str.alufælge
Fra : Fam.Merrild

Dato : 04-08-05 19:45

Hej
et spørgsmål
har købt et sæt alufælge 7x17"med dæk 205/40
bestilt til den bil jeg har suzuki ignis
hos thansen
men må de være så bredde
ca 0,50mm ud over skærme
er det lovligt?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-08-05 20:45

"ca 0,50mm ud over skærme er det lovligt?"

Nej

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : John Sahl

Dato : 04-08-05 21:01

Henrik Nielsen wrote:
> Nej

Kommer helt an på hvordan det er målt!

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Fam.Merrild

Dato : 04-08-05 22:27

Så har de jo solgt noget der ikke er lovligt
hvad gør jeg så der er ikke returret på
hvad hvis jeg montere et skærmforøgersæt
egenligt ikke særligt smart af thansen
og skal jeg klage da jeg jo bestiller et sæt de
har på deres hejmmeside til den bil jeg har?
og ellers tak for hjælpen
M.Merrild

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-05 23:30

"Fam.Merrild" <m.merrild@nrdc.dk> wrote in news:6KvIe.63590$Fe7.203707
@news000.worldonline.dk:

> [...]
> egenligt ikke særligt smart af thansen
> og skal jeg klage da jeg jo bestiller et sæt de
> har på deres hejmmeside til den bil jeg har?

Jeg kan næsten læse mellem liniene at du mener/tror de er forpligtet til at
sælge dig noget som er lovligt på offentlig vej Det er de _ikke_
forpligtet til..

Ring og hør dem ad - det er forholdsvist nyt for dem med fælge og dæk og
måske indpresningen er forkert?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : John Sahl

Dato : 04-08-05 23:35

Fam.Merrild wrote:
> Så har de jo solgt noget der ikke er lovligt

Måske, men det er da dig der har bestilt det uden at vide hvad
du bestiller.

Og du skriver ½ mm, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro. Det
lyder på mig mere som om du leder efter en eller anden måde at
få dem til at tage tingene tilbage fordi du har fortrudt af andre
grunde..

> hvad gør jeg så der er ikke returret på
> hvad hvis jeg montere et skærmforøgersæt
> egenligt ikke særligt smart af thansen

Der er da intet i vejen med at de har leveret det du har bestilt.

> og skal jeg klage da jeg jo bestiller et sæt de
> har på deres hejmmeside til den bil jeg har?

Tag nu lige og undersøg loven, det er langt fra sikkert at dine
fælge/dæk er ulovlige.

Fra : PMH

Dato : 05-08-05 08:20

"Fam.Merrild" <m.merrild@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egenligt ikke særligt smart af thansen
> og skal jeg klage da jeg jo bestiller et sæt de
> har på deres hejmmeside til den bil jeg har?

Hvad havde du forestillet dig..???

Du bestiller et sæt hjul med målene 7x17 - 205/40x17..
til en bil som mig bekendt kører på 14" hjul som standard..

De vil jo have den bredde som svarer til målene..!!!

Prøv at sammenligne dem med de originale.. De cm. de
er bredere, kan du jo ikke presse ind under bilen allesammen.
Nogle af de cm. er jo i sagens natur nød til at vende ud ad..

Måske det havde været værd at undersøge disse forhold inden
du bestilte hjulene..

På den anden side, hvis man køber sine aluhjul hos T-Svansen,
så får man også hvad man har fortjent..
Hvis du istedet havde købt dem hos en autoriseret dæk smed,
med montering osv., så ville de kunne oplyse dig om præcis
hvordan de ville sidde på din bil..

PMH

Fra : Fam.Merrild

Dato : 05-08-05 16:30

Hej
problem løst
da der er bigwheels.dk(som levere til thansen)
har lavet en fejl fælger gået returog penge retur
M.M