Jøder diskuterer ikke verdens indretnin
Fra : Cyril Malka

Dato : 03-08-05 08:02

Endnu en gang, viser det sig at jødedommen er enig med malkaerne:

SKABELSE: Den enkelte er frit stillet til at forstå skabelsen og verdens
tilblivelse efter bedste evne - bare man opfører sig ordentligt og ikke
benægter Guds eksistens, skriver jødiske Lene Andersen

http://www.religion.dk/religionsdebatten:aid=260228

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Lord, give me patience... right now!

Fra : Sm

Dato : 03-08-05 08:30

"Cyril Malka" <malka@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilblivelse efter bedste evne - bare man opfører sig ordentligt og ikke
> benægter Guds eksistens, skriver jødiske Lene Andersen

hun er klog denne Lene Andersen, det kunne være Malkaerne kunne lære noget
her

Soeren

Fra : H. P. Holm

Dato : 03-08-05 08:53

Cyril Malka skrev:

> Endnu en gang, viser det sig at jødedommen er enig med malkaerne:

Det kan ikke undre nogen. Men det undrer mig, hvad du forsøger at
opnå med dine jødiske opslag i en gruppe der handler om kristendom.

Send venligst en komplet liste med dine og fruens e-mail adresser og
aliaser, så min killfile kan blive opdateret. På forhånd mange tak.

--
Hans

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-08-05 09:13

H. P. Holm wrote:

> Det kan ikke undre nogen. Men det undrer mig, hvad du forsøger at
> opnå med dine jødiske opslag i en gruppe der handler om kristendom.

Lige så meget som det, de kristne forsøger at opnå med deres nedrakning
af jødedommen. Jeg savner den slags indlæg når ævlet går den anden vej,
derfor er det svært at tage dig seriøst... See?

> Send venligst en komplet liste med dine og fruens e-mail adresser og
> aliaser, så min killfile kan blive opdateret. På forhånd mange tak.

Det vil ikke hjælpe: Jeg har skrevet fra den e-mail adresse i ages og du
er åbenbart for intellektuel reduceret for at bruge en kill-filter.

e-mail adressen er den dims med den sjove tegn (det hedder en snabel a),
som du kan se øverst i indlæg, under "From" eller "Fra", ved siden af
navnet.

Med rigtige smarte systemer, kan man sætte filteret til at gå efter
navnet: Cyril Malka.

Jeg kan bede Britt om at sende dig en vejledning for absolutte begyndere.

Ellers så er det nemt: Du lader bare være med at læse de indlæg, der
ikke interesserer dig.

Tror du du kan finde ud af det?

Ellers kan du bare spørge.

Hvis jeg kan hjælpe dig yderligere, er du velkommen til at sige til.

I øvrigt: Det er god netikette at fortælle folk, når man laver en FUT,
især til en ikke passende gruppe som dk.opslag, hvilket er det, du har
gjort. Det er underligt at du føler dig tvunget til at gøre den slags.
Det burde ikke være nødvendigt, hvis du var i stand til at argumentere,
burde det vel?

Øvrig ævl fra dig henvises til dk.snak.mudderkastning.

Kan du hygge dig?

FUT: dk.snak.mudderkastning (se, sådan gøres det)

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... A cat is _always_ on the wrong side of the door.

Fra : AF Bærbar

Dato : 03-08-05 10:24

Cyril Malka skrev i news:42F07C7B.8000800@nytestamente.org

> Lige så meget som det, de kristne forsøger at opnå med deres nedrakning
> af jødedommen. Jeg savner den slags indlæg når ævlet går den anden vej,
> derfor er det svært at tage dig seriøst... See?

Det ændrer stadig ikke på at dit jødeævl ikke hører hjemme i denne gruppe.

I det hele taget er der kun ganske få af dine indlæg der hører hjemme i
denne gruppe. De fleste hører til i enten dk.livssyn eller
dk.snak.mudderkastning

FUT dk.snak.mudderkastning

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 03-08-05 11:19

"AF Bærbar" <dewnull@ravsted.invalid> skrev i en meddelelse
> Cyril Malka skrev i news:42F07C7B.8000800@nytestamente.org

Det må vidst forstås sådan, at det at være uenig med
malkaerne og HV, er det samme som at være antijødisk?

Det må siges at være noget af megaloman indstilling.

De fleste her i gruppen har da vistnok en ganske positiv indstilling
til jøder og til den jødiske religion.

Den indeholder jo stort set alle de elementer kristendommen
bygger på. Jesus pegede jo blot på nogle steder, hvor den
dominerende jødiske praksis dengang var løbet af sporet.

> Det ændrer stadig ikke på at dit jødeævl ikke hører hjemme i denne gruppe.

Det kommer vel lidt an på, hvordan jødeævl defineres.

"Visdomsord" som Lene Andersens kan måske være
meget gode leveregler på linje med mange andre
"filosofiske" ord af typen "vi skal være gode ved
hinanden", men det har vist ikke meget med hverken
jødedom eller kristendom at gøre. Det er ganske rigtigt
hjemmehørende i dk.livssyn.

> I det hele taget er der kun ganske få af dine indlæg der hører hjemme i
> denne gruppe.

Tjah en del falder nok udenfor, men det gør en del af
vi andres også.

> De fleste hører til i enten dk.livssyn eller
> dk.snak.mudderkastning

Cyril har vel også været af den jødiske tro det meste af
sit liv, med en ganske kort afstikker ud i det katolske, og
kan derfor også forventes at misforstå meget af diskussionen
her.

Ganske meget af deres debat her har haft omdrejningspunkt
i begrebet 'automatisk syndsforladelse' som ingen eller
ihvertfald meget få kristne vil vedkende sig.

Jeg har specielt bemærket Henrik Vestergård excellerer
i nogle fejlforståelser, der kan være ganske forbløffende,
når man betænker, han har været kristen hele sit liv.

Deres fikse ideer om, hvad kristendommen er og handler om,
afspejler nok nogle 'populære' eller almindelige misforståelser,
som jo passende kan imødegås her.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : AF Bærbar

Dato : 03-08-05 13:15

vidal@mail.dk skrev i news:42f09af8$0$63748$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

[ ... ]
> Jeg har specielt bemærket Henrik Vestergård excellerer
> i nogle fejlforståelser, der kan være ganske forbløffende,
> når man betænker, han har været kristen hele sit liv.

Ja, de frafaldne er jo oftest de værste!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : Harald Mossige

Dato : 03-08-05 15:20

<vidal@mail.dk> wrote in message

> "AF Bærbar" <dewnull@ravsted.invalid> skrev i en meddelelse

> Det må vidst forstås sådan, at det at være uenig med
> malkaerne og HV, er det samme som at være antijødisk?

Der er ingen tvil om at noen har en dårlig skjult redsel for jødedommen.
Noen av dem har en tendens til å blande sak og person, det vil si at de
angriper personene uten å nevne de sakene som triger.

En annen ting er at noen tar seg selv meget høytidelig.

> [...]
> bygger på. Jesus pegede jo blot på nogle steder, hvor den
> dominerende jødiske praksis dengang var løbet af sporet.

Her er nok meningene delte. Jeg har forstått det slik at jøder og kristne
har en forskjellig måte å lese bibelen på. Her er det nødvendig å påpeke det
kristne GT og de tilsvarende jødiske skriftene faktisk /er/ forskjellige.

Når det gjelder Jesus i dette bildet, så blir han forklart utfra de kristnes
forståelse av sitt GT og sin oppfattelse av jødene på den tiden. Selvsakt
skaper det uenighet. Men det forundrer meg at så få søker å skjønne
forskjellene men er mer innstillt på å fremheve egne fortreffeligheter.

> [...]
> i begrebet 'automatisk syndsforladelse' som ingen eller
> ihvertfald meget få kristne vil vedkende sig.

Nu er du urimelig. Det er vel bare BM som har nevnt det. Der er nok en annen
som eventuellt bør klandres i den forbindelsen. Ellers er det meget
interessant st begrepet har festet seg og at der synes være felles
forståelse av hva begrepet betyr. Ellers er det interessant at kristne
skjønner begrepet i den grad at de fraskriver seg praksisen.

> Jeg har specielt bemærket Henrik Vestergård excellerer
> i nogle fejlforståelser, der kan være ganske forbløffende,
> når man betænker, han har været kristen hele sit liv.

Ser du helt bort fra at du selv kan ha noen basale missforståelser i din
forståelse av kristendommen?

> Deres fikse ideer om, hvad kristendommen er og handler om,
> afspejler nok nogle 'populære' eller almindelige misforståelser,
> som jo passende kan imødegås her.

Joda, missforståelser blir høylydt bemerket med tydelig avsky, men der er
svært lite forsøk på å forklare og utdype missforståelsene.

HM

Fra : Vidal

Dato : 03-08-05 23:42

Harald Mossige wrote:
> [...]

> Noen av dem har en tendens til å blande sak og person, det vil si at de
> angriper personene uten å nevne de sakene som triger.

I meget højreorienterede kredse finder man jødehad
formuleret og blandt muslimer. Egentligt jødehad
tror jeg ikke findes i bredere kredse end det i
Danmark.

> En annen ting er at noen tar seg selv meget høytidelig.

He he, støder vi nogensinde på det her? Men OK,
her i gruppen er de fleste nok tilbøjeligt til
at tage deres religiøse overbevisning alvorligt,
hvad kan man forvente andet i en gruppe, der hedder
dk.livssyn.kristendom.

> [...]
> kristne GT og de tilsvarende jødiske skriftene faktisk /er/ forskjellige.

Hvori består forskellene? Vi har jo de berømte
meget diskuterede 'fortolkninger' af GT i den
seneste danske oversættelse, men ellers er der
vist ikke væsentlige forskelle? Kender du nogen?

> Når det gjelder Jesus i dette bildet, så blir han forklart utfra de kristnes
> forståelse av sitt GT og sin oppfattelse av jødene på den tiden.

Naturligvis. Hvad ellers?

Der findes ikke andre kilder end NT til
forholdene i Israel på det tidspunkt, så
vidt jeg da ved. Kan du pege på andre, der
bygger på noget faktisk, er jeg da meget
interesseret.

> Selvsakt
> skaper det uenighet.

Hvorfor er det selvsagt?

> Men det forundrer meg at så få søker å skjønne
> forskjellene men er mer innstillt på å fremheve egne fortreffeligheter.

Jeg kender ikke nok til, hvordan jødedommen
praktiseres nu om dage, kun at selv i Israel er
der stærkt divergerende opfattelser, ortodokse
jøder kontra mindre fundamentalsitiske.

Men det er mit indtryk, (det kan godt være falskt),
at jødiske bibelforskere er nået til stort set samme
konklusioner som Jesus. De har blot ikke de mytologiske
forlængelser, der tilskrives Jesus af de kristne.

