Maling af loft?
Fra : Bo Helmer

Dato : 03-08-05 17:31

Hej
Er der nogle herinde der har erfaring med maling af et panel loft? evt.
spartling af revnerne imelem pladerne?
Jeg overvejer nemlig selv at spartle det så det bliver helt jævnt og så male
det.

Mvh Bo Helmer

Fra : Carsten Keller

Dato : 04-08-05 10:07

"Bo Helmer" <bohelmer@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> spartling af revnerne imelem pladerne?
> Jeg overvejer nemlig selv at spartle det så det bliver helt jævnt og så

Har ikke prøvet det, mens eller kan du sætte gipsplader op. Så er der ikke
så mange revner at spartle (og ikke mindst slibe bagefter).

Keller

Fra : Thomas Hansen

Dato : 04-08-05 18:08

On Wed, 03 Aug 2005 18:31:09 +0200, Bo Helmer <bohelmer@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> spartling af revnerne imelem pladerne?
> Jeg overvejer nemlig selv at spartle det så det bliver helt jævnt og så

Hej Bo

Det bliver en meget stort arbejde. Hvis der er højt nok til loftet så
ville jeg sætte gipsplader op istedet derefter spartle og male dem.

/Thomas

Fra : Smeden

Dato : 05-08-05 22:06

Enig i de enkelte tråde.

Jeg har selv panellofter i 85% af mit hus.
For at få dem rigtig pæne (synes min kone og jeg), har vi måtte gøre
følgende:

* Vasket de panelloftet godtned, (lade det tørre i 24 timer)
* Malet schell-lak (knastlak) på alle knasterne (og der var mange!)
* Grundet loftet med en god (og dyr) grunder! (Første gang på knasterne,
anden gang på hele loftet!)
* Herefter fik loftet to gange med hvis maling, glans 40!

Vi synes selv resultatet er blevet godt.
Dog skal du være opmærksom på, at der stadigvæk vil blive revner mv. at se,
idet træet trækker sig sammen om vinteren og udvider sig om sommeren! (Eller
er det omvendt :) )

God fornøjelse med den metode du synes passer til dit temperament.

Mvh

Lars
news.suztvzo1uxvtjp@sprinteren...