Billig skirejse?
Fra : Henning Lund

Dato : 06-08-05 21:27

Tjae det er nok lidt tidligt at spørge, men situationen er således:
Vi har to børn 15/18 år og de har plaget os for en skirejse det sidste
års tid, siden de har været med skolen i Norge.
Hvordan gør vi, os (de gamel) har ikke den store erfaring for skiløb,
knægtene er nærmest verdensmestre i skiløb.
Vi vil gerne have en lille uges ophold i et skisportssted, men hvor skal
det være?
Det skal gerne være et sted hvor alting ikke er vanvittigt dyrt, jeg har
de seneste år kigget på nogle få rejser til Norge og Sverige, men jeg
synes priserne er hampede.
Kan det lade sig gøre at få en god famillietur for rimelige penge?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 06-08-05 22:35

On Sat, 6 Aug 2005 22:26:32 +0200, Henning Lund skrev:

> Kan det lade sig gøre at få en god famillietur for rimelige penge?

Hva med Bortelid, halvannen times kjøring fra Kristiansand hvor fergene fra
Hirtshals ankommer? Stedet har alpinsenter, med skilærer, fine skiløyper,
og det finnes både hotell og mange private hytter/leiligheter til utleie.
Du finner mer informasjon på http://www.bortelid.no

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Henning Lund

Dato : 06-08-05 23:07

Marianne Kristiansen skrev:

> http://www.bortelid.no

Njae efter en del søgning på div. sider, kommer der ingen eksakt pris
pr. person.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 07-08-05 07:49

On Sun, 7 Aug 2005 00:07:25 +0200, Henning Lund skrev:

> Njae efter en del søgning på div. sider, kommer der ingen eksakt pris
> pr. person.

Rett nok priser for 2004-sesongen, men:
http://www.bortelidseter.no/norway/bortelid_prisliste.htm

Bortelid servicekontor formidler hytter/leiligheter, men man må ta kontakt
for pris:
http://www.bortelid.info/index.php?lang=0&lenke=1

Her er en dansk side.
http://www.hytter.dk/hytte.asp?Id=1254

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Henning Lund

Dato : 06-08-05 23:05

> [...]

> fine skiløyper, og det finnes både hotell og mange private
> hytter/leiligheter til utleie. Du finner mer informasjon på

Oki, tak jeg kigger på det.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 07-08-05 19:56

Henning Lund wrote:
> [...]
> synes priserne er hampede.
> Kan det lade sig gøre at få en god famillietur for rimelige penge?

Nu er det svært at give råd uden at vide, hvad "rimelige penge" er.
Det er min erfaring, at skiferie generelt er en dyr måde at holde ferie
på. Efter min mening er det dog pengene værd. Jeg sætter ikke pris på
solferier o.lign.

Du skriver heller ikke noget om, hvordan I har tænkt jer at rejse? -
Fly, bus, kør selv, tog, andet?

Jeg har ladet mig fortælle, at man skulle kunne få nogle utroligt
billige skirejser til Østeuropa. Jeg har dog ikke selv prøvet det (endnu).

Du kan evt. prøve at kigge på http://uhrskov.dk. Der kan du hurtigt få
dig et overblik over de forskellige destinationer.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : marie-pedersen@ofir.~

Dato : 08-08-05 12:45

Hej Henning

Jeg vil frafråde dig at tage til Østeuropa. Dertil er snesikkerheden
simpelhen bare for dårlig. Vi har rejst med flere forskellig
rejsebureauer, men prøvede sidst Team Benns og de var virkelige
billige og gode - prøv evt. at se www.team-benns.com. Vi har valgt at
rejse til et sted i Tyskland med dem Berecthtesgaden, hvor vi betaler
6900 kr. for skirejse for 2 voksne og 2 børn inkl. 3 stjernet hotel,
helpension (all inclusive), busrejse og liftkort for 7 dage. Det er
billigt og vi ser meget frem til at komme afsted. Du kan evt. se hvad
andre rejsebureauer har på www.rejsezonen.dk ..

Håber du kan bruge det til noget...

Fra : Henning Lund

Dato : 08-08-05 15:41

marie-pedersen@ofir.dk skrev:

> [...]
> helpension (all inclusive), busrejse og liftkort for 7 dage. Det er
> billigt og vi ser meget frem til at komme afsted. Du kan evt. se hvad

Jeg garanterer, der var noget brugbart, tak for oplysningen.