> [...]
> som eventuellt bør klandres i den forbindelsen. Ellers er det meget
> interessant st begrepet har festet seg og at der synes være felles

Når det hele tiden fremføres af visse personer
med dertil hørende brede generaliseringer af
kristne, må det vække til modsigelse. Derfor har
nok begrebet fæstet sig.

> Ellers er det interessant at kristne
> skjønner begrepet i den grad at de fraskriver seg praksisen.

Du har jo været en ivrig fremfører af begrebet,
så du vil måske være flink og forklare, hvad det
*egentligt* betyder, når du tilsyneladende mener, vi
andre i gruppen har misforstået det.

> Ser du helt bort fra at du selv kan ha noen basale missforståelser i din
> forståelse av kristendommen?

Henrik har bl.a. fremført, han mistede sin tro,
da han fik at vide troen ikke kan bevises. Det
er en dyb misforståelse af, hvad tro er.

(Hvis ikke jeg husker korrekt, vil HV sikkert
gerne korrigere mit fejlagtige indtryk. )

Hvad min egen forståelse af kristendommen angår,
er den baseret på læsning af biblen og der er
ingen af mine meninger, der ikke kan underbygges
i NT, stort set.

Det betyder naturligvis ikke, jeg er ufejlbarlig
og kun Gud ved jo, hvordan alting skal forstås.

Men jeg må jo naturligvis tro på min forståelse er
rigtig, ellers må jeg naturnødvendigt ændre min
den. Hvilket jeg da også har.

Hvis ikke jeg selv tror, det, jeg siger, er rigtigt,
ville jeg jo være løgner. Og løgne holder som regel
ikke så længe.

> Joda, missforståelser blir høylydt bemerket med tydelig avsky, men der er
> svært lite forsøk på å forklare og utdype missforståelsene.

Der skal mindst to til at diskutere og malkaerne
har haft en udtalt tendens til at killfile folk,
der faktisk ønskede at diskutere med dem. Derfor
vil sikkert ikke mange gide at tage sig den
ulejlighed at diskutere noget alvorligt med dem,
men blot fyre noget af, når de udtaler sig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-08-05 02:02

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> I meget højreorienterede kredse finder man jødehad
> formuleret og blandt muslimer. Egentligt jødehad
> tror jeg ikke findes i bredere kredse end det i
> Danmark.

Min erfaring er at det største jødehater er imaginært med størst urbredelse
blant fanatiske jøder, fanatiske israelstilhengerer (og splitter pine gale
nynasister.)

For rent høyreorienterte er rasehat av underordnet betydning. Det betyr ikke
at jødehat kan være gode propagandapoeng.

> He he, støder vi nogensinde på det her?

Nei selvsakt ikke.

> Men OK,
> her i gruppen er de fleste nok tilbøjeligt til
> at tage deres religiøse overbevisning alvorligt,

Ja, farligt alvorligt!

> hvad kan man forvente andet i en gruppe, der hedder
> dk.livssyn.kristendom.

Nå tror jeg ikke at det er gruppenavnet som inspirerer. Snarere deltakerenes
oppfattelse av news-mediat.

> Hvori består forskellene?

En ting er de 1200 bevisste oversettelsesfeil, en helt annen ting er
forståelsen av GT. Jeg har oppfattet det slik at skriftene er et , lat meg i
denne sammenheng kalle det et ideskrift. Kristne derimot har en tendens til
å betrakte GT som guds eget ord, sanningen med stor s.

> Vi har jo de berømte
> meget diskuterede 'fortolkninger' af GT i den
> seneste danske oversættelse, men ellers er der
> vist ikke væsentlige forskelle? Kender du nogen?

Som antydet overfor.

> Naturligvis. Hvad ellers?

Vi kunne foreksempel studere historiske fakta, og justere deretter.

> Der findes ikke andre kilder end NT til
> forholdene i Israel på det tidspunkt, så
> vidt jeg da ved. Kan du pege på andre, der
> bygger på noget faktisk, er jeg da meget
> interesseret.

Der finnes for eksempel noen apokryfe skrifter som skal være nedtegnet +/-
100 år før kristus. (Jeg har en bok ( ) med apokryfe skrifter, men jeg
henter den ikke på denne tiden av døgnet

> Hvorfor er det selvsagt?

Fordi jødene ikke har Jesus, Paulus, Augustin (eller Luther.), heller ikke
kirkemøter og andre bekjennelsesskrifter.

> [...]
> konklusioner som Jesus. De har blot ikke de mytologiske
> forlængelser, der tilskrives Jesus af de kristne.

Akkuratt det kjenner jeg lite til. Har du noen gode pekerer?

> Når det hele tiden fremføres af visse personer

Jeg er vell alene om å fronte begrepet?

> med dertil hørende brede generaliseringer af
> kristne,

Jeg har påpekt fenomenet, og fortalt at jeg har konstantert at fenomenet
eksisterer. Jeg har ikke angitt mengden.

> må det vække til modsigelse. Derfor har
> nok begrebet fæstet sig.

Jeg er glad for at kristne er oppmerksomme på sider ved kristendommen som de
utenfor reagerer på.

> Du har jo været en ivrig fremfører af begrebet,
> så du vil måske være flink og forklare, hvad det
> *egentligt* betyder, når du tilsyneladende mener, vi
> andre i gruppen har misforstået det.

Jeg påstår ikke at noen i gruppen har misforstått begrepet, bare at
fenomenet eksisterer.

> Henrik har bl.a. fremført, han mistede sin tro,
> da han fik at vide troen ikke kan bevises. Det
> er en dyb misforståelse af, hvad tro er.

Jeg anser det for å være hans problem.

> [...]
>
> Hvad min egen forståelse af kristendommen angår,
> er den baseret på læsning af biblen og der er
> ingen af mine meninger, der ikke kan underbygges

Joda. Du har en oppfattelse av begrepet "synd" som du ikke kan forklare
utifra NT. Dermed blir begrepet "syndsforlatelse" og frelse fra synden
hengende i løse luften.

> Det betyder naturligvis ikke, jeg er ufejlbarlig

Det tror jeg er en av de viktige erkjennelsene du kan -, erkjenne.

> og kun Gud ved jo, hvordan alting skal forstås.
>
> Men jeg må jo naturligvis tro på min forståelse er
> rigtig, ellers må jeg naturnødvendigt ændre min
> den. Hvilket jeg da også har.

Det å erkjenne egne feil synes jeg er mangelvare blant kristne, og jeg
gleder meg hvær gang jeg oppdager mennesker som har den evnen.

> [...]
> ikke så længe.

> Der skal mindst to til at diskutere og malkaerne
> har haft en udtalt tendens til at killfile folk,

Nåja, lat de menneskene være i fred. Vi har så absolutt nok med oss selv!

> der faktisk ønskede at diskutere med dem. Derfor
> vil sikkert ikke mange gide at tage sig den
> ulejlighed at diskutere noget alvorligt med dem,
> men blot fyre noget af, når de udtaler sig.

Joda, vi to har saktens mindre gode egenskaper til felles!

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 05-08-05 23:35

Harald Mossige wrote:

> Min erfaring er at det største jødehater er imaginært med størst urbredelse
> blant fanatiske jøder, fanatiske israelstilhengerer (og splitter pine gale
> nynasister.)

Måske skulel du ud af bjergene og lugte til til verden rundt om dig.
Antisemitiske aggressioner er i stigning i hele Europaen. Det ER blevet
et langt alvorligere problem end som så.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Tagline Lotto: ###### <- Scratch here for prize.

Fra : AF Bærbar

Dato : 06-08-05 07:52

Cyril Malka skrev i news:42F3E9AE.7040504@nytestamente.org

[ ... ]
> Antisemitiske aggressioner er i stigning i hele Europaen. Det ER blevet
> et langt alvorligere problem end som så.

Og den jødiske aggression er voldsomt stigende. Det er der masser af
eksempler på, ikke mindst i Israel, hvor det jo er tydeligt at jøderne kører
et dobbeltspil med deres bygning af "berlinermuren" langt inde på
palæstinensisk område!

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-08-05 11:01

AF Bærbar wrote:
> [...]
> eksempler på, ikke mindst i Israel, hvor det jo er tydeligt at jøderne
> kører et dobbeltspil med deres bygning af "berlinermuren" langt inde på

Jeg vil nu godt tage Jøderne i forsvar, de er jo offer for
palestinensernes dobbeltspil og hykleri, men når man ser på historien
(som jeg ikke er god til at gøre klart for andre), så flyttede araberne
jo til Israel efter at de så at landet blev frugtbart efter at Jøderne
indtog landet, frugtbart på den ene og den anden måde, så palestinenerne
har ikke noget at gøre der, de er IKKE berettige til deres hykleri.

KH

Ole

Fra : AF Bærbar

Dato : 06-08-05 11:24

Ole Madsen skrev i news:KT%Ie.31$Kf2.30@news.get2net.dk

> så palestinenerne
> har ikke noget at gøre der, de er IKKE berettige til deres hykleri.

De er akkurat lige så berettiget til landet som jøderne, der ikke har været
der i 2000 år, er det!

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-08-05 11:34

AF Bærbar wrote:
> Ole Madsen skrev i news:KT%Ie.31$Kf2.30@news.get2net.dk

> De er akkurat lige så berettiget til landet som jøderne, der ikke har
> været der i 2000 år, er det!

nej, de har en forjættelse fra Gud for det første, og for det andet, så
er deres tilflugt til Israel jo ikke andet en djævelens forsøg på at
stikke en kæp i hjulet på Guds plan for Israel. For det tredje, araberne
har altid kunnet huse alle palestinenserne, så den der med at de bare
flyttede fra deres egne lande og så at sige at de ikke kan flytte nogen
steder hen holder ikke, det er DEM og ikke Israel der er kilden til
problemerne i mellemøsten. De er ikke uskyldige små får, Læs Obadias s
bog hvor der står om hvor stort landet Israel får efter
trængselsperioden, jeg ved godt at vi aldrig bliver enige på dette
område, men jeg siger det nu alligevel.

KH

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-08-05 11:54

Ole Madsen wrote:
> [...]

jeg vil lige tilføje, at figentræet ER i blomst, det er Israel, Gud har
kaldt Jøderne tilbage til landet med et formål, det er ikke BARE for at
sige at det er de sidste tider.

Ole

Fra : AF Bærbar

Dato : 06-08-05 15:54

Ole Madsen skrev i news:iF0Je.34$mN2.14@news.get2net.dk

> Gud har kaldt Jøderne tilbage til landet med et formål,
> det er ikke BARE for at sige at det er de sidste tider.

