Michelin-restaurant omkring Firenze
Fra : Troels

Dato : 05-08-05 20:38

Hejsa,

Min kone og jeg pønser på at tage en weekendtur til Firenze og fejre vores
bryllupsdag med et besøg på en restaurant med mindst 1 Michelin stjerne. Der
er en del i området, men jeg er lidt på bar bund overfor hvad man kan
forvente af prisniveauet. Det kan jeg ikke finde meget information omkring
på nettet. Nogen tips?

mvh.
Troels

Fra : Max

Dato : 06-08-05 19:30

Hej Troels

> forvente af prisniveauet. Det kan jeg ikke finde meget information omkring
> på nettet. Nogen tips?

Det lyder spænnende, men jeg har nu det forhold til den slags restauranter
at hvis man bekymre sig om prisen, ja så har man ikke råd :)

Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-08-05 17:56

> Det lyder spænnende, men jeg har nu det forhold til den slags
> restauranter at hvis man bekymre sig om prisen, ja så har man ikke
> råd :)

Sikke dog noget vrøvl, men dig om det.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Troels

Dato : 07-08-05 20:08

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Sikke dog noget vrøvl, men dig om det.
>
> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery

Bavl? Ja. Men at jeg ikke har råd, skal jo ikke nødvendigvis afholde mig fra
at spise der. Skulle bare lige vide hvor lang tid jeg skal regne med at
vaske op bagefter...

Nuvel, det skal ikke komme an på det. Fortsat god søndag.

Fra : Max

Dato : 08-08-05 00:09

Hej Jens

> Sikke dog noget vrøvl, men dig om det.

Jeg er dig meget taknemmelig for at du lader mig have min mening.

Mvh Max

Fra : Knagsted

Dato : 13-08-05 16:06

"Troels" <troels@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en del i området, men jeg er lidt på bar bund overfor hvad man kan
> forvente af prisniveauet. Det kan jeg ikke finde meget information omkring

Sakset fra http://www.where2go.dk/arkiv/62
Restauranter
Det toscanske køkken er rustikt, præget af respekt for råvarerne. Det er
tydeligt, at traditionel, toscansk mad har sine rødder i et landligt køkken.
Olivenolie, tomater, bønner, skinke og salami er de foretrukne ingredienser,
og risotto eller en tyk grønsagssuppe træder ofte i stedet for pastaen.
Selvom maden ofte er enkel, er kvaliteten høj. Italiens bedste restaurant,
baseret på en sammentælling af karaktererne i de syv førende guider, Enoteca
Nazionale, ligger f. eks. i Firenze. Indretningen er opulent og lyserød, men
maden har naturligvis tre stjerner hos Michelin. Mindre kan imidlertid også
sagtens gøre det. Selv på ganske banale barer, får man enkle retter, der
smager fantastisk. Osteria de' Benci på Via dei Neri, tæt ved Santa Croce,
er både en café og en restaurant med supervelsmagende mad og meget
imødekommende personale. Andre gode bud til rimelige priser er Osteria Santo
Spirito på Piazza Santo Spirito, der ligger Oltrarno, det vil sige på den
anden side af floden. Osteria Santo Spirito serverer fremragende mad med et
toscansk udgangspunkt og et moderne twist i hyggelige omgivelser. Eller OiO,
også på sydsiden af floden, i Borgo San Frediano, en spændende blanding af
toscansk og middelalder cuisine, hvis det skal være endnu mere moderne.

Se også http://www.todine.net/firenze.html (en liste over
Michelin-anbefalede restauranter i Firenze).

Disclamer: Jeg har aldrig sæ'l spist i Frenze, men jeg æææælsker Google -
god tur - *G*
Knagsted