lys på speedfight...
Fra : jacob

Dato : 06-08-05 22:24

Hej NG.

Jeg har lige malet min Speedfight, og i den forbinnelse satte jeg også en ny
starter på, MEN efter jeg har fået den samlet er der ingen lys på den og
blinklyset lyser og relæèt siger brrrrr.....

hvad kan der være galt??

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 06-08-05 23:37

In article <42f52a23$0$7371$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...

> [...]
> starter på, MEN efter jeg har fået den samlet er der ingen lys på den og
> blinklyset lyser og relæèt siger brrrrr.....

Du har monteret nogle ledninger forkert - hva' ellers?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : jacob

Dato : 07-08-05 14:28

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> [...]
> jjo@stofanet.dk says...

> Du har monteret nogle ledninger forkert - hva' ellers?
Ja hvis bare det var tilfældet.... jeg har kun haft det ene stik til
starteren af....

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 07-08-05 15:16

In article <42f60c10$0$7387$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...
> Ja hvis bare det var tilfældet.... jeg har kun haft det ene stik til
> starteren af....

Jamen så er der vel skidt på stikket? Sidder stelledningen godt fast?
Har du hevet i andre ledninger?

Blinklys, bremselys og instrumentlys kører på batteriet/ladespolen.
For/baglygte kører på lysspolen. Det er to forskellige systemer, og det
neste fælles er stel. Så hvis stelledningen på motoren ikke har
ordentlig forbindelse .....

Fra : jacob

Dato : 08-08-05 14:18

> [...]
> For/baglygte kører på lysspolen. Det er to forskellige systemer, og det
> neste fælles er stel. Så hvis stelledningen på motoren ikke har

jeg skiftede jo starten og det kabel der hører med, der sidder en
stelledning på og den blev monteret i den ene bolt ved starteren hvor den
gamle også sad....

burde jeg ikke kan måle at statoren laver strøm??

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 08-08-05 14:35

In article <42f75b4d$0$7387$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...
> burde jeg ikke kan måle at statoren laver strøm??

Jo; men umiddelbart er det mest sansynlige at det er stelforbindelsen
der ikke har ordentligt fat.
Du kan måle vekselstrøm over udgangen på statoren.

Fra : jacob

Dato : 08-08-05 14:51

> [...]
> der ikke har ordentligt fat.
> Du kan måle vekselstrøm over udgangen på statoren.
det er det kabel med to ledninger på, ikke? det der kommer ud fra statoren?
hvis den laver strøm burde den så ikke lade batteriet op?

tak for det MEGET hurtige svar.
MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 08-08-05 15:56

In article <42f762e2$0$7374$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...
> det er det kabel med to ledninger på, ikke? det der kommer ud fra statoren?
> hvis den laver strøm burde den så ikke lade batteriet op?

Der er to spoler. En til at lade, og en til lys.
Du har jo stik, ledninger og ensrettere imellem statoren og batteriet.

Fra : jacob

Dato : 08-08-05 17:02

> Der er to spoler. En til at lade, og en til lys.
> Du har jo stik, ledninger og ensrettere imellem statoren og batteriet.
> --

nå ja....

jeg har lige kigget på den. der sidder et multi stik med tre ledninger i (
Gul, Hvid, Blå-gul ) og en Sort-rød ledning ved siden af stikket.
Ved du hvilke jeg skal måle på? for at lokalisere fejlen!!

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 08-08-05 18:49

In article <42f781a4$0$7373$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...
> jeg har lige kigget på den. der sidder et multi stik med tre ledninger i (
> Gul, Hvid, Blå-gul ) og en Sort-rød ledning ved siden af stikket.
> Ved du hvilke jeg skal måle på? for at lokalisere fejlen!!

Nej, det kan jeg ikke huske. Du må prøve dig frem.

Fra : jacob

Dato : 08-08-05 19:05

ok, men MANGE tak for hjælpen... og de hurtige svar!!!

MVH Jacob

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-08-05 12:29

On Mon, 8 Aug 2005 15:35:19 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:

>Du kan måle vekselstrøm over udgangen på statoren.

DU mener vel at man kan måle strøm hvis man sætter amperemeteret i
serie med udgangen ?

Det er vel ikke specielt sundt for amperemeteret at blive smidt
direkte over udgangen ?

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 09-08-05 12:51

In article <0q4hf1h99n5puaat72faf2kbiea12k4rok@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> DU mener vel at man kan måle strøm hvis man sætter amperemeteret i
> serie med udgangen ?

Har du det bedre med vekselspænding?