Q: erfaring med dykker ur.
Fra : Morten Holst

Dato : 04-08-05 11:46

Hej NG.

Er der nogen der her erfaring med Citizen Aqualand JP1010-00E?
Og evt Citizen ay 5000-05L Chrono Aqualand.

Hvilket ville i vælge?

--

Morten H. Christensen

Korsør/Skælskør Strandjagtforening
www.strandjaeger.dk

Fra : Kim H. Nielsen

Dato : 04-08-05 13:23

Jeg har aldrig haft problemer med mit Citizen Aqualand JP1010-00E. Det
første batteri holdt i 1½ år, men jeg bruger det også til vækkeur hver
morgen så det er nok meget normalt.

Mvh Kim

Fra : Harald Ljøen

Dato : 04-08-05 16:45

Morten Holst wrote:

> Hej NG.
>
> Er der nogen der her erfaring med Citizen Aqualand JP1010-00E?
> Og evt Citizen ay 5000-05L Chrono Aqualand.
>
> Hvilket ville i vælge?

Jeg har en JP 1060-01, og ville i dag ikke kjøpt verken den eller noen
av de to du nevner. Jeg ville heller valgt en bottom timer fra f eks
Uwatec. Men da forutsetter jeg at bruken er til dykking, enten som
backup for computer eller som primærinstrument for å måle tid/dybde.

En bottomtimer koster omtrent det samme som det årlige verkstedbesøk
for batteribytte og trykktesting for Citizen dykkerur.

Skal du derimot ha et ur, så kjøp deg heller et som veier mindre enn
Citizen dykkerurene, og således er litt mer behagelig å gå med til
daglig.

-- harald

Fra : Jestra

Dato : 05-08-05 09:17

Jeg brugte mit Citizen Aqualand JP1010-00E rigtigt meget før jeg fik
computer med PC-interface, da det gemmer data på de sidste 4 dyk, og jeg
dermed kunne logge mine dyk hjemme.

Det er et dejligt dykkersmykke, det har alle de oplysninger og alarmer du
har brug for til alm. tabeldykning.

En lille fordel i forhold til de fleste computere er, at det måler
temperaturen hurtigt, så du ofte vil få en lavere min. temperatur.

Jeg har været meget glad for mit ur, og kan kun anbefale det, jeg har det
stadig men skal have skiftet batteri, hvilket kostede 300,00 kr sidst jeg
skiftede.

mvh

Jens

Fra : Morten Holst

Dato : 10-08-05 22:22

Det blev til et Citizen New Aqualand JP1060-01W. 2462,- synes jeg ikke er så
galt endda.

Tak til alle for de gode råd

--

Morten H. Christensen

"Jestra" <Jens@RasMussen.dk.SkiftDetFoersteSiRasMussenUdMedEtZ> skrev i en
meddelelse news:3gFIe.17$Q62.9@news.get2net.dk...

Fra : Harald Ljøen

Dato : 10-08-05 23:03

Morten Holst wrote:

> Det blev til et Citizen New Aqualand JP1060-01W. 2462,- synes jeg
> ikke er så galt endda.

Du kunne fått mitt pent brukte, godt som nytt, for 1000 kr mindre

> Tak til alle for de gode råd

Mitt gode råd gikk ut på å kjøpe noe annet

-- harald