Gud bruger ikke terroristiske jødebander, der myrder civile kvinder og
børn!!

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-08-05 16:50

AF Bærbar wrote:
> Ole Madsen skrev i news:iF0Je.34$mN2.14@news.get2net.dk

> Gud bruger ikke terroristiske jødebander, der myrder civile kvinder og
> børn!!

det har du ret i, men er det reglen at det er sådan i Israel?

Ole

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 06-08-05 21:59

Ole Madsen skrev Lørdag den 6. august 2005 17:50 i beskeden
<3%4Je.62$QH5.2@news.get2net.dk> i gruppen dk.livssyn.kristendom:

> det har du ret i, men er det reglen at det er sådan i Israel?

Du vil sikkert bemærke sprogbruget allerede på forhånd afskriver pågældende
person fra blot perifert forsøg på at være objektiv. En person uden andet
end danske kilder har ganske ringe muligheder for at overskue noget
internationalt. Herunder kan man bare se forskellen i reportager fra DR og
TV2 i forhold til f.eks. CNN og BBC.

Men antisemitismen får gode kår hos dem som ikke kan fordrage Guds pagt med
Sit folk... :'-(

Henrik, Dianalund
"Sermons and biscuits are improved by shortening."
"No amount of darkness can hide a spark of light."

Fra : AF Bærbar

Dato : 07-08-05 07:12

Henrik Vestergaard skrev i news:42f5249f$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> Men antisemitismen får gode kår hos dem som ikke kan fordrage Guds pagt
> med Sit folk... :'-(

Og som sædvanligt kan malka-henrik ikke andet end fordreje og forvrænge hvad
han kommer i nærheden af. Det er sandsynligvis resultatet af den malkanisme
(ikke at forveksle med jødedom) som han er blevet en del af.

Heldigvis er malkanismen ikke nogen gyldig repræsentant for jøder og jødedom
generelt!!

Fra : Sm

Dato : 07-08-05 08:11

> [...]
> (ikke at forveksle med jødedom) som han er blevet en del af.
>
> Heldigvis er malkanismen ikke nogen gyldig repræsentant for jøder og

Rigtigt for Malkaerne er det kun malkanismen der gælder, malkanismen er
lig
den evige sandhed. Men kan nu ikke diskutere med sandheden

Soeren

Fra : Sm

Dato : 07-08-05 08:07

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> <3%4Je.62$QH5.2@news.get2net.dk> i gruppen dk.livssyn.kristendom:

> Men antisemitismen får gode kår hos dem som ikke kan fordrage Guds pagt

Altså skriver du at i Guds øjne er nogle bedre end andre, så er det da
klart
at vi har krige

Soeren

Fra : Ole Madsen

Dato : 07-08-05 08:51

Sm wrote:

> Altså skriver du at i Guds øjne er nogle bedre end andre, så er det da
> klart
> at vi har krige

det er jo rigtigt hvad han skriver, Guds kald og udvælgelse er uden
fortrydelse.

Ole

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-08-05 00:31

Sm skrev Søndag den 7. august 2005 09:07 i beskeden
<42f5b411$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Altså skriver du at i Guds øjne er nogle bedre end andre, så er det da
> klart at vi har krige
> Soeren

Jeg er klar over det nok er for meget at forlange, at du også skal forstå
hvad jeg skriver, men jeg skrev "hos dem som ikke kan fordrage Guds pagt
med Sit folk."

Jeg bestemmer *ikke* Guds valg, på samme måde som nogle angiveligt også vil
synes det er et større ansvar at få kendskabet til denne Lov. I deres øjne
bliver dette en byrde, fordi de tænker egoistisk, mens det bliver en
befrielse for andre... Sånt är livet!

Fra : AF Bærbar

Dato : 06-08-05 15:52

Ole Madsen skrev i news:cm0Je.33$pj2.20@news.get2net.dk

> det er DEM og ikke Israel der er kilden til
> problemerne i mellemøsten.

Jøderne har ikke boet i landet i 2.000 år!!

> De er ikke uskyldige små får,

Nej, det er der ingen der er. Heller ikke den barbariske israelske regering.

Fra : Cyril Malka

Dato : 06-08-05 23:59

Ole Madsen wrote:

> nej, de har en forjættelse fra Gud for det første, og for det andet, så
> er deres tilflugt til Israel jo ikke andet en djævelens forsøg på at
> stikke en kæp i hjulet på Guds plan for Israel.

Nu vil jeg ikke blande mig i djævelskab m.m. Men fakta er, som du siger,
at der er ikke og der er aldrig været et land, der har heddet palæstina
og har været styret af palæstinensere. Det folk eksisterer simpelthen ikke.

Landet "palæstina", hvis der skulle være en sådan, er faktisk Jordan.
"Palæstinensere" vil jo ikke have den del af Jerusalem m.m. dengang det
var i Jordan. "Palæstina" kom først til at eksistere efter seks-dages
krigen, som enhver der blot har fulgt lidt med vil jo vide.

Om den palæstinensiske myte:
http://www.malka.co.il/index.php?option=content&task=view&id=22&Itemid=25

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Speak the truth, but leave immediately after.

Fra : Harald Mossige

Dato : 07-08-05 00:33

"Cyril Malka" <malka@nytestamente.org> wrote in message

> Nu vil jeg ikke blande mig i djævelskab m.m. Men fakta er, som du siger,
> at der er ikke og der er aldrig været et land, der har heddet palæstina
> og har været styret af palæstinensere.

Det er mulig jeg har misstolket Grimbergs historie, men Grimberg forteller
at fønikerer = filisterer = palestinerer. Det er det samme folket som har
bodd i indre middelhavet siden, i alle fall, 2000 før kristus. Har du
historiske kilder som kan avkrefte Grimbergs fremstilling?

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-08-05 00:52

Harald Mossige wrote:

> Det er mulig jeg har misstolket Grimbergs historie, men Grimberg forteller
> at fønikerer = filisterer = palestinerer.

Ja men din Bibel tager fejl (ikke første gang, jeg har set det), det er
ofte du blot trækker Grimbergs historie.

Jeg vil råde dig til at sætte din viden à jour: Moderne palæstinere er
folk der boede i Jordan, Gaza striben tilhørte Egypten og fønikere var
ikke filister.

Filistere havde intet at gøre med palæstinesere.

> Det er det samme folket som har
> bodd i indre middelhavet siden, i alle fall, 2000 før kristus. Har du
> historiske kilder som kan avkrefte Grimbergs fremstilling?

Jeps.

Du kan bladre i en hvilken som helst historiebog (som ikke er
sponsoreret af Arafats tropper) og check Israels historie ud.

Du henvises ligeledes til FN traktatet om Israels skabelse. Den findes
på deres eget hjemmeside. Du er velkommen til at læse den.

Du henvises ligeledes til den palæstinensiske traktat (deres grundlov så
at sige), som du sagtens kan finde, om ikke andet på engelsk.

Endeligt henvises du til litteratur omkring 6-dagskrigen, der er et hav
af bøger om det, om hvordan de forskellige arabiske lande angreb Israel,
blev slået tilbage i løbet af de seks dage og den sidste del af
Jerusalem indtaget af israelerne. Du vil selv se, at der var INGEN land,
der hed Palæstina før den tid, der var INGEN palæstinensisk flag,
nation, folk eller andet (og det er der stadig væk ikke).

Men naturligvis, hvis "Grimbergs historie" siger noget andet, så tager
historien naturligvis fejl...

Fra : Harald Mossige

Dato : 07-08-05 01:30

> [...]
> ofte du blot trækker Grimbergs historie.
>

> Men naturligvis, hvis "Grimbergs historie" siger noget andet, så tager

Meget bra dokumentert. Takk.

HM

Fra : Britt Malka

Dato : 07-08-05 01:33

On 7 Aug 2005 02:29:59 +0200, "Harald Mossige"
<haraldmnospam@hkabel.no> wrote:

>Meget bra dokumentert. Takk.

I lige måde.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : AF Bærbar

Dato : 07-08-05 07:15

Cyril Malka skrev i news:42F54D03.3060506@nytestamente.org

[ ... ]
> Endeligt henvises du til litteratur omkring 6-dagskrigen, der er et hav
> af bøger om det,

Hvad har 6-dages krigen i slutningen af 1060-erne at gøre med oprettelsen af
jødestaten i 1948!!

Det der er interessant her, er den jødiske terrorisme der gik forud for
oprettelsen i 1948.

Fra : Vidal

Dato : 07-08-05 09:32

Cyril Malka wrote:

> Moderne palæstinere er
> folk der boede i Jordan, Gaza striben tilhørte Egypten

Det ottomanske rige var stort set enerådende i hele
området, også Gazastriben fra 1500 tallet og op til
slutningen på 1. verdenskrig.

I det område, der kaldes Palestina, der havde en
oprindelig arabisk befolkning, var der især fra
1860'erne foregået en indvandring af jøder støttet
af rige jødiske familier (Rothschild) i Europa.

Tyrkiet var lidt uheldigt kommet til at holde på
den forkerte hest, og England og Frankrig splittede
området efter krigen op og dannede nogle efter nogens
mening lidt tilfældige opdelinger, protektorater, hvoraf
Palestina var et af dem, Jordan et andet.

I det britiske protektorat Palestina boede mellem
1918 op til 1940'erne skønsmæssigt en til halvanden
million arabere og ca en halv million jøder.

Det kan være svært at angive præcise tal, fordi jøderne
indvandrede med stigende hast i forbindelse med
jødeforfølgelserne i Europa.

Selvom det en noget komprimeret fremstilling, er det
er vist den almindelige historieopfattelse af området
på den tid, ikke?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : AF Bærbar

Dato : 07-08-05 14:03

Vidal skrev i news:42f5c700$0$25944$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

[ ... ]
> Selvom det en noget komprimeret fremstilling, er det
> er vist den almindelige historieopfattelse af området
> på den tid, ikke?

Jo, og der er da ikke rigtig noget i din fremstilling der lader sig
modbevise ud fra faktuelle data. - Men nu er malkanisterne jo ikke ligefrem
dem der lader sig påvirke af fakta og kendsgerninger hvis disse går dem
imod.

Fra : Harald Mossige

Dato : 06-08-05 12:09

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> indtog landet, frugtbart på den ene og den anden måde, så palestinenerne
> har ikke noget at gøre der, de er IKKE berettige til deres hykleri.

Det var en interesan vurdering. Har du seriøs historiehenvisning? helst med
dokumentasjonshenvisning.

HM

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-08-05 12:15

Harald Mossige wrote:
> "Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote in message

> Det var en interesan vurdering. Har du seriøs historiehenvisning? helst med
> dokumentasjonshenvisning.
>
> HM

Hej Harald

Som jeg har skrevet, så er jeg ikke den rette til at dokumentere emnet
da det ikke er MIT emne, men jeg har bare stødt på dokumentation her og
der som jeg ikke har gemt.

