E-Mail
webnoob 5265
Agent 3.0
Fra : Peter Loumann

Dato : 04-08-05 09:10

Så er Agent 3.0 kommet. Det lyder måske som en dårlig vits, men:

http://www.forteinc.com/main/homepage.php
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 10:08

On Thu, 04 Aug 2005 10:10:23 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Så er Agent 3.0 kommet. Det lyder måske som en dårlig vits, men:
>
>http://www.forteinc.com/main/homepage.php

tak for link, men hvorfor skulle det være en vits (endda dårlig) ?

hilsen,
Vagn

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-08-05 10:32

vkpsnabelamail.tele.dk <> skrev 2005-08-04:

> tak for link, men hvorfor skulle det være en vits (endda dårlig) ?

At de har været så hurtige til at lave en ny version. De var 5+ år om
version 2.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-08-05 12:09

Martin Schultz skrev:

> At de har været så hurtige til at lave en ny version. De var 5+ år om
> version 2.

Er der nogen som er begyndt at rode med den? Jeg eksperimenterer pt. men
der er en ting jeg ikke fatter, når jeg skal hente headere ind i alle
grupper, skal man så virkelig markere dem alle, det skulle man ikke i
den gamle.
Jeg kan se at jeg kan lave en ny "desk" til nyhedsgrupperne som man så
bare kan klikke på og så trykke, "get new headers", men så kommer de
nyhedsgrupper jeg abbonerer på til at fremgå 2 gange ude i menuen til
venstre under "all desks". Mit engelske er ikke optimalt, så jeg kan
ikke lige gennemskue tricket med at hente headers ind i alle grupper ved
et enkelt klik.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-08-05 10:08

Den Thu, 04 Aug 2005 10:10:23 +0200, skrev Peter Loumann:

>Så er Agent 3.0 kommet. Det lyder måske som en dårlig vits, men:
>
>http://www.forteinc.com/main/homepage.php

Dårlig vits? Måske har jeg bare ikke fulgt med. Hvad komisk er der ved
Forte Agent?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-05 14:44

Kurt Hansen skrev:

>Dårlig vits? Måske har jeg bare ikke fulgt med. Hvad komisk er der ved
>Forte Agent?

Deres version 2 var en nedgradering og en forgrimning.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-05 16:05

Bertel Lund Hansen skrev:

>Deres version 2 var en nedgradering og en forgrimning.

Jeg har lige brugt et kvarters tid på version 3. Jeg er ikke
begejstret. Ingen af mine operationer er blevet lettere, og nogle
er blevet mere besværlige.

Der er f.eks. ikke længere en tast der bevirker at man kan sende
et mailsvar på et debatindlæg - hvis man trykker R, går man igang
med at skrive et svar, det der før udløstes af F. Nu kan man ikke
hente nye indlæg uden hver gang at skulle angive hvilke grupper
det drejer sig om.

--
Bertel

Fra : per

Dato : 04-08-05 16:56

On Thu, 04 Aug 2005 17:05:04 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> skrev:

>Jeg har lige brugt et kvarters tid på version 3. Jeg er ikke
>begejstret. Ingen af mine operationer er blevet lettere, og nogle
>er blevet mere besværlige.

ja, og de skulle måske hellere lave et spamfilter, der er let at
håndtere, som i thunderbird,.

os der stadig kører Forte Agent 1.8..

--
Vh Per

Fra : Asboe

Dato : 06-08-05 07:22

Peter Loumann skrev i meddelelsen:

> Så er Agent 3.0 kommet. Det lyder måske som en dårlig vits, men:

Som gammel Agent bruger, skulle jeg lige prøve den nye version! Bruger i
dag Dialog,
Tak for kaffe! Den er langsom. Lavede en test, hvor jeg hentede 5073
bodies, fra sunsite - det tog Dialog 3½ minut. Agent måtte jeg stoppe,
efter 3½ minut havde den hentet 841 bodies. Den er 6 gange så langsom!

Jeg skifter ikke tilbage.........

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-08-05 08:54

Asboe skrev bl.a.:

>Den er langsom. Lavede en test, hvor jeg hentede 5073
>bodies, fra sunsite - det tog Dialog 3½ minut. Agent måtte jeg stoppe,
>efter 3½ minut havde den hentet 841 bodies. Den er 6 gange så langsom!

