Suzuki Kantana springer pærer hele tiden ?
Fra : Highserver

Dato : 05-08-05 17:50

Hej

Jeg er skal lave en Suzuki Kantana for en ven og den springer hele tiden
pærerne,
jeg har målt på ledningerne til forlys der er ml.16-17volt, jeg har også
målt på ledningerne ved batt. det er samme spænding
Hvad kan der være galt?

Hilsen Jakob.

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 05-08-05 20:04

Har godtnok aldrig hørt om et 12V batteri med så stor spænding, ikke engang
når de meget opladede.

Måske et nyt batteri bare er løsningen?

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : Michael Friis

Dato : 05-08-05 20:43

> [...]
> jeg har målt på ledningerne til forlys der er ml.16-17volt, jeg har også
> målt på ledningerne ved batt. det er samme spænding

Hvad med at montere en spændingsregulator på 12 volt, på knallerten? Søg
evt. på google.

Fra : Highserver

Dato : 06-08-05 05:59

Målingen ved batt. er lavet uden batt. derefter er batt. mont. og 16-17volt
målt på ledningerne til forlys

Nyt batt. er mont. og stadig 16-17volt på ledningerne

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-08-05 08:07

On Sat, 6 Aug 2005 06:58:44 +0200, "Highserver"
<jakob.stahl.FJERN@tdcadsl.dk> wrote:

>Målingen ved batt. er lavet uden batt. derefter er batt. mont. og 16-17volt
>målt på ledningerne til forlys
>
>Nyt batt. er mont. og stadig 16-17volt på ledningerne

Nu ved jeg ikke om der er en spændingsregulator på din knallert men
hvis det er så er den ihvertfald defekt..

Der bør aldrig være mere end omkring 14 volt til batteriet og hvis der
er meget mere end de 12 til pærerne så nedsætter du deres levetid
væsentligt.

Henrik