Beklager

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-08-05 12:56

Harald Mossige wrote:

> Det var en interesan vurdering. Har du seriøs historiehenvisning? helst med
> dokumentasjonshenvisning.

jeg kom i tanke om en af mine tidligere kilder (måske den eneste????) er
http://www.miff.no/

KH

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 06-08-05 13:10

> jeg kom i tanke om en af mine tidligere kilder (måske den eneste????) er
> http://www.miff.no/

Takk. Vi bør være meget forsiktige når vi leser seierherrens
historiefremstilling; det er meget skjelden den fremstillingen er objektiv.
Jeg foretrekker kilder der forfatterene ikke er part i fremstillingen.

HM

Fra : Britt Malka

Dato : 06-08-05 23:58

On 6 Aug 2005 14:09:39 +0200, "Harald Mossige"
> [...]

>Jeg foretrekker kilder der forfatterene ikke er part i fremstillingen.

Så kan du bare læse de danske medier.

Der er "palæstinenserne" altid uskyldsrene, forfulgte stakler, der
naturligvis i bar desperation er nødt til at sprænge sig selv i luften
for at få ram på nogle af de stygge, slemme israelere.

Næ, jeg foretrækker at høre dem, der er part i det. Jeg har fx hørt
Arafat sige til sine undersåtter:

Er I trætte af krigen? Så send mig jeres børn!

Og sådan kom de palæstinensiske børn ind i krigen, hvilket er godt,
fordi der er mange af dem, og deres liv betyder ikke så meget for en
muslim. Man kan altid få en ny unge.

Fra : Harald Mossige

Dato : 07-08-05 00:06

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> [...]
>
> Og sådan kom de palæstinensiske børn ind i krigen, hvilket er godt,
> fordi der er mange af dem, og deres liv betyder ikke så meget for en

Blander du nu isammen politikk og religion? Politikk hører innunder en annen
gruppe.

HM

Fra : Britt Malka

Dato : 07-08-05 00:08

On 7 Aug 2005 01:06:17 +0200, "Harald Mossige"
<haraldmnospam@hkabel.no> wrote:

>Blander du nu isammen politikk og religion? Politikk hører innunder en annen
>gruppe.

Nej, jeg svarer dig på dit spørgsmål.

Hvis du ikke vil have svar, så lad være med at stille spørgsmål.

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-08-05 00:14

Harald Mossige wrote:

> Blander du nu isammen politikk og religion? Politikk hører innunder en annen
> gruppe.

Nemt: Religiøst set: Palæstina og palæstinensere eksiterer ikke, Israel
tilhører jøderne.

Politisk set: Palæstina og palæstinensere eksiterer ikke, Israel
tilhører jøderne.

Nu har du selv bedt om dokumentation, som du afviser derefter (og som
vanligt uden selv at kunne frembringe noget frem) og nu springer du fra
snakken...

Harald, det her er for useriøst.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... 1024x768x256.... Sounds like one mean woman

Fra : AF Bærbar

Dato : 07-08-05 07:18

Cyril Malka skrev i news:42F54432.5060804@nytestamente.org

[ ... ]
> [...]
>
> Nu har du selv bedt om dokumentation, som du afviser derefter (og som
> vanligt uden selv at kunne frembringe noget frem) og nu springer du fra

Sikke dog noget sludder. Det land har ikke tilhørt jøderne i næsten 2.000
år. De har ikke mere krav på det land end en sydamerikansk indianer har!

Fra : Sm

Dato : 07-08-05 08:21

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> "Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Blander du nu isammen politikk og religion? Politikk hører innunder en
annen
> gruppe.

bliver verden anderledes af den grund, måske ville det endda være bedre at
lade politik og religion sammensmelte, her tænker jeg selvfølgelig på
malkanesernes enestående religion

Fra : Sm

Dato : 07-08-05 08:18

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> naturligvis i bar desperation er nødt til at sprænge sig selv i luften
> for at få ram på nogle af de stygge, slemme israelere.

Det burde du kunne dokumentere bedre, den påstand har jeg ALDRIG hørt
eller
set i nogen danske medier

> Næ, jeg foretrækker at høre dem, der er part i det. Jeg har fx hørt
> Arafat sige til sine undersåtter:
>
> Er I trætte af krigen? Så send mig jeres børn!

Dokumentation, tak. Her ser vi en malkaneser i alt sin enkelthed.

> Og sådan kom de palæstinensiske børn ind i krigen, hvilket er godt,
> fordi der er mange af dem, og deres liv betyder ikke så meget for en
> muslim. Man kan altid få en ny unge.

Det må være den nye malkanesiske religion.

Soeren

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-08-05 00:46

Sm skrev Søndag den 7. august 2005 09:18 i beskeden
<42f5b66b$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> "Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> Dokumentation, tak. Her ser vi en malkaneser i alt sin enkelthed.

Så kig på: http://www.afsi.org/OUTPOST/96NOV/nov10.htm

Under overskriften "2. Excerpts from Arafat's address to the First General
Refugee Congress, convened in Gaza on September 17, 1996, in the presence
of the PLO and Palestinian Authority council members:" står der:

=== citat ===
Oh brothers, oh loved ones, yes brothers, our path is long and hard. But who
has said that we have grown weary? As I have always stated, let me repeat:
whoever among you has grown weary--go rest, [but] send me your children, in
order for me to complete, through them, my journey, to Jerusalem, to
Jerusalem. Yes, brothers, and your children's children. Yes, Khattab, your
children's children too--not only your children', without a doubt. May
Allah bless you, Khattab.
=== citat slut ===

Før du - og visse andre, udtaler jer så skråsikkert, skulle I tage og sætte
jer ind i stoffet. Google kan sikkert redde mange fra at dumme sig mere end
allerhøjst nødvendigt. Men det kræver selvfølgelig man gider starte sin
browser med et åbent sind...

Fra : Sm

Dato : 08-08-05 21:29

> [...]
your
> children's children too--not only your children', without a doubt. May

Nu kan vi jo ikke spørge ham hvad han mener med send me your children,
husk
også på at de kæmper for hvad de mener er retfærdigt, han mener vel at de
skal blive ved og ved for at retfærdigheden vil sejre.

Soeren

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-08-05 22:26

Sm skrev Mandag den 8. august 2005 22:28 i beskeden
<42f7c09c$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Efter du så FÅR dokumentationen skriver du:

> [...]
> husk også på at de kæmper for hvad de mener er retfærdigt, han mener vel
> at de skal blive ved og ved for at retfærdigheden vil sejre.

Nej, man kan ikke spørge en død mand... Men Yasser Arafat døde altså FØR du
udbad dig dokumentationen. Så hvis du kun bad om dokumentationen for
derefter at undskylde det med at Arafat er død, såeh...

Omvendt tror jeg du tager helt fejl. Netop fordi Al Fatah og andre
"grupperinger" skulle dulmes gennem tiden har der været bombastiske
udtalelser fra hans mund gennem tiden -- det er i hvert fald den
"officielle" forklaring. MEN: da selvmordsbombere og støtte til andre
terrorelementer ikke er fremmed for PLO, så vil jeg da give dig delvist ret
i han sikkert følte sig ganske "berettiget" til at kæmpe som han gjorde.
Men du skal passe på med at se mellemøsten med "europæisk" kikkert, så
indser du slet ikke den voldelighed hvormed han har ment hvert et ord.

Så længe han har kunne skovle ind til egen formue, også på den menige
palæstinensers bekostning...

Fra : AF Bærbar

Dato : 08-08-05 23:27

Henrik Vestergaard skrev i news:42f7cdfb$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> [...]
> terrorelementer ikke er fremmed for PLO, så vil jeg da give dig delvist
> ret i han sikkert følte sig ganske "berettiget" til at kæmpe som han

Ja, på samme måde som når jøderne sender bomber og missiler ind i
beboelsesområder med den undskyldning at de tror at der findes "terrorister"
derinde, og når de fange palæstinensere og lader dem sidde i fængsel i flere
år uden at de får en fair retssag.

Jøder har vist ikke noget at lade palæstinenserne høre på noget som helst
område!

Fra : Cyril Malka

Dato : 08-08-05 23:48

Henrik Vestergaard wrote:

> Nej, man kan ikke spørge en død mand... Men Yasser Arafat døde altså FØR du
> udbad dig dokumentationen. Så hvis du kun bad om dokumentationen for
> derefter at undskylde det med at Arafat er død, såeh...

Altså, nu kan jeg se, du forsøger at ræsonerer med Søren/Soeren/sm m.m.,
som er en gennemført idiot, hvorfor jeg ikke kan forestille mig, du vil
komme meget videre i sagen.

Citatet, som startede det hele, kommer fra en klipsamling fra arabisk
fjernsyn, som vi har på video (med fransk og engelsk undertekster) og
det er blot én af de ting, der siges. På samme måde som børn oplæres til
at sprænge sig selv i luften, slå jøder ihjel, udslette jøder m.m.

Folk som er interesseret kan blot sende mig en mail privat, så laver jeg
gerne en kopi af pågældende kassette. Min e-mail adresse kan findes på
hjemmesiden.

Når det nu er fra arabisk fjernsyn, må det vel antages for at være fra
rimelig pålidelig kilde?

Så må vi se, om der overhovedet er nogen der er interesseret eller om
det blot er for at ævle løs og rakke ned.

(og så kan du dermed bedømme, hvorvidt fjolset er tastetiden værd)

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-08-05 01:20

Cyril Malka skrev Tirsdag den 9. august 2005 00:47 i beskeden
<42F7E10B.4050306@nytestamente.org> i gruppen dk.livssyn.kristendom:
> Altså, nu kan jeg se, du forsøger at ræsonerer med Søren/Soeren/sm m.m.,
> som er en gennemført idiot, hvorfor jeg ikke kan forestille mig, du vil
> komme meget videre i sagen.

Nej, vi er blot allesammen "malkanesere" som det vist blev kaldt i tråden...

> [...]
> det er blot én af de ting, der siges. På samme måde som børn oplæres til
> at sprænge sig selv i luften, slå jøder ihjel, udslette jøder m.m.

Jeps. Og var der ikke også noget om store pengebeløb til dem som ville ofre
deres børn til Jihad, eller var det i Irak?

> Folk som er interesseret kan blot sende mig en mail privat, så laver jeg
> gerne en kopi af pågældende kassette. Min e-mail adresse kan findes på
> hjemmesiden.

Pyha. Folk kunne finde på at sende bud efter en kopi bare for at genere med
ekstra portoudgifter... :'-(

> Når det nu er fra arabisk fjernsyn, må det vel antages for at være fra
> rimelig pålidelig kilde?

