Størrelse på bagagerum i Stationcars ?
Fra : Brian Sørup

Dato : 05-08-05 17:18

Dawz...

Hvor finder jeg en oversigt over størrelsen på bagagerum i Stationcars - jeg
er ikke interesseret i volumen, men flademålet i bunden af bagagerummet - på
det/de smalleste steder.

Minimum størrelse = 105 x 105cm
Ellers kan barnevognen ikke være der med hjul på....

Flg. biler klarer kravet (egne målinger )

Ford Scorpio
Volvo V70 / V90
Volvo 7xx, 8xx og 9xx serie

Flg. biler er jeg ret sikker på klarer skærene :

Opel Omega
Ford Mondeo 98-
Citroen C5

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Jacob Madsen

Dato : 05-08-05 18:02

VW Passat

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-08-05 18:38

> [...]

> Volvo V70 / V90
> Volvo 7xx, 8xx og 9xx serie
>
> Flg. biler er jeg ret sikker på klarer skærene :

De plejer at være flinke til at skrive mål på her
http://www.bilnorge.no/pdf/

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bo Velschow

Dato : 05-08-05 18:57

> [...]
> Volvo V70 / V90
> Volvo 7xx, 8xx og 9xx serie
>
> Flg. biler er jeg ret sikker på klarer skærene :

Mondeo st.car '99 (& '02) klarer uden problemer den store Odder-vogn med
hjul på. Samme oplevelse i Focus '02. Astra st.car (modellen før den
nuværende) klarer det også (og min kones Kadett st.car ligeså ).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : bme

Dato : 07-08-05 16:20

> [...]
> det/de smalleste steder.
>
> Minimum størrelse = 105 x 105cm
> Ellers kan barnevognen ikke være der med hjul på....

Der er et mål mere der er interessant, nemlig længden af bagagerummet ca 40
cm over gulvhøjde, det er det mål der giver forskellen mellem om barnevognen
kan stå på langs eller på tværs.

Vi havde en oddervogn med ude og købe bil sidste gang. Både i 406 og mondeo
kunne den kun stå på tværs grundet den skrånende bagrude - i vores laguna
kunne den stå på langs. Så er den anden halvdel af bagagerummet dejligt frit
til resten af pakkenellikerne.

/bo