Avensis længe om at falde i rpm..?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-08-05 09:51

Hej alle,

Mine forældre har lige købt en avensis 1,6 fra '00 med 75kkm på klokken.
Jeg var ude og køre en tur i den, og blev med det samme generet af, at
motoren efter min mening er lidt længe om at følge med, når man slipper
gassen ved fx gearskift osv. Dvs. den venter lige et halvt sekund eller
lign, inden omdrejningerne falder, når man slippper speederen.
Det sker både ved varm og kold tilstand.

Jeg har oplevet det samme før i andre biler med sprøjt, men har givet en
sløv motorstyrring skylden, men jeg synes ikke det burde være så slemt i
avensis'en?

Har hørt at det måske kunne være én eller anden luftkanal af en art, som
bare skal renses, men kan nogle bekræfte og måske uddybe det lidt?

--
Psycho Cowboy
VW T4 2,5 benz.

Fra : Brian

Dato : 04-08-05 15:21

Psycho Cowboy wrote:

> Har hørt at det måske kunne være én eller anden luftkanal af en art,
> som bare skal renses, men kan nogle bekræfte og måske uddybe det lidt?

Det er vist meget normal på biler med kat, for at der ikke ligger nogle
benzin rester. Det er ihvertfald den forklaring jeg er blevet spist af med

/Brian

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-08-05 16:58

Brian wrote:

> Det er vist meget normal på biler med kat, for at der ikke ligger
> nogle benzin rester. Det er ihvertfald den forklaring jeg er blevet
> spist af med
____________________________________

Hmm, det er da IMO en lam fejl så.
T4'eren jeg kører i, har ingen problemer i den retning. :-/

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Brian

Dato : 04-08-05 17:17

Psycho Cowboy wrote:
> Hmm, det er da IMO en lam fejl så.

Det er jo netop ikke en fejl, hvis det er tiltænkt fra fabrikken....

> T4'eren jeg kører i, har ingen problemer i den retning. :-/

Nu er det vel ikke en diesel ?

/Brian

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 05-08-05 07:34

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev:

> Nu er det vel ikke en diesel ?

Nej, læs evt. min signatur i mit første indlæg i tråden.

--
Psycho Cowboy
VW T4 2,5 benz.