Ja, i deres øjne vil dette sikkert lyde som "sød musik". :'-(

> Så må vi se, om der overhovedet er nogen der er interesseret eller om
> det blot er for at ævle løs og rakke ned.
> (og så kan du dermed bedømme, hvorvidt fjolset er tastetiden værd)

Ak. Det *er* nok tidsspilde. :'-(

Fra : Sm

Dato : 09-08-05 06:08

> Cyril Malka skrev Tirsdag den 9. august 2005 00:47 i beskeden
> <42F7E10B.4050306@nytestamente.org> i gruppen dk.livssyn.kristendom:

> Ak. Det *er* nok tidsspilde. :'-(

Man kunne også spørge dig Henrik Vestergaard, hvorfor yder du støtte til
en
skrivende terrorrist som Cyril Malka, prøv at kigge, søg evt på google,
overalt hvor du støder på Cyril Malkas navn, finder du ufred, det skulle
du
også tænke over Henrik Vestergaard.
Guds fred med dig og Cyril Malka

Soeren

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-08-05 10:25

Sm skrev Tirsdag den 9. august 2005 07:07 i beskeden
<42f83a30$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> overalt hvor du støder på Cyril Malkas navn, finder du ufred, det skulle

Det er måske *derfor* du skifter alias så tit? Så du skjuler den ufred du
selv bringer til debatten?

Og når du konfronteres med fakta lukker du enten som en østers, eller
skræpper videre om den lille del du så ikke klipper fra så du kan fortsætte
med at ype kiv???

Tak for opklaringen. Du *vil* ikke forstå...

EOD.

Fra : Sm

Dato : 09-08-05 12:25

> [...]
>
> Og når du konfronteres med fakta lukker du enten som en østers, eller
> skræpper videre om den lille del du så ikke klipper fra så du kan

ype kiv..............kan du ikke lige forklare, hvordan yper man, det må
være noget man gør på din hjemegn, eller har du lært at ype af CM.

> Tak for opklaringen. Du *vil* ikke forstå...

hvad takker du så for, nu er jeg altså nødt til at kalde dig jubelnar.

Guds fred HV

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-08-05 13:14

Sm skrev Tirsdag den 9. august 2005 13:24 i beskeden
<42f8937d$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> ype kiv..............kan du ikke lige forklare, hvordan yper man, det må
> være noget man gør på din hjemegn, eller har du lært at ype af CM.

Det findes bl.a. i Ordsprogenes Bog 17:14: "At yppe kiv er som at give vand
frit løb; hold inde, før striden bryder løs!"

Beklager jeg fik et p for lidt - det gik lidt stærkt. :'-(

> hvad takker du så for, nu er jeg altså nødt til at kalde dig jubelnar.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om du er for ubehøvlet til at genkende at man
kan takke for noget. Det kaldes høflighed, og et et fremmedord for dig.

Jubelnar eller ej, så kommer du ofte til kort, og må ty til perfiditeter for
at skjule din egen manglende evne til at opføre dig ordentligt.

*Plonk*

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-05 13:24

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:42f89e0b$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> *Plonk*

Way to go, Henrik Vestergaard. One down - just a few more to go...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Sm

Dato : 09-08-05 16:23

> [...]

for
> at skjule din egen manglende evne til at opføre dig ordentligt.

Det er noget jeg har lært af CM

Fra : AF Bærbar

Dato : 10-08-05 10:08

Henrik Vestergaard skrev i news:42f89e0b$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> Jubelnar eller ej, så kommer du ofte til kort, og må ty til perfiditeter
> for at skjule din egen manglende evne til at opføre dig ordentligt.

Altså samme perfide fremgangsmåde som i Malkanesere benytter jer af!

Fra : AF Bærbar

Dato : 10-08-05 09:26

Henrik Vestergaard skrev i news:42f87685$0$167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> Og når du konfronteres med fakta lukker du enten som en østers, eller
> skræpper videre om den lille del du så ikke klipper fra så du kan
> fortsætte med at ype kiv???

Der er ingen der ypper mere kiv end jer malkanesere. Godt at I ikke er
repræsentative for jøder og jødedom.

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-08-05 22:20

Henrik Vestergaard wrote:

> Nej, vi er blot allesammen "malkanesere" som det vist blev kaldt i tråden...

Hehe

Det så jeg ikke Men jeg er tydeligvis ikke gået glip af meget.

> Jeps. Og var der ikke også noget om store pengebeløb til dem som ville ofre
> deres børn til Jihad, eller var det i Irak?

Jeg ved ikke i Irak, men palæstinensiske familier får penge for det af
PLO, ja.

På samme måde som "skolebøger" i den palæstinensiske del af Jerusalem
fortæller især om det dejlige og fantastisk der er ved at sprænge sig
selv til døden, og om hvor skamfuldt det er at overleve...

Hvis idioter brugte blot en tiende del af deres tid på at undersøge det
(blot ud fra arabiske medier!), vil de nøjes med at være fjolser i
stedet for at være gennemførte, ulæseværdige idioter

> Pyha. Folk kunne finde på at sende bud efter en kopi bare for at genere med
> ekstra portoudgifter... :'-(

Nej, det ville være frygteligt at bede om dokumentation... Tænk... Man
skulle kunne komme til at ændre mening eller også ville det kræve alt
for meget styrke at holde øjenlågene knebne i

Anyway. Vi agter at købe så noget dims, så vi kan overføre vores videoer
til DVD (vi har for mange af slagsen, det går ud over pladsen), så jeg
sætter den nok til download på et tidspunkt.

> Ak. Det *er* nok tidsspilde. :'-(

Jepper Men så hvis nogle vil forblive i uvidenhed, så er det ikke
fordi dokumentationen manglede.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... A child's face says it all, especially the mouth part of the face.

Fra : Britt Malka

Dato : 09-08-05 22:23

On Tue, 09 Aug 2005 23:20:23 +0200, Cyril Malka
<malka@nytestamente.org> wrote:

>Jepper Men så hvis nogle vil forblive i uvidenhed, så er det ikke
>fordi dokumentationen manglede.

Nej, det er -- som så meget andet i denne gruppe -- fordi de er
eksperter i at knibe øjne og ører sammen.

Måske er det spændetrøjen, der klemmer.

Fra : Sm

Dato : 10-08-05 13:54

> Nej, det er -- som så meget andet i denne gruppe -- fordi de er
> eksperter i at knibe øjne og ører sammen.
>
> Måske er det spændetrøjen, der klemmer.

nå det er derfor emnet for denne debat hedder:Jøder diskuterer ikke
verdens
indretning.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-05 22:38

> På samme måde som "skolebøger" i den palæstinensiske del af Jerusalem
> fortæller især

Omvendt ordstilling. Snak dansk, din hund!

> om det dejlige og fantastisk

Om det dejlige og fantastisk? Nej, nu må jeg be' om mine himmelblå, hund!

> der er ved at sprænge sig
> selv til døden,

Hvordan sprænger man sig selv til døden? Man sprænger sig selv til døde
eller man springer i døden. Snak nu dansk, din hund!

> Hvis idioter brugte blot en tiende del

Det hedder "tiendedel". I Danmark benytter vi sammensatte ord. Snak nu
dansk, din hund!

> af deres tid på at undersøge
> det (blot ud fra arabiske medier!),

Man benytter ikke udråbstegn i slutningen af en parantes. Snak nu dansk, din
hund!

> vil de nøjes med at være fjolser i
> stedet for at være gennemførte, ulæseværdige idioter

Ulæseværdige? Hvor har du dog fundet det ord? I den jødiske synagoge i det
franske udsted, du henslæber din tilværelse i? Kunne du dog ikke overtales
til at snakke dansk, hund?

> Nej, det ville være frygteligt at bede om dokumentation... Tænk... Man
> skulle kunne komme til at ændre mening eller også ville det kræve alt
> for meget styrke at holde øjenlågene knebne i

Hvad mener du med "holde øjenlågene knebne i"? Kunne du ikke overtales til
at få din stavekyndige ko(ne) til at hjælpe dig lidt med dit danske, hund?

> Anyway.

Og det ord har du fundet hvor? Mig bekendt benytter vi ikke "anyway" på
dansk, men det ved halvjødiske, franske hunde som dig vel ikke?

> Vi agter at købe så noget dims,

*LOL* Du bliver da bare bedre og bedre. Havde den danske rabbiner ferie,
sidst du var i synagoge?

Jeg kan kun gentage: Snak dansk, din hund, eller find dig et halvjødisk sted
at udfolde dig. Dér forstår man muligvis bedre dit pludresprog.

Fra : Sm

Dato : 10-08-05 13:51

> [...]

sted
> at udfolde dig. Dér forstår man muligvis bedre dit pludresprog.

og det kan man da kalde nazi sprog. Der er måske alligevel en god grund
til
at jøder er forfulgte, de to malkaer kunne begynde med et talekursus

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-08-05 23:29

God aften Cyril

Cyril Malka skrev Tirsdag den 9. august 2005 23:20 i beskeden
<42F91E17.1070400@nytestamente.org> i gruppen dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> fortæller især om det dejlige og fantastisk der er ved at sprænge sig
> selv til døden, og om hvor skamfuldt det er at overleve...

Ja, intet under koran-læren har glimrende vilkår iblandt analfabeter: De kan
bilde dem hvad som helst ind, og kalde det for Guds vilje... :'-(

> Anyway. Vi agter at købe så noget dims, så vi kan overføre vores videoer
> til DVD (vi har for mange af slagsen, det går ud over pladsen), så jeg
> sætter den nok til download på et tidspunkt.

Før I køber noget, så husk at Aldi her sælger sådan et converter-sæt til
39,95DKR. så hvis Aldi også findes i Frankrig, så er det værd at
tjekke...

> Jepper Men så hvis nogle vil forblive i uvidenhed, så er det ikke
> fordi dokumentationen manglede.

Det vil mange påstå om så det er bøjet i neon foran dem. Mange spilder jo
tiden med dumme spørgsmål og fraklipninger for at så tvivl om samme
dokumentation -- i stedet for at lukke munden, og begynde at læse og se
virkeligheden i øjnene. :'-(

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-08-05 23:57

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> tiden med dumme spørgsmål og fraklipninger for at så tvivl om samme
> dokumentation -- i stedet for at lukke munden, og begynde at læse og se

Jeps.

Og som de fleste fupmagere har fundet ud af: Folk VIL bedrages...

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... If I want your opinion, I'll read your entrails.

