Fjerne snegleslim ??
Fra : JP-Filskov

Dato : 06-08-05 11:13

Hej!

Efter at være gået over til Ferramol sneglegift mod "Dræbersnegl", ligger
der nu til gengæld slimede spor efter de døende snegle overalt!
Har førsøgt at brænde det væk med en ukrudtsbrænder på stier og fliser, -
men uden det store held. Gode ideer efterlyses !!!

- bruger forøvrigt ukrudtsbrænderen på de halvdøde snegle og graver dem
efterfølgende ned!

JPF

Fra : Preben Andersen

Dato : 06-08-05 12:17

"JP-Filskov" <jp.filskov@stofanet.dk> wrote in message

> - bruger forøvrigt ukrudtsbrænderen på de halvdøde snegle og graver dem
> efterfølgende ned!

Det er dumt. Lad de døde ligge frit fremme. Fidusen med Ferramol er nemlig
også, at sneglene gerne æder de døde, og dermed går Ferramolen ind i et fint
kredsløb.

mvh
Preben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-08-05 15:30

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev
>. Fidusen med Ferramol er nemlig
> også, at sneglene gerne æder de døde, og dermed går Ferramolen ind i et
fint
> kredsløb.

Du tænker nok på gensmitning med nematoder. Der er ikke nok jern til at en
død snegl kan slå den næste ihjel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Andersen

Dato : 06-08-05 16:57

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Du tænker nok på gensmitning med nematoder. Der er ikke nok jern til at en
> død snegl kan slå den næste ihjel.

Nej og jo.

mvh
Preben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-08-05 20:23

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Nej og jo.

Hvordan kan du svare så skråsikkert på det sidste?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Andersen

Dato : 06-08-05 21:49

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Hvordan kan du svare så skråsikkert på det sidste?

Fordi der kun skal en "pille" til at slå en snegl ihjel, og jeg har
observeret, at de typisk spiser 3-4 før de stopper.
Derfor er det ikke nødvendigt, at de æder en hel død, før de selv dør af
det.

mvh
Preben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-08-05 22:15

> [...]
> observeret, at de typisk spiser 3-4 før de stopper.
> Derfor er det ikke nødvendigt, at de æder en hel død, før de selv dør af

Du har nok ikke tænkt på hvor mange gange en snegl er på toilettet, inden
den dør. Det er også ret rimeligt at antage, at jernet slet ikke breder sig
ud i kroppen, men kun 'gør noget' ved fordøjelsen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen