bagfjeder-gummiklodser til camping?
Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 06:59

Hvordan skal de sidde, hvor mange skal man bruge?

<http://80.63.17.25/DAT/pic/l/990000000001.JPG>

Mvh
Roberto Saldo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 07:08

Roberto Saldo skriver:

> Hvordan skal de sidde, hvor mange skal man bruge?

Ingen, du laster din vogn rigtgt.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 07:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Roberto Saldo skriver:

> Ingen, du laster din vogn rigtgt.....

Nej, men sådan skal det ikke være.
Hvor mange og hvordan?

Uvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 09:45

Roberto Saldo skriver:

> Nej, men sådan skal det ikke være.

Hvorfor ?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 10:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Roberto Saldo skriver:

> Hvorfor ?

Fordi jeg ingen Campingvogn har, bare meget gods :)

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 11:00

Roberto Saldo skriver:

> Fordi jeg ingen Campingvogn har, bare meget gods :)

Okay.

Få stærkere fjedre i klodser er livsfarlige...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 11:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Roberto Saldo skriver:

> Okay.
>
> Få stærkere fjedre i klodser er livsfarlige...

Okay, det er bare for en enkelt turs skyld.
Normalt er der ikke noget vægtproblem.

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 13:26

Roberto Saldo skriver:

> Okay, det er bare for en enkelt turs skyld.
> Normalt er der ikke noget vægtproblem.

Skal du låne en trailer ??

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 17:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Roberto Saldo skriver:

> Skal du låne en trailer ??

Nej jeg skal køre svigermekanikken til lufthavnen :) med alle deres
pakkenilliker.

Det er ikke en tur ober Das Brennepass med en 3 tons Knaus på krogen!

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 17:11

Roberto Saldo skriver:

> Nej jeg skal køre svigermekanikken til lufthavnen :) med alle deres
> pakkenilliker.

Hvor langt har du til lufthavn og hvor ringe fjedre har du ???

Mine forældres Mazda Demio bragte mi+kone+forældre+oppakning sikkert fra
Hammel til billund uden at hænge meget. En "lidelsesfælles" V40 med 4
voksne mænd, øl, tagbagagebærer og hele molevitten gik ret okay 400 km
til Arvika forrige uge uden at være præget af lasten (kørselsmæssigt,
den hang lidt useendemæssigt).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 17:56

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Roberto Saldo skriver:

> Hvor langt har du til lufthavn og hvor ringe fjedre har du ???

Der er ikke noget galt med fjedrene, men med indpresningen :)

> [...]
> voksne mænd, øl, tagbagagebærer og hele molevitten gik ret okay 400 km
> til Arvika forrige uge uden at være præget af lasten (kørselsmæssigt,

Farligt - sporingen er ad pommern til med overvægt på.

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 21:57

Roberto Saldo skriver:

> Der er ikke noget galt med fjedrene, men med indpresningen :)

Doh !

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-08-05 06:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Roberto Saldo skriver:

> Doh !

Det sagde jeg også :)
Fjedrene er ganske solide, jeg vil bare begrænse ekstremudsvinget lidt.

Jeg kan iøvrig tilføje at der overhovedet ingen problemer var
overhovedet på turen.

> Hvorfor ?

Fordi bilen går i hug og dækkene bliver belastet forkert, lidt ligesom
Michelin og Indianapolis :(

Man skal i hvert fald huske at fylde lidt ekstra luft i dækkene når man
kører med ekstra læs.

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-08-05 06:24

Roberto Saldo skriver:

> Fordi bilen går i hug og dækkene bliver belastet forkert, lidt ligesom
> Michelin og Indianapolis :(

Dækkene har samme vinkel mod vejen, uanset belastningen..

> Man skal i hvert fald huske at fylde lidt ekstra luft i dækkene når man
> kører med ekstra læs.

Klart.... (det var der også).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-08-05 10:41

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Roberto Saldo skriver:

> Dækkene har samme vinkel mod vejen, uanset belastningen..

Okay, men sådan er det ikke på alle biler :)

> Klart.... (det var der også).

Godt!

R!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-08-05 21:55

Roberto Saldo skriver:

> Okay, men sådan er det ikke på alle biler :)

Jeps. BrianW'ere lider af den slags. Ordentlige biler gør ikke....

