Skærme
Fijala 3554
ØV! Alternativ til ViewSonic VP191b 8 ms ø~
Fra : Søren Andersen

Dato : 05-08-05 20:44

Hej gruppe,

Jeg har lige fået besked fra GetMore om at den ViewSonic VP191b til 3.700,-
kr. jeg bestilte d. 29.07.2005 først vil komme på lager d. 19 September...!
Da min Samsung SyncMaster 957p er gået hen og blevet så sløret at jeg har
måttet gå fra 1280 x 1024 til 1024 x 768 for bare at kunne tyde almindelig
tekst med næsen trykket ind på skærmen, leder jeg efter en noget hurtigere
løsning - men uden at gå på kompromis med kvaliteten sammenlignet med subj.
Man kan sige at mine behov til en skærm er lige dem VP191b ville have
opfyldt. Men ordren hos GetMore ER annulleret.

Jeg har ledt på EDBpriser, men man kan jo ikke stole på leveringstider og
lagerstatus (max 4 dage hos GetMore jow jow, ha...!)

Findes et sådant alternativ, pris kontra kvalitet/ydelse taget i
betragtning, hos forhandlere man kan tage øsen hen til og afhente hos samme
dag? Hvis ja, hvilken skærm, hos hvilken forhandler? (Jeg bor i Nordjylland,
nær Aalborg).

Håber der er hjælp at hente...

Mvh,
/Søren - der gnider næsefedtet af samsungen for at finde "Send" knappen -
hov der var den!

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 21:04

Søren Andersen wrote:

> [...]
> dag? Hvis ja, hvilken skærm, hos hvilken forhandler? (Jeg bor i Nordjylland,

hvad med en Vx924 fra samme producent? den ser ud til at være på lager
en del steder og vil formentligt opfylde dine krav fint.

Fra : Søren Andersen

Dato : 05-08-05 21:42

"Claus Albæk (kbh.)" wrote:
> hvad med en Vx924 fra samme producent? den ser ud til at være på lager
> en del steder og vil formentligt opfylde dine krav fint.

Hej Claus - tak for idéen. Jeg kiggede lidt på modellen, men fandt følgende
mangel i forhold til VP191b:

"On the other hand, the video experience was fairly mediocre. A lot of noise
was visible in scenes where there was smoke or certain color gradients, like
a sunset for example. It was unpleasant to watch, and the performance here
was clearly not as good as the ViewSonic VP191b/s."
http://graphics.tomshardware.com/display/20050602/viewsonic-08.html
(Nederste afsnit inden linket til konklusionen)

Da pæn videoafspilning er noget jeg helst ikke vil gå på kompromis med,
falder dit forslag desværre igennem på det punkt - men tak igen for
forsøget!

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 09:47

Søren Andersen wrote:

> [...]
>
> Da pæn videoafspilning er noget jeg helst ikke vil gå på kompromis med,
> falder dit forslag desværre igennem på det punkt - men tak igen for

ok, så vil jeg foreslå at du finder dig en skærm med PVA eller MVA
panel, SIPS er formentligt (?) uden for dit budget.
TN er godt til spil i og med at det er hurtigt, men kvalieten er ikke
noget at råbe hurra for...

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 06-08-05 08:22

Søren Andersen wrote:
> [...]
> betragtning, hos forhandlere man kan tage øsen hen til og afhente hos
> samme dag? Hvis ja, hvilken skærm, hos hvilken forhandler? (Jeg bor i

Et alternativ kunne være en Samsung 910T
http://prad.de/en/monitore/guide_graphic_19inch.html men jeg ved ikke om
den er til at skaffe, den er lidt billigere.

PS: Af en eller anden mærkelig årsag er VP 191 ikke med i den tyske
sprogversion i ovennævnte link. Den engelsk sprogede købsguide er fra
d.15.05.2005 og den tyske er fra d. 03.08.2005, men mon ikke det er en
fejl.

M.v.h
Niels

Fra : Søren Andersen

Dato : 06-08-05 09:08

Niels Jacobsen wrote:
> Et alternativ kunne være en Samsung 910T
> http://prad.de/en/monitore/guide_graphic_19inch.html men jeg ved ikke
> om den er til at skaffe, den er lidt billigere.

Hej Niels - i linket bliver 910T sammenlignet med 25 ms versionen af
VP191... ikke med 8 ms versionen. D.v.s. at Samsung 910T'erens ydelse under
gaming er langt dårligere end det 'min' 8 ms ViewSonicVP191b kunne have
præsteret.

Men tak for budet :)

Fra : Søren Andersen

Dato : 06-08-05 17:04

Søren Andersen wrote:

Opdatering: Missionen er afblæst - nu sidder jeg foran en Samsung 913b...
men enten skal den kunne justeres bedre, eller også er jeg nok lidt skuffet
*suk*. Umiddelbare indtryk efter at have forbundet med DVI samt kalibreret
efter anvisninger og bedste evner: Temmelig begrænset betragtningsvinkel,
langsom opdatering af websider når der skrolles, hvide baggrunde der
blænder... konens 17" Fujitsu Siemens (forbundet via VGA) virker bedre på
disse områder. Video performance ser faktisk OK ud. Nå, jeg vil give den og
mig selv en chance for at lære hinanden lidt bedre at kende. Skal da også
lige prøve lidt Halflife 2 / deathmatch / source og se hvordan dét spænder
af.

Den er jo også lige den tusse billigere end ViewSonic'en...

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 07-08-05 11:02

"Søren Andersen" <shababababa¤¤¤¤¤@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> Jeg har lige fået besked fra GetMore om at den ViewSonic VP191b til
> 3.700,- kr. jeg bestilte d. 29.07.2005 først vil komme på lager d. 19
> September...!

Jeg havde tilsvarende oplevelser med GetMore mht. leveringstid. Der er bare
at droppe en sådan leverandør, uanset fristende priser og leveringstider.
Jeg kan ikke forstå, eddPriser ikke udviser større justits. I nogle tilfælde
kan det jo være grossisten, der har lovet for meget. Men GetMore er vist
gnerelt meget optimistiske i forhold til andre...

> Jeg har ledt på EDBpriser, men man kan jo ikke stole på leveringstider og
> lagerstatus (max 4 dage hos GetMore jow jow, ha...!)

Jeg synes nu fx. MidtData og ProShop har været til at stole på - hver gang.

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : Søren Andersen

Dato : 07-08-05 21:26

nilfri (4000) wrote:
> [...]
> justits. I nogle tilfælde kan det jo være grossisten, der har lovet
> for meget. Men GetMore er vist gnerelt meget optimistiske i forhold

Enig! Tror faktisk jeg havde blacklistet GetMore for et par år tilbage af
lignende årsager, men lod tvivlen komme dem til gode her i sidste uge -
desværre med indeværende tråd som konsekvens :( Så kan jeg lære det...
:D

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 09-08-05 13:49

> [...]
> September...! Jeg har ledt på EDBpriser, men man kan jo ikke stole på
> leveringstider og lagerstatus (max 4 dage hos GetMore jow jow, ha...!)

Modellen er på lager mange steder i Tyskland. Og jeg har aldrig været ude
for mgl. vederhæftighed - dér...

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : LJP

Dato : 12-08-05 18:24

Hvis du ikke skal spille er Dell 1905FP et glimrende alternativ...