Fra : Sm

Dato : 09-08-05 05:57

> Henrik Vestergaard wrote:
>
> Altså, nu kan jeg se, du forsøger at ræsonerer med Søren/Soeren/sm m.m.,
> som er en gennemført idiot, hvorfor jeg ikke kan forestille mig, du vil
> komme meget videre i sagen.

må din Gud velsigne dig

Søren/Soeren/Sm

Fra : Sm

Dato : 09-08-05 12:47

> [...]
>
> Altså, nu kan jeg se, du forsøger at ræsonerer med Søren/Soeren/sm m.m.,
> som er en gennemført idiot, hvorfor jeg ikke kan forestille mig, du vil

Her ser vi så et billede af den gode religiøse Cyril Malka, mon alle med
jødisk tro er ligesådan, så er det jo klart at der ikke bliver fred i
mellemøsten. Måske skulle man starte med at sige fred for Cyril Malka. I
Danmark er vi mange der er glade for at han tog flugten. Han var jo også
nødt til det...........søg google

Med venlig hilsen

Soeren mm

Fra : Sm

Dato : 09-08-05 07:03

> [...]
> udbad dig dokumentationen. Så hvis du kun bad om dokumentationen for
> derefter at undskylde det med at Arafat er død, såeh...

hvor står der at Arafat siger han at børnene skal sendes ud som
terrorrister
med bomber på maven, det er vist et fortolkningsspørgsmål

> [...]
> Men du skal passe på med at se mellemøsten med "europæisk" kikkert, så
> indser du slet ikke den voldelighed hvormed han har ment hvert et ord.

Hvad mener du med "europæisk kikkert" er der nogen der er blevet beskyttet
af Europa og USA så er det da Israel, ellers så kunne man da blot med
våben
i hånd have sagt til Israel i har at holde de grænser der nu engang er
blevet jer givet, har de gjort det, tværtimod har man fodret Israelerne
med
med moderne våben, og man kan så diskutere om disse våben er blevet brugt
som forsvar eller.

Soeren

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-08-05 10:23

Sm skrev Tirsdag den 9. august 2005 08:02 i beskeden
<42f84704$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvor står der at Arafat siger han at børnene skal sendes ud som
> terrorrister med bomber på maven, det er vist et fortolkningsspørgsmål

Nej, ikke fortolkningsspørgsmål. Det er blot at læse teksten med historien
in mente. Alt andet er naivitet -- sikkert meget nobelt, men kan få fatale
konsekvenser...

> [...]
> blevet jer givet, har de gjort det, tværtimod har man fodret Israelerne
> med moderne våben, og man kan så diskutere om disse våben er blevet brugt

Du har en temmelig ahistorisk vinkel på din tolkning. Europa har støttet PLO
om nogen. Derudover kan du jo se hvordan det er gået de nationer der har
forsøgt at opdrage "med våben i hånd".... Seks-dages krigen ringer måske
ingen klokker?

I det hele taget skulle du prøve at studere hvad der rent faktisk *er* sket
i området *uden* fordomme, og så læse historien i stedet for at tolke hvad,
hvorfor og hvordan. Prøv at finde forskellige sider om samme sag, og prøv
at finde ind til kernen. God fornøjelse og studielyst.

Fra : Sm

Dato : 09-08-05 12:29

> [...]

> om nogen. Derudover kan du jo se hvordan det er gået de nationer der har
> forsøgt at opdrage "med våben i hånd".... Seks-dages krigen ringer måske

Og så er der den med Sheron, en massemorder der burde være kommet for en
menneskerettighedsdomstol. Hvad tror du Gud siger til den historie. Jeg
tror
ikke du kan søge det på google, men prøv med din samvittighed.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-08-05 13:10

Sm skrev Tirsdag den 9. august 2005 13:28 i beskeden
<42f8937d$1$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> tror
> ikke du kan søge det på google, men prøv med din samvittighed.

Samvittigheden har det fint. Jeg kan ikke helt se hvordan du kan kalde ham
"massemorder" (han hedder i øvrigt IKKE Sheron). Du burde koncentrere dig
om de talrige eksempler på folk der *har* begået folkedrab, som ikke bliver
jagtet. For du er vel bekendt med anholdelsesordren på serbiens Mladic, der
slet ikke bliver håndhævet? Man accepterer den "officielle" forklaring at
Serbien ikke kan finde ham, og så er den potte ude.

Ligeså med bl.a.: Osama Bin Laden - Moammar Gaddafi - Fidel Castro m.fl.

Men det er meget nemmere når alt gøres op i sort og hvid. Alle nuancerne
mangler, og derfor har du svært ved at danne dig et overblik.

Fra : Sm

Dato : 09-08-05 16:27

> [...]
at
> Serbien ikke kan finde ham, og så er den potte ude.

Ok, så Sharon, han bombede da en flygtningelejr, det er altså iorden når
man
er jøde

Fra : Britt Malka

Dato : 09-08-05 22:04

On Tue, 9 Aug 2005 17:27:20 +0200, "Sm"
<dsl5(move)2811@vip.cybercity.dk> wrote:

>det er altså iorden

Hedder det ikke "Jordan"?

Eller tænker du på et andet sted? "Iorden"? Kender ikke det sted.
Eller ord.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-05 22:16

> Hedder det ikke "Jordan"?
>
> Eller tænker du på et andet sted? "Iorden"? Kender ikke det sted.
> Eller ord.

Du er simpelthen en knag til at finde stavefejl. Dygtig pige. Nu får du en
flot jødestjerne til din bog - kan du så smutte tilbage på blå stue?

Jeg tror sgu' vi skal til at holde lidt øje med din halvjødiske mands mange
stavefejl. Det betyder åbenbart meget for dig, man kan stave.

Fra : AF Bærbar

Dato : 10-08-05 10:14

Henrik Vestergaard skrev i news:42f89d02$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Samvittigheden har det fint.

Ja, når du kan omgås Malka'erne, så har du det sikkert også fint med en
massemorder som Sharon!

Fra : Britt Malka

Dato : 08-08-05 23:53

On Mon, 08 Aug 2005 01:45:43 +0200, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Så kig på: http://www.afsi.org/OUTPOST/96NOV/nov10.htm

Tjah, eller "modig anonym" kan selv følge med, sådan som vi andre
gør.

Det er let at få fat i videoer fra deres egne propagandakilder. De er
så stolte af det.

Vi har det på video -- det burde vel ikke være umuligt for en
intelligent dansker at få det på video.

> [...]
>Jerusalem. Yes, brothers, and your children's children. Yes, Khattab, your
>children's children too--not only your children', without a doubt. May

Ja, så åbenbart har han endda sagt det på flere måder.

Den modige og brave Arafat, der, da det gjalt, måtte af sted til
Frankrig og behandles af en jødisk læge. Gælder det HANS liv, så er
alt godt.

Gælder det børn, så kan de bare erstattes.

>Før du - og visse andre, udtaler jer så skråsikkert, skulle I tage og sætte
>jer ind i stoffet. Google kan sikkert redde mange fra at dumme sig mere end
>allerhøjst nødvendigt.

Ak, der skal vist mere til.

Fra : Cyril Malka

Dato : 08-08-05 23:58

Britt Malka wrote:

> Den modige og brave Arafat, der, da det gjalt, måtte af sted til
> Frankrig og behandles af en jødisk læge. Gælder det HANS liv, så er
> alt godt.

På den anden side så anklages lægerne nu (og især den jødiske læge) for
at have forgiftet Arafat. Ifølge nolgle arabiske medier, så er det
derfor, han er død. Dog erklærede Arafats bror efter at have checket
lægejournalet at: Det tydede på, at Yasser Arafat ikke var blevet
forgivet af en KENDT gift.

Sk!de jøder er begyndt at forgive gamle alkoholikere med ukendte gift...
Hvor slemt. Det er lige brændsel til Falsks og VideAls mølle

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... If it's tourist season, where do I get a license?

Fra : Britt Malka

Dato : 09-08-05 00:05

On Tue, 09 Aug 2005 00:57:53 +0200, Cyril Malka
> [...]

>forgivet af en KENDT gift.
>
>Sk!de jøder er begyndt at forgive gamle alkoholikere med ukendte gift...

Ja, der kan du bare se.

>Hvor slemt. Det er lige brændsel til Falsks og VideAls mølle

Lige præcis.

Men heldigvis er VI ikke rigtige jøder, kun semijøder, så vi har kun
været halvt medvirkende til Arafats død, lavkonjunkturen, prins
Frederik, ølstrejken m.m.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-05 11:01

> Men heldigvis er VI ikke rigtige jøder, kun semijøder,

Du tager igen fejl. Din mand er semijøde. Du er nada.

Fra : Vidal

Dato : 09-08-05 09:02

Britt Malka wrote:

> Ja, der kan du bare se.

Jeg går ud fra, det er mig, der har fået det smigrende
og meget rigtigt klingende tilnavn, men hvorfor nu
blande mig ind i netop den diskussion? Den har jeg
og vil jeg ikke blande mig i. Der er åbenbart et hul i
min viden og interesse, selv om det måske kan lyde
underligt i jeres ører.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 09-08-05 13:08

On 9 Aug 2005 01:01:46 -0700, "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote:

> [...]
>og vil jeg ikke blande mig i. Der er åbenbart et hul i
>min viden og interesse, selv om det måske kan lyde

Det er naturligvis en detalje, men det er ikke mig, du citerer.

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-08-05 22:23

Britt Malka wrote:

> Det er naturligvis en detalje, men det er ikke mig, du citerer.

Hehe Manden quotefucker også?

De har ikke meget skam eller ære i livet, de folk

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Fra : Vidal

Dato : 10-08-05 09:58

Britt Malka wrote:

> Det er naturligvis en detalje, men det er ikke mig, du citerer.

Som det tydeligt fremgår af *mit* indlæg, er det
ikke dig, der citeres. Så du har ret. Det er
først efter du har fiflet med det, det bliver
uklart, hvem der siger hvad.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 10-08-05 10:03

On 10 Aug 2005 01:57:30 -0700, "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote:

>Som det tydeligt fremgår af *mit* indlæg, er det
>ikke dig, der citeres.

Nej, det fremgik ikke tydeligt.

Dit indlæg startede med "Britt Malka wrote", og herefter en masse
citater.

Enhver, der har været på news i mere end et par dage, ved så, at det
er mig, du citerer og svarer.

Men okay ... Hvis du synes, at det er tydeligt, så er det vel fint
nok.

Fra : Cyril Malka

Dato : 10-08-05 10:13

Britt Malka wrote:

> Men okay ... Hvis du synes, at det er tydeligt, så er det vel fint
> nok.

