Skærme
Fijala 3554
Hvilken TFT med meget lys/kontrast?
Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 07-08-05 09:57

Min gamle TFT er svær at læse i vores nye hus med store vinduer. Der er
simpelthen ikke lys/kontrast nok i skærmen, så den giver mig flere
panderynker end ungerne...

Derfor vil jeg købe en "moderne" TFT-skærm - men hvilken?

Anvendelsen er først og fremmest "administrative" programmer som Office og
økonomistyring. I mindre grad billedbehandling som SnagIt og PhotoShop.

Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal prioritere - lys eller kontrast? Og
hvad bør minimumsværdierne være?

Deciderede købsforslag er også velkomne *smil*

PS: Money IS an object, men jeg vil gerne give lidt ekstra for Den Perfekte
Løsning!

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : Lyrik

Dato : 08-08-05 13:54

"nilfri (4000)" <SeSignaturForMailadresse@pq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> økonomistyring. I mindre grad billedbehandling som SnagIt og PhotoShop.
>
> Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal prioritere - lys eller kontrast?
+++++++++++++++++
Hej Finn!
Min første tft var 150cd som er Candelia og et udtryk for hvor meget power
der er på lyset.
det var i underkanten. de billigste har i dag 250cd og det er nydeligt. Står
solen lige på kan det dog ikke blive for meget.
Jeg mener det er det tal du skal se på. Selvfølgelig skal de andre også være
iorden, såsom opdateringsfrekvensen og betragtningsvinklen lodret og vandret
eller vertikalt og horisontalt.
Det plejer at være vertikalt som er den "dyre". Kan have betydning hvis du
skal stå op og kaste et blik på skærmen.
Jeg var nede i Fona og se på skærme som alle kørte med den samme
screensaver, nemlig den uregistrerede!-udgave af "Lost Watch"-flot
iøvrigt-prøv og kig på den, den er meget afslørende.
Bedst af alle forekom det mig at være denne her:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118842
Samsung Syncmaster, 300 cd 8 millisekunders opdateringstid. 160 graders
betragtningsvinkel vandret og lodret. 2378,- med porto (IT-butikken).

Hilsen
Jens