Du kan også lige prøve at stille den på støttefoden, og så pille dækslen af
over kileremmen. Og så gasse motoren op og slippe gassen igen, så kan du se
hvordan den skifter gearing, tror det hjælper lidt i at forstå virkemåden.
--
Mvh.
Carsten Lorenzen
"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42f103c4$0$37101$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Hej
>
> Jeg har lovet at forsøge at lave en Honda SFX scooter, jeg har ikke rodet
> med knallert i 5-7 år, dengang var det en Yamaha FS1. Så jeg har brug for
> hjælp til kobling og variomatic på Hondaen.
>
> Problemet er:
> Knallerten har fin topfart når først den er der oppe, trækker fint op af
> bakker når den er oppe i fart. Trækker fint op til topfart på lige veje.
> Men er vejen bare en smule stejl kan den stort set ikke trække sig selv
> igang op af bakke.
>
> Motoren tager ikke ret mange omdrejninger i forhold til når man starter på
> lige vej, det er som om man starter i for højt gear.
> Min teori er variomatic delen, men jeg ved faktisk ikke helt hvordan sådan
> en fungere. Så jeg er ikke sikker, en der vil forklare det?
>
> Har i nogen bud på hvad der kan være galt?
>
> --
> MVH Troels
> Ford Sierra 2.0i DOHC '92
> Velo Solex '63
>
www.broendbjerg.dk
>
>