* validerer ikke i CSS
Fra : Michael Weberg

Dato : 04-08-05 18:45

Jeg blev tidligere anbefalet at indsætte * { marging: 0px; padding: 0px;}
øvertst i et af mine stylesheets for at undgå problemer i forskellige
browsers. Men koden validerer ikke og den kommer med følgende :" Selectors
must begin with a character in the range A-Z, a-z, Unicode characters
161-255, or an escaped Unicode character as a numeric code"

Virker det så overhovedet, jeg har nemlig stadig problemet med at siden
rykker lidt rundt første gang man går ind på den med FF (hopper på plads
hvis man genindlæser siden eller bruger menupunkerne)??

http://www.reingbergcad.dk

--

Mvh Michael Weberg
http://vippen.homepage.dk

Fra : Leonard

Dato : 04-08-05 19:14

"Michael Weberg" <supervippen@hotmail.com> wrote:

>Men koden validerer ikke og den kommer med følgende :" Selectors
>must begin with a character in the range A-Z, a-z, Unicode characters
>161-255, or an escaped Unicode character as a numeric code"

Hvad validerer du med?

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A//www.reingbergcad.dk/
skriver OK til dit CSS.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-08-05 19:24
Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 04-08-05 20:48

In news:<42f25d4b$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>
Allan Vebel typed:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A//www.reingbergcad.dk/

> Det er sikkert

http://htmlhelp.com/cgi-bin/csscheck.cgi?url=http://www.reingbergcad.dk/css/layout.css&input=yes&warnings=yes

Nyt spørgsmål hvor mange valideringer skal man igennem og er der foskel
på dem? Links ønskes.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-08-05 21:01

Johnny Winther Ronnenberg <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev:

> Nyt spørgsmål hvor mange valideringer skal man igennem

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål. Man skal
så mange valideringer igennem at man ikke har flere fejl at
rette

> og er der forskel på dem?

Forskel på hvad?

> Links ønskes.

Links til hvad?

Se også mit svar i "Re: W3C standard.. Men hvordan ?"

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Christoffer

Dato : 04-08-05 22:07

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål. Man skal
> så mange valideringer igennem at man ikke har flere fejl at
> rette

> Forskel på hvad?
valideringen fra htmlhelp.com og w3c.
Forskellen er vel at w3 tjekker for ulovlig kode, men ikke sammensætningen
af den, hvor htmlhelp kommer med tips til hvordan burde gøre, og om et
Ville jigsaw brokke sig over følgende
#venstre {
float: left;
position: absolute;
}?
Jeg er for doven til at tjekke, men mener at htmlhelp fanger den slags
problemer hvor w3 lader dem passere da begge definitioner er gyldige.

--
Christoffer

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-08-05 22:27

Christoffer <christoffer@buur.info> skrev:

> Jeg er for doven til at tjekke

Doven?
Sådan noget kan checkes med et enkelt klik.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Christoffer

Dato : 05-08-05 09:47

> Doven?
> Sådan noget kan checkes med et enkelt klik.
...jeg sagde jeg var doven. Desuden har dem ikke liggende som links så skal
først til at skrive det ind og finde adresse og osv.

--
Christoffer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-05 21:19

Christoffer wrote:

> ..jeg sagde jeg var doven. Desuden har dem ikke liggende som links så
> skal først til at skrive det ind og finde adresse og osv.

Hvis du bruger FF og du har webdeveloper installeret, skal du bare med den
aktuelle side indlæst trykke [Ctrl)+[Shift]+[A] - så får du siden valideret
uden at behøve gøre mere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 05-08-05 21:54

> Hvis du bruger FF og du har webdeveloper installeret, skal du bare med den
> aktuelle side indlæst trykke [Ctrl)+[Shift]+[A] - så får du siden
> valideret
> uden at behøve gøre mere.
Så avanceret er jeg slet ikke.. Hvor henter jeg det henne?

--
Christoffer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-05 22:28

Christoffer wrote:

> Så avanceret er jeg slet ikke.. Hvor henter jeg det henne?

Her: http://chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 06-08-05 10:14

> Her: http://chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/
Takker og bukker dybt!

--
Christoffer

Fra : Leonard

Dato : 04-08-05 21:20

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Det er sikkert
>http://htmlhelp.com/cgi-bin/csscheck.cgi?url=http://www.reingbergcad.dk/css/layout.css&input=yes&warnings=yes

Hvilken validator har så ret?
- den fra w3.org, der ikke melder om fejl eller den anden ?

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-08-05 22:24

> Hvilken validator har så ret?

Den fra htmlhelp.com har også "warnings=yes" med - den kan
vise noget som den anden ikke har med.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Michael Weberg

Dato : 05-08-05 00:00

Jeg har brugt dem begge, men det er rigtigt det er den fra WDG det giver
fejlmeddelsen hvilket virker lidt underligt.

--

Mvh Michael Weberg
http://vippen.homepage.dk

Fra : Lou

Dato : 08-08-05 09:11

> Jeg blev tidligere anbefalet at indsætte * { marging: 0px; padding: 0px;}

Prøv at stave ordet margin rigtigt. Ordet slutter ikke med g.

Louise

Fra : Michael Weberg

Dato : 08-08-05 17:05

> Prøv at stave ordet margin rigtigt. Ordet slutter ikke med g.

Det var bare en slå fejl i nyhedsgruppen. Har stavet det rigtigt på
hjemmesiden.
--

Mvh Michael Weberg
http://vippen.homepage.dk