe.

Kort og godt - hvad er jeres bedste bud på en stor og lækker rejecocktail??

Hilsen Kitti.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-08-05 13:29

Kitti Egevang (kittiSLET@DETTEmail4us.dk) skrev :

> Hej Gruppe.
>
> Kort og godt - hvad er jeres bedste bud på en stor og lækker
> rejecocktail??

Fintstrimlet ice-berg, meget tyndt skåret agurk, avocado-tern og store
rejer i en ordentlig kvalitet. Dertil et stykke godt brød og en
hjemmerørt dressing af creme fraiche+mayonnaise samt enten hakket dild
og persille (med smag og ikke supermarkedet kedelige udgaver) eller
tilsmagt med lidt ketchup, paprika og evt et par dråber tabasco.

Henriette Døssing

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-08-05 17:53

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> [...]
> og persille (med smag og ikke supermarkedet kedelige udgaver) eller
> tilsmagt med lidt ketchup, paprika og evt et par dråber tabasco

Hehe. Så kan det vist ikke være mere 70'er-kitch.

--
-Jens B. (der har en svaghed for 70'er-rejecocktails)
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 07-08-05 19:27

Jens Bruun wrote:

> Hehe. Så kan det vist ikke være mere 70'er-kitch.

Den slags mad kan faktisk være godt, hvis man laver det sjældent og virkelig
gør noget ud af det. Folk, der kører helt død i det, serverer rejecocktail
og culotte med Knorr "bearnaise" hver gang, de har gæster... Men en
veltillavet nostalgiret er nu rart en gang imellem. Rejecocktailen er ikke
ligefrem en klassikker i dette hjem, men et veltillavet stjerneskud (af
friske rødspætter) eller en god banana split med hjemmerørt is og
hjemmelavet chokoladesovs er nu ikke af vejen - selvom der står 70'er/80'er
klistret henover.

I grunden længe siden, jeg har fået lammekølle...

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 08:55

Hej,
[klip]

> Hehe. Så kan det vist ikke være mere 70'er-kitch.

Joh... man kan lave fars nylon. Det er noget med noget tomatpure og maynaise
+ diverse. Brrrr.:)

/ Kristian
www.hammerhaj.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 11-08-05 14:53

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Hehe. Så kan det vist ikke være mere 70'er-kitch.

Det er sgu da utroligt, så lav tolerancen er for andre folk og deres
menninger. Den arme dame stillede et spørgsmål og fik et svar, og straks
er der en deling idioter, der er parat til at gøre grin med hende. Hvis
I synes hun er kitch, så hold jeres kæft med det, for det har egentlig
ikke større interesse for andre end jer selv.
erling

Fra : Hauge

Dato : 11-08-05 15:07

Erling Hansen wrote:
> Det er sgu da utroligt, så lav tolerancen er for andre folk og deres
> menninger.

Der er vist kun een her, der kan se disse indlæg som værende negative, jeg
ser dem som ganske interessante _og_ positive.

> Den arme dame stillede et spørgsmål og fik et svar, og
> straks er der en deling idioter, der er parat til at gøre grin med
> hende.

Ok, som den idiot (dig) der gør grin med alle de andres meninger i denne
tråd?

> Hvis I synes hun er kitch, så hold jeres kæft med det, for det
> har egentlig ikke større interesse for andre end jer selv.
> erling

Aeh, lige som med din mening nu?

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-08-05 17:15

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> Hvis I synes hun er kitch, så hold jeres kæft med det, for det
> har egentlig ikke større interesse for andre end jer selv.

Tja, din interesse blev da tilsyneladende vakt. Og så skal du måske lære at
læse usenet-indlæg lidt bedre, inden du farer ud med råben og skrigen om,
hvem der gør grin med hvem, og hvem der er idiot.

--
-Jens B. (Der stadig har en stor svaghed for 70'er-rejecocktails og andet
70'er-kitch)