Sportsfilter
Fra : Stig Sørensen

Dato : 04-08-05 16:54

Hej.

Vil gerne have et sportsfilter på min Listo 45 scooter, 4-takter.
Det er kun grundet synet af den store sorte luftkasse.

Nu siger Listo'en jo ikke meget i forvejen, så vil ikke gerne forvrænge
dens lydniveau pga. af et luftfilter, så et lavt støjniveau er absolute
højest priotet.

Kan I anbefale et bestemt mærke og/eller endda også model?
Er blevet frarådet at købe sportsfiltere fra THansen.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Stig Sørensen

--
http://www.Billig-Scooter.dk - Stedet for Danmarks BILLIGSTE scooter!

Fra : Hekto

Dato : 04-08-05 17:52

In article <pan.2005.08.04.15.53.35.843964@mail.nospam>, no@mail.nospam
says...
> Kan I anbefale et bestemt mærke og/eller endda også model?
> Er blevet frarådet at købe sportsfiltere fra THansen.

Du undgår nok ikke mere støj, og dit nuværende luftfilter er sikkert
udemærket. Årsagen til at det er stort er dels støjdæmpning, dels at
optimere et jævnt luftflow.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Stig Sørensen

Dato : 04-08-05 18:49

On Thu, 04 Aug 2005 18:52:29 +0200, Hekto wrote:

> [...]
>>
> Du undgår nok ikke mere støj, og dit nuværende luftfilter er sikkert
> udemærket. Årsagen til at det er stort er dels støjdæmpning, dels at

Skal jeg bare købe et hvilken som helst sportsfilter så?
Noget helt andet, slangen her:
http://billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=134
øverst på cylinder-blokken, den fører hen til luftindtagningen til
luftfilteret.

Hvad skal jeg gøre med denne slangen når der nu kommer et sportsfilter
på?

Mvh
Stig Sørensen
--
http://www.Billig-Scooter.dk - Stedet for Danmarks BILLIGSTE scooter!

Fra : Hekto

Dato : 05-08-05 08:32

In article <pan.2005.08.04.17.49.00.777357@mail.nospam>, no@mail.nospam
says...

> [...]
> luftfilteret.
>
> Hvad skal jeg gøre med denne slangen når der nu kommer et sportsfilter

Et filter er et filtyer - nogle filtrere så lidt bedre end andre. Undgå
opsprøjt fra baghjulet.
Slangen forlænger du og sætter fast til stellet et sted der ikke løber
vand ind i den.