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-08-05 07:27

Hej
Du vil nemmer få svar i dk.fritid.camping
MVH Per

Fra : alexbo

Dato : 05-08-05 07:35

"Roberto Saldo" skrev

> Hvordan skal de sidde, hvor mange skal man bruge?

De skal sidde mellem vindingerne på spiralfjederen, 3 stykker fordelt jævnt
både i højden og i cirklen.
Løft bilen op så fjederen slækkes, sæt klodserne ind.
Du skal være opmærksom på at de snyder den lastafhængige bremseregulator.

mvh
Alex Christensen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 16:50

alexbo wrote:
> [...]
> Løft bilen op så fjederen slækkes, sæt klodserne ind.
> Du skal være opmærksom på at de snyder den lastafhængige bremseregulator.

Okay. Tak.

Mvh
Roberto

Fra : Søren

Dato : 05-08-05 09:37

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:dcuv7k$s34$1@news.net.uni-c.dk...

> Hvordan skal de sidde, hvor mange skal man bruge?
>
> <http://80.63.17.25/DAT/pic/l/990000000001.JPG>

Hvis din bil hænger, kunne det være en løsning at sætte en hjælpe fjeder på.
MAD Power Springs http://www.mad-tooling.com har hjælpe fjedre til de fleste
mærker og som kan købes hos FTZ.
Mange af hjælpe fjedrene er TÜV / RDW godkendte i modsætning til gummiklodserne.

Mvh Søren

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 10:55

Søren wrote:

> Hvis din bil hænger, kunne det være en løsning at sætte en hjælpe fjeder på.
Den hænger ikke, det er kun fordi jeg skal transportere noget tung bagi.

De kan jo ret nemt fjernes igen.

> MAD Power Springs http://www.mad-tooling.com har hjælpe fjedre til de fleste
> mærker og som kan købes hos FTZ.
> Mange af hjælpe fjedrene er TÜV / RDW godkendte i modsætning til gummiklodserne.

Okay det vidste jeg ikke.

Bortset fra at en TüV-attest ikke er det samme som godkendelse ved syn!

Mvh
Roberto

Fra : Søren

Dato : 05-08-05 16:12

> Bortset fra at en TüV-attest ikke er det samme som godkendelse ved syn!

Det er sikkert rigtigt , synsmanden jeg snakkede med inden jeg satte "Mad" på, fortalte
at jeg skulle medbringe TÜV godkendelsen ved næste syn så de kunne blive indskrevet.

Mvh Søren

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 16:52

Søren wrote:

> Det er sikkert rigtigt , synsmanden jeg snakkede med inden jeg satte "Mad" på, fortalte
> at jeg skulle medbringe TÜV godkendelsen ved næste syn så de kunne blive indskrevet.

Det er nok det bedste.

På den anden side har min genbo tilbagevendende problemer med at få
synet sin specialombyggede chevy-varevogn og den er godkendt mange
gange, men til tider møder han en synsmand der går totalt i panik.
Men det er godt for statskassen :)

Mvh
Roberto

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-08-05 10:46

> Hvordan skal de sidde, hvor mange skal man bruge?
>
> <http://80.63.17.25/DAT/pic/l/990000000001.JPG>

Hej Roberto

1. det er ikke lovligt
2. du risikere at dine fjedre knækker da de belastes hårdt ved gummiklodsern
3. når du kører hen over et eller andet som får din bagende til at løfte sig
kan de falde ud.

få hellere en ny laste fjeder eller en hjælpe fjeder som eks. MAD.

Hvilken bil snakker vi om ?

Hilsen Jørgen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-05 10:56

Jørgen L. wrote:

> Hej Roberto
>
> 1. det er ikke lovligt
> 2. du risikere at dine fjedre knækker da de belastes hårdt ved gummiklodsern

Så tror jeg det skal være ret voldsomt.

> 3. når du kører hen over et eller andet som får din bagende til at løfte sig
> kan de falde ud.
>
> få hellere en ny laste fjeder eller en hjælpe fjeder som eks. MAD.

Det er det næppe værd - det er en engangsforteelse.

> Hvilken bil snakker vi om ?

En Carina E med 5 døre.

Mvh
R!