Beklædning af varerum
Fra : KNL DtP

Dato : 03-08-05 21:32

Hej.

Har en idé om at få beklæde varerummet i min Peugeot Partner 2.0 HDi, men er
lidt i tvivl om, hvordan jeg griber projektet an.

Fidusen er at få de nøgne metalhuller dækket lidt af, og få dæmpet rumlestøjet
fra de rå plader.

Har lavet et par model-papstykker, som passer perfekt i de tre huller, der skal
dækkes. Jeg har tænkt at save pladerne ud efter disse, og beklæde med noget stof
af en art.

Valget af plader, valg af støjdæmpende stof og hele monteringsdelen er hvor jeg
strander...

Hullerne til monteringen af pladerne er blot huller i en meltalplade - der er
ikke noget gevind. Hvordan klares den? Er det noget der kan købes i et alm.
byggemarkeder?

Fif modtages meget gerne!

MVH

Kristian

Fra : Brian Skaarup

Dato : 03-08-05 21:46

KNL DtP wrote:
> Fidusen er at få de nøgne metalhuller dækket lidt af, og få dæmpet rumlestøjet
> fra de rå plader.
Jeg ville starte med at klæbe asfaltpap på:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1389
Det har jeg gjort under pladen i min bil og det har hjulpet rigtigt
meget på hjulstøjen

Fra : martin bjerre

Dato : 03-08-05 22:05

prøv også at se tråden om "rawlplugs" fra idag

martin

Fra : anders

Dato : 04-08-05 06:49

I min gamle Hiace blev de sat på med silikone.
Det rasler ikke, det sidder faens godt fast ( alt for godt når/hvis det skal
af)

anders

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-08-05 06:58

> Har en idé om at få beklæde varerummet i min Peugeot Partner 2.0 HDi, men
er
> lidt i tvivl om, hvordan jeg griber projektet an.

En af min evenner har netop købt en Berlingo HDi på gule plader - og den som
han købte støjede markant mindre i kabinen end de andre, han prøvede, fordi
den var støj-isoleret.

På de store flader i lastrummet er der påklæbet nogle store tunge mørke
skummåtter, der tager en del af lyden (ligner noget, der er fabrikeret til
formålet). Samtidig er der ilagt et tykt mørkt gulvtæppe (ligner noget fra
Tæppeland) i bunden af lastrummet.

Dét virker.

Samtidig kan du vælge at få bilen rustbeskyttet under bunde og i hulrum -
dette sænker også støjniveauet betragteligt - i hvert fald et par år til
behandlingen er tørret op igen.

/JanW Nielsen

Fra : KNL DtP

Dato : 04-08-05 10:14

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> En af min evenner har netop købt en Berlingo HDi på gule plader - og den som
> han købte støjede markant mindre i kabinen end de andre, han prøvede, fordi
> den var støj-isoleret.

På de forskellige, jeg har prøvet (otte til 10 stykker efterhånden), har der
også været stor forskel i støj-niveauet grundet forskellige
beklædningsløsninger. Valgte den pæneste bil til prisen, og ville så selv lave
beklædningen.

> På de store flader i lastrummet er der påklæbet nogle store tunge mørke
> skummåtter, der tager en del af lyden

Okay.

> Samtidig er der ilagt et tykt mørkt gulvtæppe (ligner noget fra
> Tæppeland) i bunden af lastrummet.

Jeg tror, at jeg skal forbi tæppehandleren og få fat i et stykke, som kan ligge
oven på gummimåtten.

> Samtidig kan du vælge at få bilen rustbeskyttet under bunde og i hulrum -
> dette sænker også støjniveauet betragteligt - i hvert fald et par år til
> behandlingen er tørret op igen.

He he - havde aldrig set på rustbeskyttelse som en støjdæmper. Bilen fik en
ordentlig tur i forbindelse med købet. Det betyder så, at den har den velkendte
PAVA-hørm. Et fad med eddike har dog taget det værste.

Tak for hjælpen!

MVH

Kristian

Fra : Jan W Nielsen