Crap, der er problemer med mine fælge
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-05 09:46

Hej!

Jeg har for nyligt byttet mig til et fint sæt alufælge til min Escort '96 og de
var 4x108 med korrekt indpresning og alle var glade. Så monterede jeg dem og de
virkede egentligt fine, men der var nogle (mindre) rystelser omkring 120km/t og
jeg var derfor ude og få dem professionelt afbalanceret hos Ivar Jensens i
Farum. Dækmanden så på de dæk i ca. 3 sekunder og siger så: "Hvem fa'en har
solgt dig de fælge?!". Det viser sig, at der åbenbart skal sidde nogen
centreringsringe for at holde fælgen helt præcist i midten - jeg troede faktisk
de koniske møbasser var nok, men nej Og han kunne ikke skaffe
centreringsringe til disse fælge :(

Hvad gør man så? Fælgene er jo nok 5-7 år gamle efterhånden så det kunne jo nemt
blive et problem at skaffe stumper... Jeg aner ikke engang hvem producenten er :(

PS: Iøvrigt, jeg har fået smidt adressen væk til ham jeg fik dem fra. Hvis du
ser dette må du gerne lige kontakte mig. Og bare rolig, du bliver ikke holdt
ansvarlig

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-05 10:11

Kim Voss Schrader skrev:

> Hvad gør man så? Fælgene er jo nok 5-7 år gamle efterhånden så det
> kunne jo nemt blive et problem at skaffe stumper... Jeg aner ikke
> engang hvem producenten er :(

Få evt. drejet nogle (på en maskinfabrik)

Havde lignende problem med nye aluer fra SuperDæk, hvor ringene var lavet af
plastic - de fælge røg dog til sidst tilbage til SuperDæk via FDM, da de var
kropumulige på *min* bil (nogle biler er mere følsomme for uballance - min
gamle VW 412E ku i princippet køre på firkantede hjul)
Hans

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-05 10:16

Hej!

Hans Paulin (6310) wrote:

> Få evt. drejet nogle (på en maskinfabrik)

Og hvad kommer sådan noget til at koste tror du?

> [...]
> kropumulige på *min* bil (nogle biler er mere følsomme for uballance - min
> gamle VW 412E ku i princippet køre på firkantede hjul)

Ja, han nævnte godt nok også at Sierra var ret ligeglad med det... Måske ikke
helt med firkantede dæk, men alligevel

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-05 10:19

Kim Voss Schrader skrev:

> Og hvad kommer sådan noget til at koste tror du?

Fra en six-pack og opefter (forudsat at du har en lobbyist på stedet )
Hans

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-08-05 21:28

> Fra en six-pack og opefter (forudsat at du har en lobbyist på stedet )

+ en 50'er til alu'et.

-M

Fra : John Sahl

Dato : 04-08-05 10:18

Kim Voss Schrader wrote:
> Og han kunne
> ikke skaffe centreringsringe til disse fælge :(

Din dækmand er en amatør hvis han ikke kan skaffe dig
centreringsringene!

Hvad er diameteren på dit centerhul?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-05 10:36

Hej!

John Sahl wrote:

> Din dækmand er en amatør hvis han ikke kan skaffe dig
> centreringsringene!

Tja, de virker nu meget professionelle. Men han mente ikke, at hans leverandør
havde nogen til de fælge :(

> Hvad er diameteren på dit centerhul?

Nu bliver du jo personlig

Well, det tal har jeg ikke lige i hukommelsen, men det kan da blive undersøgt.
Du vil vel have oplyst både det på navet og fælgen, right?

Hvad vil du med det? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John Sahl

Dato : 04-08-05 12:33

Kim Voss Schrader wrote:
> Nu bliver du jo personlig

> Hvad vil du med det? :)

Bare du fortæller mig årgang/model/mærke på bilen, og diameterne
på centerhullet i fælgen, så vil jeg vædde på at jeg kan finde de ringe
til dig..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-05 15:28

Hej!

John Sahl wrote:

> Bare du fortæller mig årgang/model/mærke på bilen, og diameterne
> på centerhullet i fælgen, så vil jeg vædde på at jeg kan finde de ringe
> til dig..

Det ville være kanon, John. Min far tager skidtet til Holstebro i weekenden, men
den er hjemme igen i næste uge og så finder jeg målet til dig.

Du hører nærmere

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-08-05 11:11

John Sahl wrote:

> Din dækmand er en amatør hvis han ikke kan skaffe dig
> centreringsringene!

De er godtnok ikke amatører hos Ivar Jensen i Farum.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-05 11:18

Hej!

Lars L. Hansen wrote:

> De er godtnok ikke amatører hos Ivar Jensen i Farum.

Nej, det skulle jeg heller ikke mene. Kleemann er ihvertfald tilfredse med dem

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John Sahl

Dato : 04-08-05 12:32

Kim Voss Schrader wrote:

> Nej, det skulle jeg heller ikke mene. Kleemann er ihvertfald
> tilfredse med dem

Så er de bare ikke dygtige eller servicemindede nok, for selvfølgelig
kan de skaffe dem, hvis de gad

Fra : Brian

Dato : 04-08-05 15:24

John Sahl wrote:

> Så er de bare ikke dygtige eller servicemindede nok, for selvfølgelig
> kan de skaffe dem, hvis de gad

Du mener der er forskel på om man kommer i en vild
og voldsom Mercedes, fremfor en Escort ? Har man dog hørt mage...

/Brian

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-08-05 15:17

Kim Voss Schrader skrev:

> Og han kunne
> ikke skaffe centreringsringe til disse fælge :(

Gør dine dæk/fælg/afbalacerings-handler et andet sted.
Centreringsringe kan ethvert værksted, med respekt for sig selv, skaffe i
enhver størrelse.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-05 15:30

Hej!

Søren C. Fischer wrote:

> Gør dine dæk/fælg/afbalacerings-handler et andet sted.

Dæk køber jeg hos Nordisk Olie og Gummi Import, fælgene købes brugt og
afbalanceringen klarer jeg normalt selv

Men det kunne da godt tyde på han gav for hurtigt op mht. ringene...

> Centreringsringe kan ethvert værksted, med respekt for sig selv, skaffe
> i enhver størrelse.

Ok, men nu har jeg altså John på sagen

--
Mvh, Kim Voss Schrader