Skærme
Fijala 3554
Skummelt prob med Samsung Syncmaster 793..~
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 04-08-05 17:06

Okay, dette er svært at forklare. Problemet er periodisk. Der kommer rødlige
striber ind fra højre side. Der synes ikke at være system i, hvornår de
kommer, eller hvad der fremkalder dem.. Med en enorm portion tålmodighed,
lykkedes det mig at få et godt billede:

http://bachfire.homepage.dk/samsync793crap.jpg

En bekendt købte et Dell system uden skærm, og købte denne skærm ved siden
af. Jeg kunne ikke finde fejlen, så skærmen blev byttet. Den nye skærm gør
dog nøjagtigt det samme. Tanken var så, at det måske var Dell maskinens
grafikkort der bøvlede. Så jeg fik skærmen hjem til mig i nogle dage, men
det er det samme. Og min maskine fejler intet!

Tag et kig på billedet folkens, hvis I har lyst. Har nogen en teori om, hva'
dælen det kan være??

--
Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @

Fra : Hans

Dato : 04-08-05 17:14

[ ThrashDK ] wrote:
> [...]
> intet!
> Tag et kig på billedet folkens, hvis I har lyst. Har nogen en teori

Har du brugt det samme skærmkabel hele tiden?

Hans

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 04-08-05 18:30

> Har du brugt det samme skærmkabel hele tiden?

God tanke. Men skærmkablet sidder fast i monitoren på den model der, så det
har hele tiden været det samme. Men så skulle begge monitorer have haft
samme fejl i kablet. Usansynligt.

Fra : Hans

Dato : 04-08-05 19:50

[ ThrashDK ] wrote:

> God tanke. Men skærmkablet sidder fast i monitoren på den model der,
> så det har hele tiden været det samme. Men så skulle begge monitorer
> have haft samme fejl i kablet. Usansynligt.

Det var for at finde en fællesnævner i problemet, for det er den vej du skal
tænke.

Hans

Fra : Søren Andersen

Dato : 05-08-05 16:02

Noget fælles grafik-relateret software (f.eks drivere, farve-profiler, etc)
der kører på begge maskiner...?

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 05-08-05 10:07

[ ThrashDK ] wrote:
> [...]
> det er det samme. Og min maskine fejler intet!
>
> Tag et kig på billedet folkens, hvis I har lyst. Har nogen en teori om, hva'

Den står ikke noget magnetisk op af den eller ligende, men så igen ville
det jo ikke være periodisk. Har i været div. indstillings muligehder
igennem på skærmen? Har selv da jeg havde samsung 959NF eller har stadig
bruger den bare ikke mere erstattet med en 913B. Men da jeg kørte med
den, havde jeg i starten da den var ny rodet i nogle indstillinger så
den i den ene side var en svag rød streg, dette fandt jeg dog først ud
af senere, da jeg havde flyttet rundt på både router, switch, højtalere
etc. En sidste ting køre i med powerstrips? har selv med powerstrips
været ude for at den begyndte med nogle svage løbende streger, som var
ret belastende at se på. Det er ihvertfald hvad jeg kan komme på. Håber
da i får løst problemet :)

Hygge

Dorthe