Kan man få rawplugs til biler?
Fra : Henning Lund

Dato : 03-08-05 19:31

Hehe jae man er vel fusker, jeg skal til at montere sideskørter på
knægtens BXér, de skal skrues fast nogle steder, i stedet for at bruge
selvskærende skruer som ruster væk, kan man ikke få en slags rawplugt
til formålet, eller hvad gør fuskeren?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Q

Dato : 03-08-05 19:41

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> knægtens BXér, de skal skrues fast nogle steder, i stedet for at bruge
> selvskærende skruer som ruster væk, kan man ikke få en slags rawplugt

Pöpnitter i alu eller rustfri stål?

Selvskærende skruer i rustfri stål?

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 19:46

> [...]
> knægtens BXér, de skal skrues fast nogle steder, i stedet for at bruge
> selvskærende skruer som ruster væk, kan man ikke få en slags rawplugt til

Da jeg skulle montere mine sideskørter valgte jeg at følge Fords anbefaling.
De er derfor LIMET på. Dog sidder der i hver ende en galopskrue til at
holde som ekstra sikkerhed. Disse skruer er ikke skruet direkte ind i
metallet men sidder i en slags clips hvor de er skruet ind i noget plastic.
Jeg tror dog slet ikke disse skruer er nødvendige da selve limen holder
temmelig godt.
Mens limen tørrer så er det en god idé at bruge en bred 50 mm tape til at
fiksere skørterne med. Det er sådan de officielt fastgøres på en mondeo og
det har da holdt 3 år nu og været i vaskehal og lign.
Før man limer skal man dog bruge en primer som i flg. Ford er med til at
forankre limen samt sikre mod rust under skørterne. Primeren var et eller
andet sort stads som klistrer forbistret godt på næsten alt muligt....det
virkede som en art maling med en enorm vedhæftning.

--
Tom

Fra : Henning Lund

Dato : 03-08-05 20:23

Tom skrev:

> [...]
> skruet ind i noget plastic. Jeg tror dog slet ikke disse skruer er
> nødvendige da selve limen holder temmelig godt.

Ok jeg kunne bare se på disse skørter som har været monteret før at der
sad nogle rawplugs lignende bæster i skruehullerne. Jeg er lidt ked af
at lime dem på hele vejen da skørterne så vil fungere som et ekstra
hulrum hvor der sikkert vil samle sig fugt, og dermed rust.
Skørterne har kun 2 skruehuller øverst, resten af den øvre del skal
limes med hvad jeg kan finde i konens skuffer, bunden af skørtet er med
en del skruehuller som skal skrues ind i panelets nederste
punktsvejsningskant, den er jeg ikke så glad for at lime hele vejen,da
vandet så ikke kan komme ud.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-08-05 21:26

Henning Lund wrote:
> [...]
> knægtens BXér, de skal skrues fast nogle steder, i stedet for at bruge
> selvskærende skruer som ruster væk, kan man ikke få en slags rawplugt

Ja, de hedder Jack Nuts eller Lock nuts. (Tror jeg du tænker på)

Fra : Henning Lund

Dato : 03-08-05 21:39

Morten Fruergaard skrev:

> Ja, de hedder Jack Nuts eller Lock nuts. (Tror jeg du tænker på)

Ok er det sådan nogle plastikfætre man vapper ind i et forboret hul, og
så sætter man en skrue i?
Jeg skulle nødigt blive til grin hos Bak & Uhrenfeldt i morgen når jeg
skal have fat i nogle.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-08-05 08:27

Henning Lund wrote:
> Ok er det sådan nogle plastikfætre man vapper ind i et forboret hul,
> og så sætter man en skrue i?

Nej, det er metal, som man bruger en tang til. Man trækker den sammen på
bagsiden af hullet...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-08-05 08:32

Henning Lund wrote:

> Ok er det sådan nogle plastikfætre man vapper ind i et forboret hul,
> og så sætter man en skrue i?
http://www.emhart.com/products/pop/jacknut.htm
..

Fra : Henning Lund

Dato : 04-08-05 10:25

Morten Fruergaard skrev:

> http://www.emhart.com/products/pop/jacknut.htm

Ok Jeg takker for alle svarene, jeg må se hvad pusheren har på lager.

Fra : Bo Andersen

Dato : 04-08-05 21:18

> Ok Jeg takker for alle svarene, jeg må se hvad pusheren har på lager.

ellers ligner de vist dem her:
www.biltema.dk
art no: 12-953

Dog er de i alu.

-Bo-

Fra : martin bjerre

Dato : 03-08-05 21:37

> [...]
> knægtens BXér, de skal skrues fast nogle steder, i stedet for at bruge
> selvskærende skruer som ruster væk, kan man ikke få en slags rawplugt til

Jep, de hedder popnuts, eller trækmøtrikker. Fungerer som en popnitte, bare
med metriskgevind. Kan varmt anbefales.
Martin

Fra : Henning Lund

Dato : 03-08-05 21:40

martin bjerre skrev:

> Jep, de hedder popnuts, eller trækmøtrikker. Fungerer som en
> popnitte, bare med metriskgevind. Kan varmt anbefales.

Gu ved om det er de samme Morten snakker om, det lyder ikke helt til at
være de samme?

Fra : Q

Dato : 03-08-05 21:54

> Gu ved om det er de samme Morten snakker om, det lyder ikke helt til at
> være de samme?

Det er det ikke.... Dem Martin snakker om er pöpnitter hvor der er skåret et
gevind i midten...
Du borer et hul og "popper" nitten.. Nu har du et gevind i hullet..
skidesmart til tyndpladearbejde..

Dem du tilsyneladende er på jagt efter er langt fra de samme..

Kan du ikke "stjæle" en fra knægtens bil og tage med ind til B&U ?

/peter

Fra : Henning Lund

Dato : 03-08-05 21:56

Q skrev:

> Kan du ikke "stjæle" en fra knægtens bil og tage med ind til B&U ?

Der er ingen på hvalpens karet, det er den jeg mangler til, der sad en
enkelt rest i det brugte skørtesæt vi fandt, men jeg kunne ikke helt se
hvad det skulle forestille udover en rawplugs lignende ting.

Fra : martin bjerre

Dato : 03-08-05 22:03

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> Gu ved om det er de samme Morten snakker om, det lyder ikke helt til at
> [...]
dem jeg har brugt, består af et alu"rør" der trækkes sammen og der er så
gevind inden i
martin

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-08-05 23:04

"martin bjerre" <martin.bjerreNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> dem jeg har brugt, består af et alu"rør" der trækkes sammen og der er så
> gevind inden i
> martin
Dem skal man vist være forsigtig med at bruge hvorsomhelst. Det lyder som
at, de kan være årsag til rust, omkring det hul hvor den "trækkes" sammen.
En nylon,plastic-ting vil jeg foretrække, og/eller sovse området ind i
zink-spray. Men det kan jo være svært at komme til på bagsiden, det er tit
derfor man bruger popnitter,subj. etc. .

Fra : Bo Andersen

Dato : 04-08-05 21:20

> dem jeg har brugt, består af et alu"rør" der trækkes sammen og der er så
> gevind inden i
> martin
ala det her ?
www.biltema.dk