Det er vel også et spørgsmål om tro ;->

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... A cat's way of keeping law and order is Claw Enforcement

Fra : Vidal

Dato : 11-08-05 09:46

Britt Malka wrote:

> Hør nu her:
>
> Hvis jeg -- eller enhver anden -- starter et indlæg med "dit-og-dat
> wrote", så er det klart for enhver, undtagen dig åbenbart, at det er
> den person, man svarer.
>
> Det er ligesom meningen med at indsætte den linje i starten.

Hehe, det er jo tæt på latterligt, det her.

Hvis der i starten af et indlæg står:
----------------
Britt Malka wrote:
> On Tue, 09 Aug 2005 00:57:53 +0200, Cyril Malka
> <m...@nytestamente.org> wrote:
----------------

- vil du så tro, at hele indlægget tilskrives dig,
når dog Cyril Malka også står anført, som forfatter?

Cyril Malka [...] wrote:
betyder på dansk: Cyril Malka skrev. Så mit indlæg
er et svar på, hvad Britt Malka og Cyril Malka har
skrevet. Det er ganske almindelig praksis.

At du så fifler lidt med det, så Cyril Malka tror,
det er quotefucking, det kan jeg da virkeligt ikke
gøre ved. Han har sikkert ikke set mit indlæg, så
han er vel uskyldig i det ærinde. At han så rammer
dig med sin karakteristik var sikkert uforvarende,
men dog i en eller anden forstand meget sigende.

Du kan da ikke være helt ubekendt med, hvordan
indlæg i news er struktureret. Du har endda
skrevet småhæfter om internettet, har du ikke og
så ved du ikke noget så elementært??

> Lige præcis!
>
> At indrømme en fejl er ikke din stærke side, hva'?

Ja, det er jo klart, du må holde fast i det er min
fejl, for ellers rammer Cyril Malkas karakteristik
jo dig.

Malkaernes ord holder jo ikke så længe på internettet,
så lad mig lige repetere Cyril Malkas ord:

----------------------

Fra : Harald Mossige

Dato : 11-08-05 11:14

----------------

# ----------------------
# Hehe Manden quotefucker også?

# De har ikke meget skam eller ære i livet, de folk
# -----------------------

Feilen hans er at han bedømmer feil. Han bruker begrepet "quote" på trass av
at Sm demonstrerer at han ikke er kjent med begrepet. Det at du reagerer på
ordsammensettingen "quotefucker" er ditt problem, ikke projiser problemet
ditt over på Cyril.

HM

Fra : Vidal

Dato : 11-08-05 12:29

Harald Mossige wrote:
> [...]

> ordsammensettingen "quotefucker" er ditt problem, ikke projiser problemet

Quotefucking er det samme som citat-fusk. Det er et
almindeligt brugt ord i nyhedsgrupper, med almindelig
fastlagt betydning, såvidt jeg ved, og bruges hvis
nogen fusker med det andre har skrevet, så det ændrer
betydning. Eksempelvis, hvis jeg havde fjernet ordene
"Cyril wrote" i det indlæg, vi diskuterer, med den
hensigt at få det til at se ud, som om BM havde
forfattet hele det citerede, så havde det været
quotefucking.

CM har været længe på internet, lige fra Fido tiden,
og kender uden tvivl ordets betydning perfekt.

Jeg har ikke noget problem, så at jeg skulle projicere
det over på CM er noget, du misforstår. Hvis jeg
endeligt gør noget i den anledning, er det jo at fritage
ham for skyld i den fejltagelse, han begår og endda at
forklare den.

Jeg påviser netop, det er BM, der netop gør sig skyldig i
fuskeriet og derfor må blive ramt af CMs karakteristik:

De har ikke meget skam eller ære i livet, de folk

Sm har overhovedet ikke været inde i den diskussion.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 11-08-05 12:52

Harald Mossige wrote:
> [...]

# hensigt at få det til at se ud, som om BM havde
# forfattet hele det citerede, så havde det været

Jeg oppfattet deler av innlegget ditt anderledes. Jeg trodde at du reagerte
fordi begrepet "quotefucking" hadde en upassende ordsammensetning i kristen
forstand.

# CM har været længe på internet, lige fra Fido tiden,
# og kender uden tvivl ordets betydning perfekt.

# Jeg har ikke noget problem, så at jeg skulle projicere
# det over på CM er noget, du misforstår.

Ja, jeg har missforstått.

[...]

Det er beklagelig for dem som kommer i så store affekter at de kaster dritt
om seg uten å tenke over hvem dritten rammer.

# De har ikke meget skam eller ære i livet, de folk

Hensikten helliger midlene?
Det er vel dette som faller innunder begrepet å "vitne falskr om sin neste".
Etter det jeg er blitt forklart, tilgir ikke jødenes gud slike gjerninger.

# Sm har overhovedet ikke været inde i den diskussion.

Jeg skjønner det, og jeg ber Sm unskylde meg.

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-08-05 00:03

Harald Mossige wrote:

> Takk. Vi bør være meget forsiktige når vi leser seierherrens
> historiefremstilling; det er meget skjelden den fremstillingen er objektiv.
> Jeg foretrekker kilder der forfatterene ikke er part i fremstillingen.

Såsomt?

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Democracy: 3 wolves and a sheep voting on what's for lunch.

Fra : Vidal

Dato : 10-08-05 12:05

Britt Malka wrote:

> [...]

så det må være viljen det skorter på.

> Enhver, der har været på news i mere end et par dage, ved så, at det

Der vist kun tre personer i dlk, der kan være i tvivl
om hvem, der skrev hvad.

> Men okay ... Hvis du synes, at det er tydeligt, så er det vel fint
> nok.

Tja ...

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 10-08-05 21:22

Fra : AF Bærbar

Dato : 10-08-05 21:41

Britt Malka skrev i news:scokf1lenv31op2drjsgujjne4nge306i3@4ax.com

[ ... ]
> [...]
> den person, man svarer.
>
> Det er ligesom meningen med at indsætte den linje i starten.

Sikke du dog kan vrøvle.

Det er klart for enhver (åbenbart malka'erne undtaget), hvordan det fungerer
med ">"-tegnene.

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-08-05 00:02

Harald Mossige wrote:

> Det var en interesan vurdering. Har du seriøs historiehenvisning? helst med
> dokumentasjonshenvisning.

Omvendt: har du en seriøs kildehenvisning om at der harr nogensinde
eksisteret et land, der har heddet Palæstina, styret af palæstinensere
(fordi den Palæstina, hvori der boede jøder, og som var styyret af
romere tæller sådan set ikke rigtigt med som "Palæstina"), så er du
yderst velkommen til at vise det frem her.

Og så smut hen til Stokholm og få fat i en eller anden Nobelpris for
det, for så ville du have præsteret det umulige.

Måske var det i orden med en revision af ganske almindelig historie.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I plan to live for ever... So far so good...

Fra : Harald Mossige

Dato : 07-08-05 01:21

> Omvendt: har du en seriøs kildehenvisning om at der harr nogensinde
> eksisteret et land, der har heddet Palæstina, styret af palæstinensere
> (fordi den Palæstina,

Det har jeg ikke påstått.

> [...]
>
> Og så smut hen til Stokholm og få fat i en eller anden Nobelpris for
> det, for så ville du have præsteret det umulige.

Nu er du direkte uhøflig.

> Måske var det i orden med en revision af ganske almindelig historie.

Det var da svært til sinne. Jeg har stillt meg åpen for revurdering, men jeg
godtar ikke religiøs propaganda seriøse kilder.

Ellers er dette politikk, og har lite med historie og religion å gjøre,
skjønt, det er en del av religionen.

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-08-05 10:14

Harald Mossige wrote:

> Nu er du direkte uhøflig.

Jeps. Fordi jeg kan ikke se formålet med din køren rundt i det. Israel
har altid tilhørt jøderne, uanset om man ser på det bibelsk, geologisk
eller politisk.

> Det var da svært til sinne. Jeg har stillt meg åpen for revurdering, men jeg
> godtar ikke religiøs propaganda seriøse kilder.

Nej, men jeg er ikke interesseret i at kæmpe for at få dig til at
revurdere, du kan sagtens selv finde dokumentationer rundt omkring.

> Ellers er dette politikk, og har lite med historie og religion å gjøre,
> skjønt, det er en del av religionen.

Religiøst set tilhører Israel jøderne og længere er den sådan set ikke.
Det er ligeledes dem, der har skrevet Bibelen (i hvert fald de hebraiske
skrifter).

Omvendt, hvis du, og Grimberg, mener noget andet, må du meget gerne selv
dopkumentere det med andet end Fønikere = Filister = palæstinensere...
Det er noget tyndt. Deraf min manglende interesse i at forsøge at
diskutere det med dybere grundlag.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Love is grand, divorce is twenty grand.

Fra : AF Bærbar

Dato : 07-08-05 14:04

Cyril Malka skrev i news:42F5D0D7.1090609@nytestamente.org

> Israel
> har altid tilhørt jøderne, uanset om man ser på det bibelsk, geologisk
> eller politisk.

Det er da en direkte lodret løgn du der slynger ud.

Fra : Ole Madsen

Dato : 07-08-05 16:56

AF Bærbar wrote:
> Cyril Malka skrev i news:42F5D0D7.1090609@nytestamente.org

> Det er da en direkte lodret løgn du der slynger ud.

Hvad siger du til dette skriftsted Andreas`?

Joel 3:7 7 samler jeg alle Hedningefolk og fører dem ned i Josafats
Dal. Der vil jeg holde Rettergang* med dem om mit Folk og min Arvelod
Israel, som de spredte blandt Folkene; og de delte mit Land,

for mig at se er det Guds land og Jøderne Guds folk.

Ole

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 06-08-05 21:55

Ole Madsen skrev Lørdag den 6. august 2005 12:01 i beskeden
<KT%Ie.31$Kf2.30@news.get2net.dk> i gruppen dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> indtog landet, frugtbart på den ene og den anden måde, så palestinenerne
> har ikke noget at gøre der, de er IKKE berettige til deres hykleri.

I det hele taget er det jo surt show med den tone AF lægger for dagen. Al
den stund muren er bygget med beton fra PLO som *skulle* være brugt til
palæstinensiske bosættelser, men som PLO solgte til "normalpris" selvom de
selv købte til spotpris, så er der ikke meget tvivl om den stil Yasser
Arafat og hans nærmeste kørte på området. [Dette kan man bl.a. læse her:
http://www.eufunding.org/Realpolitik/MEQuarterly1.html under afsnittet "The
cement scandal, en artikel fra Middle East Quarterly]

Lad nu området få ro. De har stærkt brug for det. Jeg (og sikkert mange
andre også) frygter, at den idiot (den 19-årige soldat og højreekstremist)
kunne bringe hele tilnærmelsesprocessen i fare. Der er ikke behov for
kortsigtede og letkøbte argumenter, hvis der skal findes en ordentlig
løsning.

