Kandis.?
Fra : Dooz

Dato : 04-08-05 21:02

Jeg har fået en fin pose kandis som del af en større lækkerbidsken gave.
Brun kandis, hvid kandis, og rørsukker. Ser mægtig fint ud ! Men øh, hvad
hulen bruger jeg det til? Altså andet end Irish Coffee som jeg ikke har
lavet i årevis, og andet end at lade min lækkersultent udseende datter guffe
det?=)
Eva

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-08-05 21:16

On Thu, 4 Aug 2005 22:01:41 +0200
"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> wrote:

> [...]
> som jeg ikke har lavet i årevis, og andet end at lade min
> lækkersultent udseende datter guffe det?=)

knust i kager og is eller hvad med i en rille i en banan (med skald)
sammen med rom og så ind i grillen som dessert.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 22:26

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået en fin pose kandis som del af en større lækkerbidsken gave.
> Brun kandis, hvid kandis, og rørsukker. Ser mægtig fint ud ! Men øh, hvad
> hulen bruger jeg det til?

Vi bruger kandis i stedet for alm. hvidt sukker i kaffen, og rørsukker i
theen.

Det er vist ret in at blande de forskellige sukkertyper (lys kandis, mørk
kandis, rørsukkerknalder og hvide sukkerknalder) i sukkerskålen på kaffe- og
thebordet. Så kan folk selv vælge, hvilken type sukker de vil have i deres
varme drikke.

Tina

Fra : Dooz

Dato : 05-08-05 07:58

> [...]
> og
> thebordet. Så kan folk selv vælge, hvilken type sukker de vil have i deres

In at sukkeret skal se ud på en bestemt måde i sukkerskålen? MAND hvor jeg
lige føler mig gammel og yt her ! =) Kan så til gengæld allerede høre min
datter fortælle mig der ikke er noget der hedder yt mere, og jeg er
mærkelig....nå, det var et sidespring !
Takker for gode råd. Vil prøve nogle grillede bananer med lidt i. Vidste
bare ikke helt om man "bare" brugte det som sukker, eller der måske var
noget smagen / konsistensen gik godt sammen med.
Eva

Fra : Padre

Dato : 05-08-05 14:12

> In at sukkeret skal se ud på en bestemt måde i sukkerskålen? MAND hvor jeg

Så skal jeg vist ikke fortælle noget om La Perruche rørsukkerknalder De
er ellers fantastiske.

Padre