Murstensgulv
Fra : Jørgen

Dato : 04-08-05 17:03

Hej

Jeg planlægger en havestue på 18-20 M2 hvor jeg gerne vil have et
murstengulv af gule/beige sten stående på siden.

Hvilken slags sten bruger man, alm mursten er vel for bløde og ujævne ?

nogen forslag

hilsen jørgen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-05 23:32

Jørgen wrote:

> Jeg planlægger en havestue på 18-20 M2 hvor jeg gerne vil have et
> murstengulv af gule/beige sten stående på siden.
>
> Hvilken slags sten bruger man, alm mursten er vel for bløde og ujævne

Hårdtbrændte sten. Nævn formålet, hvor du køber, så får du de rigtige.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Peder

Dato : 11-08-05 08:57

"Jørgen" <joej-Remove-@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg planlægger en havestue på 18-20 M2 hvor jeg gerne vil have et
> murstengulv af gule/beige sten stående på siden.
>
> Hvilken slags sten bruger man, alm mursten er vel for bløde og ujævne ?

Det hedder "Belægningsklinker", og det er hårdtbrændte sten med lav
vandoptagelses evne (tysk ler er nogle gange bedre end dansk) Vandoptagelsen
betyder nok ikke så meget indendøre, men udenfor risikerer man at de bliver
glatte om vinteren.

se http://www.falkenloewe.dk
http://www.pflasterziegel.de/
http://www.petersen-tegl.dk/