Skærme
Fijala 3554
Dækker garantien "tordenfluer"?
Fra : Brian Luckow

Dato : 03-08-05 19:35

Jeg sidder konstant på jobbet og børster tordenfluer af mine tft-skærme, og
en af dem er kravlet ind bag panelet, men stillede desværre træskoene inden
den nåede ud igen. Den sorte "plet" er voldsomt irriterende at kigge på, så
hvad kan man kræve af skærmproducenten, at de fjerner fluen eller bytter
skærmen, når der altså stadig er garanti på den??

Kan nemlig huske at der sidste år var flere der skrev her i newsgroupen, at
de havde fået byttet deres skærm pga. af insekter bag panelet.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Søren Helskov

Dato : 03-08-05 20:50

"Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at
> de havde fået byttet deres skærm pga. af insekter bag panelet.

Mon ikke? Det er vel ligesom når man får byttet eller repareret skidtet når
der er
kommet støv ind bag...

Venligst

Fra : Søren Andersen

Dato : 03-08-05 21:51

Søren Helskov wrote:

> Mon ikke? Det er vel ligesom når man får byttet eller repareret
> skidtet når der er
> kommet støv ind bag...

Mon dog? Det kommer vist an på hvor man handler...; "Skader forårsaget af
udefra kommende påvirkninger, som producenten ingen indflydelse har på,
såsom lynnedslag, naturkatastrofer, gnavpander (tordenfluer) som kravler ind
imellem glaspladerne på TFT/LCD- skærmen, terrorhandlinger og krig mv. er
ikke dækket af reklamationsretten."

Terrorhandlinger og tordenfluer... there you go ;)

Kilde - fjerde afsnit i salgsbetingelserne - lige over kvaitetskontrol:
http://www.sddata.dk/indhold/Generelle-salgs.php

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Peter J

Dato : 04-08-05 16:28

"Søren Andersen" <shababababa¤¤¤¤¤@hotmail.com> skrev

> [...]
>
> Terrorhandlinger og tordenfluer... there you go ;)
>
> Kilde - fjerde afsnit i salgsbetingelserne - lige over kvaitetskontrol:

At SD-Data behændigt prøver at fraskrive sig sine forpligtelser som sælger
er ikke ensbetydende med, at de har ret.
En skærm har en designmæssig fejl, hvis gnavpander kan kravle ind i panelet.
Den almindelige reklamationsret dækker den slags fejl.

mvh
Peter

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 09-08-05 01:48

Er du nu ikke 100 % sikker på det ikke er en død pixel?
Jeg finder det MEGET usandsynligt at en tordenflue kan kravle ind bag
panelet..

Fra : Hans

Dato : 09-08-05 02:07

Mike Crenshaw wrote:
> Er du nu ikke 100 % sikker på det ikke er en død pixel?
> Jeg finder det MEGET usandsynligt at en tordenflue kan kravle ind bag
> panelet..

Døde pixels kravler sjældent rundt. Bemærk ordet død.

Hans

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 09-08-05 12:36

hehe god pointe:)

Fra : Brian Luckow

Dato : 09-08-05 05:52

> Er du nu ikke 100 % sikker på det ikke er en død pixel?
> Jeg finder det MEGET usandsynligt at en tordenflue kan kravle ind bag
> panelet..

Det er faktisk ikke så ualmindeligt at der kravler tordenfluer rundt i
panelerne. Hvis det var en pixel, så ville det blot være en lille sort prik,
på de to skærme vi har problemet med, der er det en længere sort streg, og
vores lokale er netop fyldt med tordenfluer for tiden, så...
Jeg kan også ved at ryste min skærm blidt, få "stregen" til at flytte sig
lidt.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 09-08-05 12:36

det lyder helt vildt.. håber ikke det sker for mig:)