Objekter præcist på midte
Fra : Gorm Sørensen

Dato : 04-08-05 18:20

Jeg har lavet en "intro-side" til min hp, hvor man skal klikke på et billede
for at komme videre.. Nok om det.
Sådan ser siden ud: Først et billede (centreret), dernæst et par linjers
tekst (også centreret, placeret lige under billede).

Mit problem er, at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg får alle objekterne
placeret LIGE PÅ MIDTEN af brugerens skærm (altså horisontalt). Er det noget
med, at jeg skal til at lave det i frames? Sådan at mine objekter er i den
anden ramme, hvis vi nu antager, at man laver 3 oven på hinanden? Og hvordan
gør jeg så det (pixels osv.)?

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-08-05 18:26

Gorm Sørensen <gormsoerensen@lite.dk> skrev:

> Jeg har lavet en "intro-side" til min hp, hvor man skal
> klikke på et billede for at komme videre.

Folk hader introsider

Prøv at se http://html-faq.dk/2007.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Gorm Sørensen

Dato : 04-08-05 18:35

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev

> Folk hader introsider

Hehe :)

> Prøv at se http://html-faq.dk/2007.asp

Nu er jeg ikke den store haj til HTML, men kan da lidt. Det der "div"-ting,
er det noget specielt, eller kan det bare stoppes ind hvorhenne man vil?
Body eller head?
Og det med CSS, hvordan er det lige jeg laver et "CCS-dokument" til min
hjemmeside?

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-08-05 18:55

Gorm Sørensen <gormsoerensen@lite.dk> skrev:

> Nu er jeg ikke den store haj til HTML

Det bliver du hvis du følger med i disse grupper.

> "div"-ting, er det noget specielt, eller kan det bare stoppes
> ind hvorhenne man vil?

Nej, der er ikke noget specielt ved en <div> i forhold til andre
elementer, andet end det er et block-level-element.

> Body eller head?

Det skal ligge i <body>

Prøv at læse <http://html-faq.dk/2010.asp>! Der står en masse
om de enkelte elementer på http://htmlhelp.com/reference/css/properties.html.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-05 20:34

Allan Vebel wrote:

> Der står en masse
> om de enkelte elementer på
> http://htmlhelp.com/reference/css/properties.html.

Skulle det ikke snarere have været
http://htmlhelp.com/reference/html40/alist.html ?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-08-05 20:38

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev:

> Skulle det ikke snarere have været
> http://htmlhelp.com/reference/html40/alist.html ?

Det var css der blev spurgt om.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-05 21:02

Allan Vebel wrote:

> Det var css der blev spurgt om.

Jeg så en efterlysning af en forklaring på, hvad en div er for en dims.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Gorm Sørensen

Dato : 05-08-05 13:45

Tror jeg fik lært lidt nyt her. Men jeg behøver ikke flere svar, tak :)
Jeg opretter/har oprettet en ny tråd om noget lignende.