Det lyder som et opsætningsproblem hos dig. Sådan er min ikke.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Asboe

Dato : 06-08-05 09:21

Peter Loumann skrev i meddelelsen:

> Det lyder som et opsætningsproblem hos dig...
Hvad mener du? Hvordan skulle jeg kunne få Agent til at hente hurtigere?

> ..Sådan er min ikke.
Har du også sammenlignet med Dialog?

Nu er det hentningen af "Bodies" og ikke "Headers", jeg har testet.

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-08-05 11:00

Asboe skrev:

>Peter Loumann skrev i meddelelsen:

>Hvad mener du? Hvordan skulle jeg kunne få Agent til at hente hurtigere?

Det kan jeg ikke vide. To forslag kunne være
- Tools -> Options -> Online Operation -> Task Settings -> Maximum
bodies per second
- Tools -> Servers and Accounts -> News Servers -> Advanced Settings
-> The server creates messages out of order

>Har du også sammenlignet med Dialog?

Ja

>Nu er det hentningen af "Bodies" og ikke "Headers", jeg har testet.

Jeg henter de to i hver sin omgang. Min kommentar gik på begge.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 06-08-05 16:16

Peter Loumann skrev:

> [...]

> - Tools -> Servers and Accounts -> News Servers -> Advanced Settings
> -> The server creates messages out of order

Skal de hakkes af, eller fjernes?

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-08-05 19:20

Henning Lund skrev:

>Skal de hakkes af, eller fjernes?

I den første har jeg taller 4. Jeg aner ikke hvorfor.
Den anden har jeg ikke v ved.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 06-08-05 19:36

Peter Loumann skrev:

> I den første har jeg taller 4. Jeg aner ikke hvorfor.
> Den anden har jeg ikke v ved.

Njahamen det er det samme her.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & Salg

Fra : Asboe

Dato : 07-08-05 08:14

Peter Loumann skrev i meddelelsen:

> I den første har jeg taller 4. Jeg aner ikke hvorfor.

"Maximum bodies per second" var sat til 4 - har nu ændret den til "Unlimit"
Det har gjort en forskel, samme "hentning", som i førnævnte test, tog nu 1¼
minut! Det er en hastigheds forøgelse i mit tilfælde på 17 gange !!!

Dumt at Forte sætte default værdien til kun 4 bodies per second.

Nu vil jeg kikke lidt mere på den igen.

Tak for tipset

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-05 19:08

Asboe skrev:

>Dumt at Forte sætte default værdien til kun 4 bodies per second.

Måske.

>Nu vil jeg kikke lidt mere på den igen.

Husk at være klar til at køle kablerne ned. Det går *rasende*
hurtigt hvis man slukker for begrænsningen, men til gengældt
tager processen *alle* ressourcer - man kan intet foretage sig
imens.

Jeg testede det med hentning af 300 indlæg i 30 grupper, og så er
det et problem. Til daglig tror jeg ikke det ville genere.

Men jeg kører videre med version 1.93. Jeg bruger F når jeg
svarer i en debatgruppe, og R hvis jeg vil sende personen en mail
- og det er en *katastrofal* hjerneblødning at slukke for F og
give R den modsatte funktion (foruden de andre problemer).

Jeg er dog imponeret over at det er lykkedes dem at klemme så få
forbedringer ned i en fil der er mere end dobbelt så stor som den
gamle.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-05 11:13

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>hurtigt hvis man slukker for begrænsningen, men til gengældt
>tager processen *alle* ressourcer - man kan intet foretage sig

Revision:
Man skal køle ned fordi der bruges ufatteligt mange ressourcer -
ikke fordi hentningen går hurtigt.

Jeg bruger Agent 1.93, men har version 3.0 og Dialog 2.0.15.1
installeret med abonnement på de samme grupper. Det tog Dialog 3
sekunder at hente det samme som Agent 3 brugte 12 sekunder om, og
Dialog låser ikke noget imens.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 09:32

On Sat, 06 Aug 2005 09:54:12 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Det lyder som et opsætningsproblem hos dig. Sådan er min ikke.

heller ingen langsomhed her

hilsen,
Vagn

Fra : per