iFrame eller ikke?
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 16:10

http://www.brinch.it/test/test.asp har jeg bygget siden op med en
header, midt og en bund. Den midterste DIV bliver længere, jo mere
indhold der kommer i den.

Bør jeg i stedet lave den i fast størrelse vertikalt og så lave en
iFrame i midten?

For lige nu har jeg lidt problemer med at få min tekst sat rigtigt, da
det kun skal stå i det grønne i midten og ikke ude i rammen omnkring.

Mvh. Brian

Fra : Christoffer

Dato : 04-08-05 18:01

<Brian B. Christensen> skrev i en meddelelse
> [...]
> indhold der kommer i den.
>
> Bør jeg i stedet lave den i fast størrelse vertikalt og så lave en
Det kan du godt gøre, men du kan også sætte en fast højde på div'en og de
definitioner du har givet skrive overflow: auto; og for at køre det fuldt
ud, kan du passende bruge SSI til at hente header og bund med, da de jo skal
gå igen på flere sider i modsætning til iframe.

--
Christoffer

Fra : jopa

Dato : 04-08-05 18:09

Christoffer skriblede bla:
> og for at køre
> det fuldt ud, kan du passende bruge SSI til at hente header og bund
> med, da de jo skal gå igen på flere sider i modsætning til iframe.

Det er da vist overkill når han kører ASP i forvejen

--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Christoffer

Dato : 04-08-05 19:04

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse
> Christoffer skriblede bla:
>
> Det er da vist overkill når han kører ASP i forvejen
Havde jeg ikke lagt mærke til, men fidusen er jo stadig den samme.. at
inkludere filer

--
Christoffer

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 21:38

On Thu, 4 Aug 2005 19:08:31 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>Christoffer skriblede bla:
>
>Det er da vist overkill når han kører ASP i forvejen

Jeg bruger ofte SSI sammen med ASP. Det er ofte nemmere lige at smide
header og bund ind med SSI.

Mvh. Brian

Fra : jopa

Dato : 04-08-05 22:37

Brian B. Christensen skriblede bla:

> Jeg bruger ofte SSI sammen med ASP. Det er ofte nemmere lige at smide
> header og bund ind med SSI.

Ok

--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 18:12

On Thu, 4 Aug 2005 19:01:00 +0200, "Christoffer"
<christoffer@buur.info> wrote:

> [...]
>ud, kan du passende bruge SSI til at hente header og bund med, da de jo skal
>gå igen på flere sider i modsætning til iframe.

Dvs. at overflow:auto; bare udvider DIV'en hvis der kommer mere end
den faste længde jeg angiver?

Jeg bruger allerede SSI på siden.

Mvh. Brian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-05 20:29

Brian B. Christensen wrote:

> Dvs. at overflow:auto; bare udvider DIV'en hvis der kommer mere end
> den faste længde jeg angiver?

Hvis du har givet en div fast højde + overflow:auto, vil det betyde, at hvis
indholdet fylder mere end den tildelte højde, kommer der en scrollbar lodret
i omtalte div.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-08-05 18:23

Brian B. Christensen <Brian B. Christensen> skrev:

> har jeg lidt problemer med at få min tekst sat rigtigt,
> da det kun skal stå i det grønne i midten

#teksten{
padding-top:0;
padding-left:70px;
padding-right:70px;
/*yderligere formatering*/
}

og inde i <div id="midten"> placerer du en ny:

> lave en iFrame i midten

Undlad frames og iframes!

--
Allan Vebel