Andet multimedie
Ps CS2 crasher ved tekst???
Fra : NL

Dato : 06-08-05 01:59

Hejsa.

Jeg er Mac-bruger, og har for ikke så lang tid siden instelleret den
nye CS2; jeg bruger primært Photoshop.
Nu er der imidlertid pludselig kommet en underlig bug: Hvergang jeg
forsøger at "aktivere" tekst-tool'et (altså klikker så man kan skrive
på tegningen), lukker programmet pludselig ned???
Det er kommet i løbet af idag, og er nu blevet så slemt at jeg bare
skal trykke med text-tool'et for at den lukker.

Undskyld den dårlige forklaring...

Er der mon nogen der kan hjælpe?

Mvh
Nik, Århus

Fra : RoJo

Dato : 06-08-05 08:18

On 06/08/05 2:58, in article 060820050258329119%Nospam@atall.com, "NL"
<Nospam@atall.com> wrote:

> [...]
> Det er kommet i løbet af idag, og er nu blevet så slemt at jeg bare
> skal trykke med text-tool'et for at den lukker.

Hej Nik

Uden at vide det, så kunne det måske være et problem med en font, som ikke
rigtigt virker.

Mit forslag er at du lige prøver at slette preference-filen, og se om det
ikke virker.

I CS1 hedder den: "Adobe Photoshop CS Prefs.psp" - prøv at søg efter
"prefs.psp"... Filen fyrer du bare I skraldespanden.

Mvh RoJo

Fra : NL

Dato : 06-08-05 18:38

Mange tak, Rojo...nu prøver jed det

Mvh
NikIn article <BF1A30DF.7E8F%Geckodk@fjerndettehotmail.com>, RoJo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 12:06

NL skrev:

> Nu er der imidlertid pludselig kommet en underlig bug: Hvergang
> jeg forsøger at "aktivere" tekst-tool'et (altså klikker så man
> kan skrive på tegningen), lukker programmet pludselig ned???

Mit gæt er enten en fejl i font-cachen eller en defekt font i dit
system.

Kører du OS X Tiger?

--
Hilsen
Madsen

Fra : NL

Dato : 06-08-05 18:36

Ja, jeg kører Tiger

Har du nogen ide om hvordan jeg finder ud af om det er en af de fejl,
du nævner? Og hvad jeg evt kan gøre ved det?

På forhånd tak

NikIn article <dd2ck3.3g8.1@tgm.dyndns.dk>, Thomas G. Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 21:36

NL skrev:

> Har du nogen ide om hvordan jeg finder ud af om det er en af de
> fejl, du nævner? Og hvad jeg evt kan gøre ved det?

Prøv i første omgang at tømme font-cachen. Det gør du nemmest i
Tiger ved at lave en Safe Boot.

Læs evt.: <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107392>.

--
Hilsen