Kommentarer please ... Seat og VW
Fra : Andy Dufresne

Dato : 03-08-05 21:50

Jeg er i gang med projekt 'anden bil' - Men er lidt på den.

Svinger mellem en Seat Cordoba 1,9 TDi - 2001 - 113000 km og en VW Passat
1,9 TDi - 1997 - 187000 km

Hvad er værd at vide om de to biler?
Hvad ville i vælge?

På forhånd tak for svarene!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-08-05 23:21

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> skrev i en meddelelse

> Svinger mellem en Seat Cordoba 1,9 TDi - 2001 - 113000 km og en VW Passat
> 1,9 TDi - 1997 - 187000 km

Pas på Passaten, det er den 1. årgang, og de havde svage bærearmsbøsninger/
bærearme. Hvis de ikke er skiftet,skal de det- men jeg tror med de km, er
det gjort, det havde de ikke overlevet. Der ud over er de , km, ikke noget
prob. .
BTW Ved ikke om Passat kunne fås i både en 90 og en 110hk version?. Den
lille ER altså for lam, den bliver du træt af, det er jo en voksen bil..

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-08-05 06:55

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> wrote in message
> Jeg er i gang med projekt 'anden bil' - Men er lidt på den.
>
> Svinger mellem en Seat Cordoba 1,9 TDi - 2001 - 113000 km og en VW Passat
> 1,9 TDi - 1997 - 187000 km

Jeg har selv lige købt en Leon - dengang stod valget mellem en Audi A3 eller
en Seat Leon.
Efter at have prøve et en Leon var jeg solgt :)
I mine øjne var der ikke noget der kunne retfærdiggøre merprisen op til en
A3 - efter jeg har købt den har jeg sammenlignet lidt med min makkers A3 og
der er praktisk talt ingen forskel i kabinen.
Der er lidt forskel på dørsiderne men det er pretty much også det. Bagpå
næsten alle dele i jeg har fat i på Seaten har der stået et Audi reservedels
nummer.
Jeg ville tage seaten fordi den er lige de 4 år nyere.

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-08-05 07:02

> Svinger mellem en Seat Cordoba 1,9 TDi - 2001 - 113000 km og en VW Passat
> 1,9 TDi - 1997 - 187000 km
> Hvad er værd at vide om de to biler?
> Hvad ville i vælge?

Det er jo to biler i vidt forkellig klasse.

Passaten er noget større og klart mere komfortabel - men jo også ældre og
har kørt længere.

Hvis du skal køre langt i bilen, og hvis du synes, du har pengene til måske
lidt flere reperationer, så synes jeg, du skal købe Passaten.

Det er rigtigt, at Passat skulle have skiftet bærearme det første par år -
men det har den formentlig også fået. Den skulle også have monteret en
spoiler, der sørgede for, at der ikke kom for meget regnvand på på
bremserne, men det har sikkert goså fået gjort.

Begge biler er meget ruststærke.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-05 07:10

Andy Dufresne skriver:

> Svinger mellem en Seat Cordoba 1,9 TDi - 2001 - 113000 km og en VW Passat
> 1,9 TDi - 1997 - 187000 km
>
> Hvad er værd at vide om de to biler?
> Hvad ville i vælge?

Hvad skal den bruges til ?

Skal du have plads til en masse, så er det passat'en du skal have fat
i.

Cordobaen er en noget mindre bil (poloklasse) med heraf mindre
energiforbrug, men til gengæld nyere...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-08-05 07:43

Andy Dufresne skrev:
> Hvad er værd at vide om de to biler?

Passat'en er så "gammel" at den har en top10 på bilsyn.dk's
6% af bilerne fejler på defekte bremserør...

Derudover kender jeg ikke andet til VW/Seat, end at mine forældre skiftede
fra en VW Polo Classic til en tilsvarende (nyere) Seat Cordoba for nogle år
siden - mit indtryk er at plastik i kabinen er betydeligt ringere i
Seat'en...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-08-05 08:27

> [...]
år
> siden - mit indtryk er at plastik i kabinen er betydeligt ringere i

Hvis Cordoba´en er af den nyeste generation, så er den en laaaaaangt bedre
bil på ALLE måde end Polo Classic, der ret beset var en spand.

Spand mht køreegenskaber, sarte gearkasser og rust.

/Jan W Nielsen

Fra : ct

Dato : 04-08-05 11:26

> Hvis Cordoba´en er af den nyeste generation, så er den en laaaaaangt bedre
> bil på ALLE måde end Polo Classic, der ret beset var en spand.
>

> Spand mht køreegenskaber, sarte gearkasser og rust.

Hørt!

(har haft én)

claus

Fra : KASO

Dato : 04-08-05 20:53

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra en VW Polo Classic til en tilsvarende (nyere) Seat Cordoba for nogle
> år siden - mit indtryk er at plastik i kabinen er betydeligt ringere i

Det morsomme i denne historie er, at en Polo Classic er en Seat Cordoba med
andet skilt. De fremstilles på samme samlebånd (i Spanien), og bortset fra
små detaljer som bagklap og indtræk, er det fuldstændigt samme bil! De er
iøvrigt bygget på en VW Polo platform - generation afhænger af årgang.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-08-05 22:26

KASO skrev:
> og bortset fra små detaljer som bagklap og indtræk, er det
> fuldstændigt samme bil!

Og da mine forældre har haft en af begge kan jeg bevidne at de ikke er
identiske i kabinen.
Deres nuværende er en Cordoba 2001, hvor plastikkvaliteten og/eller
malingemn på samme er betydeligt ringere end deres tidligere VW Polo.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-08-05 06:54

> Deres nuværende er en Cordoba 2001, hvor plastikkvaliteten og/eller
> malingemn på samme er betydeligt ringere end deres tidligere VW Polo.

Man skal have en Cordoba fra 2003 og fremefter - det er en helt anden bil på
alle måder..

/Jan W Nielsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-08-05 11:08

Jan W Nielsen skrev:

> Man skal have en Cordoba fra 2003 og fremefter - det er en helt anden
> bil på alle måder..

Ja det er en helt anden bil.... Men det er alle andre biler jo også

Fra : KASO

Dato : 08-08-05 13:50

"Søren C. Fischer" skrev d. 04-08-05 22:26 dette indlæg :

> [...]

> Deres nuværende er en Cordoba 2001, hvor plastikkvaliteten og/eller
> malingemn på samme er betydeligt ringere end deres tidligere VW Polo.

Min søster har en Polo (ikke Classic) fra '95 - og hendes kæreste en
Cordoba (ukendt årgang - men samme platform). Mange dele - f.eks.
centerkonsol m. varmeapparat, radio etc. er 100% identiske (og i dårlig
kvalitet - begge har et knækket, øverste højre hjørne). Der kan
naturligvis være forskel på kabinen - ligesom forskellige
udstyrsversioner af begge biler er forskellige.

Polo Classic (sedan) og Cordoba - er - bortset fra disse
"udstyrsforskelle" - samme bil fra samme samlebånd. Den "almindelige"
3/5-dørs Polo kan afvige en smule, men er samme platform og teknik - dog
findes alle motorer ikke i begge modeller.

Den nyeste Cordoba deler platform og teknik med nyeste Polo og Skoda
Fabia samt Seat Ibiza (nyeste).

http://www.kandu.dk/