Firefox - indhold rykker ned?
Fra : Martin Ploug

Dato : 06-08-05 17:00

Hej

Jeg har en div til indhold og i den div har jeg
en overskrift og en brødtekst.

<h1>Overskrift</h1>

<h2>underoverskrift</h2>

det virker også godt nok, men når jeg tester det i FF,
rykker indholdet i div'en lidt ned.

Når jeg sætter ramme på div'en kan jeg godt se, at der er
noget luft fra top-rammen og ned til overskriften.

Kan jeg fjerne den luft og dermed rykke overskriften op i FF?

Jeg har prøvet med padding-top:0px; uden held.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Christoffer

Dato : 06-08-05 17:28

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <h1>Overskrift</h1>
> <h2>underoverskrift</h2>
> det virker også godt nok, men når jeg tester det i FF,
Har du ikke et link så vi kan se resten af koden?

> Når jeg sætter ramme på div'en kan jeg godt se, at der er
> noget luft fra top-rammen og ned til overskriften.
Har du fjernet padding på h1 og h2?
h1 {
padding: 0px;
}

> Kan jeg fjerne den luft og dermed rykke overskriften op i FF?
højst sandsynligt

--
Christoffer

Fra : Martin Ploug

Dato : 06-08-05 18:02

> Har du ikke et link så vi kan se resten af koden?

jo har lige lavet en testside: http://www.detour.dk/div_indhold.htm

Der er også noget med at man f.eks. kan skrive div#indhold h1
og så lægger rammen sig tæt til indholdet, men hvad sp med h2, p og så
videre - kan man på en eller anden måde skrive det med ind i eller hvordan?

Tak.

/Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-08-05 18:09

Martin Ploug <mploug@mail.tele.dk> skrev:

> Jeg har en div til indhold og i

Må vi se den? Så er det meget nemmere at hjælpe dig.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 06-08-05 20:14

> Må vi se den? Så er det meget nemmere at hjælpe dig.

Jeg tror nok jeg har løst det nu. Jeg satte en margin-top:0px;
i css'en til h1 - måske er der en mere rigtig måde at gøre det på.

http://www.detour.dk/div_indhold.htm

Tak for jeres input.

- Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-08-05 20:43

Martin Ploug <mploug@mail.tele.dk> skrev:

> Jeg tror nok jeg har løst det nu. Jeg satte en margin-
> top:0px; i css'en til h1 - måske er der en mere rigtig
> måde at gøre det på.

Ja, prøv med:

body{
margin:0;
padding:0;
}

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 06-08-05 21:02

> Ja, prøv med:
>
> body{
> margin:0;
> padding:0;
> }

Det kan jeg ikke få det til at virke med.

- Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-08-05 21:18

Martin Ploug <mploug@mail.tele.dk> skrev:

> Det kan jeg ikke få det til at virke med.

Det fungerer fint her. Prøv at sætte

div#indhold{
margin-top:0;
}

og se forskellen i IE og FF med og uden margin i body!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 06-08-05 21:49

> Det fungerer fint her. Prøv at sætte
>
> div#indhold{
> margin-top:0;
> }
>
> og se forskellen i IE og FF med og uden margin i body!

Jamen det er ikke afstanden fra div'en og op til browservinduets kant
jeg vil ændre.

Det er afstanden fra overskriften og op til selve div'ens kant - altså inden
i div'en.

- Martin