Historien er opridset af flere kilder, herunder især præsentationerne fra
http://www.conceptwizard.com/info.html

Fra : AF Bærbar

Dato : 07-08-05 07:23

Henrik Vestergaard skrev i news:42f5239c$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> I det hele taget er det jo surt show med den tone AF lægger for dagen. Al
> den stund muren er bygget med beton fra PLO

Så jøderne sælger billig beton til palæstinenser for lidt senere at genkøbe
den dyrt fra palæstinenserne?

Jøder er jo ikke ligefrem kendte for at være dårlige købmænd!! Så den der
sag er der vist ikke mange logisk tænkende mennesker der hopper på. Men det
undrer mig da ikke at malka-slænget hopper på den.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-05 14:44

> [...]
> eksempler på, ikke mindst i Israel, hvor det jo er tydeligt at
> jøderne kører et dobbeltspil med deres bygning af "berlinermuren"

Jøderne, med ½ undtagelse, har min fulde støtte til at bygge nok så mange
Berlinmure, de måtte have behov for at bygge. De er under voldsomt pres i
mellemøsten, og fortjener vor fulde støtte som eneste demokratisk bolværk
dernede mod de altid aggressive muslimer. Lad ikke din forståelige uvilje
mod Les Malkas farve dit syn på de rigtige jøder.

Fra : AF Bærbar

Dato : 06-08-05 16:00

Jens Bruun skrev i news:42f4be88$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> [...]
> mellemøsten, og fortjener vor fulde støtte som eneste demokratisk bolværk
> dernede mod de altid aggressive muslimer.

Den isrelske stat demokratisk? Tja, der er vel mange udlægninger af hvad
demokrati betyder.

> Lad ikke din forståelige uvilje
> mod Les Malkas farve dit syn på de rigtige jøder.

"Les Malkas" (som du kalder dem), er på ingen måde en værdig repræsentat for
hverken jøder eller jødedom.

Cyrill Malka harcellerer over at Jesu disciple plukkede nogle få aks engang
da de vandrede gennem en kornmark, men selvsamme Cyrill overtræder gladeligt
de selvsamme bud som han anklager andre for ikke at overholde. Han "tænder
ild" på en sabbat, han benytter sin PC på en sabbat til at skrive indlæg til
nyhedsgrupper m.v.

Han er jo heller ikke andet end en ynkelig hykler der ynder at kaste sten på
andre fra sit skrøbelige glashus.

Godt at han ikke er nogen repræsentant for den almindelige jøde!

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-05 18:39

> Den isrelske stat demokratisk? Tja, der er vel mange udlægninger af
> hvad demokrati betyder.

Jamen så forklar dog, hvorfor du mener, den Israelske stat ikke er
demokratisk...

> Han er jo heller ikke andet end en ynkelig hykler

Som dig og mig.

> Godt at han ikke er nogen repræsentant for den almindelige jøde!

Han er ikke engang rigtig jøde, så han repræsenterer vist kun sig selv og
koen - undskyld konen.

Fra : Sm

Dato : 07-08-05 08:27

> "AF Bærbar" <dewnull@ravsted.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Han er ikke engang rigtig jøde, så han repræsenterer vist kun sig selv
> [...]
Hvor meget skal man undskylde, hun har jo selv lagt et billede ud på sin
hjemmeside

Fra : Harald Mossige

Dato : 06-08-05 13:36

"Cyril Malka" <malka@nytestamente.org> wrote in message

> Måske skulel du ud af bjergene og lugte til til verden rundt om dig.

Du er for godt skolert til å insinuere malglende orienetering om oppinjonene
i Europa.

> Antisemitiske aggressioner er i stigning i hele Europaen. Det ER blevet
> et langt alvorligere problem end som så.

Med din kunskap forventer jeg at du ordlegg deg noe mer nyansert.

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-08-05 00:05

Harald Mossige wrote:

> Du er for godt skolert til å insinuere malglende orienetering om oppinjonene
> i Europa.

Jeg insinuerer ikke noget som helst. Jeg siger lige ud, at du er på afveje.

> Med din kunskap forventer jeg at du ordlegg deg noe mer nyansert.

Der er ingen nuancer at have: Antismeitisme, antisemitiske angreb er i
stigning i Europa. Der er tale om tørre tal og fakta som ike kskal
nuanceres men gøres noget ved.

Fra : AF Bærbar

Dato : 07-08-05 07:30

Cyril Malka skrev i news:42F54220.9080304@nytestamente.org

[ .. ]
> Der er ingen nuancer at have: Antismeitisme, antisemitiske angreb er i
> stigning i Europa. Der er tale om tørre tal og fakta som ike kskal
> nuanceres men gøres noget ved.

Såfremt det skulle vise at der virkelig var en stigende antisemitisme, så
skyldes det nok jødernes egen opførsel og deres brutale fremfærd over for
andre.

Og den malkanske opførsel gør da ikke ligefrem sagen bedre.

Fra : Lyrik

Dato : 06-08-05 23:04

> [...]
> Antisemitiske aggressioner er i stigning i hele Europaen. >Det ER blevet
> et langt alvorligere problem end som så.

+++++++++++++++++++++++++
"Europaen"? Det må være noget der sidder på en Eurokos yver? Ne's pas?

Jens

Fra : Vidal

Dato : 07-08-05 13:40

Harald Mossige wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

Undskyld, jeg havde overset dit indlæg, her er blot
et par få kommentarer

> Akkuratt det kjenner jeg lite til. Har du noen gode pekerer?

Nej, jeg må henvise til en bog, som jeg ikke har nogen
ISBN til, men det må være muligt at finde den, evt
antikvarisk. Det er længe siden jeg har læst den, men
nedenstående er, hvad jeg husker fra den. Denne hedder
Horeb og er forfattet af Samson R. Hirsch

Bogen er en nyforståelse af den jødiske kulturs plads
i det moderne samfund i 1800 tallet, hvor Kants
ideer havde haft en voldsom indflydelse på de jødiske
tænkere og bragt det jødiske samfund ud i et voldsomt
forsøg på at integrere sig med de samfund, de levede i.

Det gik bl.a. ud på at holde sabbat om søndagen, se bort
fra kosher reglerne og at gifte sig ind i samfundet.

I 'Horeb' understreger forfatteren *ånden* og de
*underliggende ideer* i Loven, frem for en *mekanistisk*
overholden af (lov)teksten for at imødegå denne tendens.

Det er et *meget* kort referat.

Såvidt jeg ved, har bogen, som ganske vist ikke er helt
ny, haft temmelig stor indflydelse helt op til vor tid.
Den findes sandsynligvis i en engelsk oversættelse.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Sm

Dato : 03-08-05 19:21

> [...]
>
> I det hele taget er der kun ganske få af dine indlæg der hører hjemme i
> denne gruppe. De fleste hører til i enten dk.livssyn eller

du må ikke være for hård ved ham, han skal jo bare hjælpes

Soeren

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-08-05 11:15

> [...]
>

> Øvrig ævl fra dig henvises til dk.snak.mudderkastning.
>
> Kan du hygge dig?
>
> FUT: dk.snak.mudderkastning (se, sådan gøres det)

Av, der fik du godt nok sat H. P. Holm på plads.

--
-Jens B.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-08-05 23:37

God aften Cyril

Cyril Malka skrev Onsdag den 3. august 2005 09:02 i beskeden
<42F06C02.10401@nytestamente.org> i gruppen dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> tilblivelse efter bedste evne - bare man opfører sig ordentligt og ikke
> benægter Guds eksistens, skriver jødiske Lene Andersen

En meget spændende artikel. Jeg læste den også tidligere på dagen. Bliv nu
ikke alt for overrasket over hvor få der læste artiklen (og færre der
forstod den, fordi fordommene kom fornuften i forkøbet)...

Hendes egen hjemmeside (ref: http://www.andersenske.dk/) er også
interessant, og især http://www.knallhatt.dk/ i sammenhæng med
www.baade-og.dk fortæller om en alsidig person med spændende bredde og
vidde i forståelsen, og i hvert fald en velsignet sans for at turde stille
gode spørgsmål. Teksten http://www.knallhatt.dk/syndefaldet.pdf var, udover
at være lettere humoristisk, også tankevækkende.

Alle går og snakker om H C Andersens genialiteter i år, men hendes tekster
udfordrer i hvert fald til omtanke -- noget sjældent nu om dage, hvor folk
sandelig er blevet eskapister og lever i hver deres lille fire-vægs-kasse
uden nogen som helst nysgerrighed for den omkringliggende verden.

At det, afslutningsvis, kan konstateres at folk ikke synes www.religion.dk
der er lavet i *sam*arbejde med kristeligt dagblad skulle have noget med
kristendom at gøre er kun til at grine af, ikke sandt?

I hvert fald lærte jeg noget nyt om Lene Andersen, og det er bestemt ikke
uinteressant. Er ret sikker på det vil gå hende godt - hun tør være
anderledes, og selvom det giver sine tæsk bibringer det mere end det ævl og
kævl visse her i gruppen efterhånden er henfaldet til.

Tak fordi du startede tråden.

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-08-05 00:41

God aften Henrik,

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> sandelig er blevet eskapister og lever i hver deres lille fire-vægs-kasse
> uden nogen som helst nysgerrighed for den omkringliggende verden.

Jeg skal nok en tur derude, kan jeg forstå.

> At det, afslutningsvis, kan konstateres at folk ikke synes www.religion.dk
> der er lavet i *sam*arbejde med kristeligt dagblad skulle have noget med
> kristendom at gøre er kun til at grine af, ikke sandt?

Bof, idioter der flipper ud, når man taler om jødedom i en kristen
gruppe, når de påstår at bygge oven over jødedommen og tilmed bruger en
del tid på at kritisere og rakke andre ned (det er åbenbart mere
on-topic end jødedom) er sådan set ikke læsetiden værd

> [...]
> anderledes, og selvom det giver sine tæsk bibringer det mere end det ævl og
> kævl visse her i gruppen efterhånden er henfaldet til.

Jow. Der er langt mellem de indlæg, som er værd at læse og endnu længere
mellem de, der er værd at besvare.

> Tak fordi du startede tråden.

Det glæder mig :)

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... (c) Copywight Elmer Fudd. All wights wesewved.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 04-08-05 12:14

> Jow. Der er langt

Nu er jøden åbenbart også blevet jyde....

Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 04-08-05 14:05

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42f1f86f$0$59238$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Nu er jøden åbenbart også blevet jyde....

Hehe, så synes du måske bedre om ham?

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 04-08-05 20:36

"Andreas Jensen" <newsmail@wincrash.org> skrev i en meddelelse
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:42f1f86f$0$59238$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hehe, så synes du måske bedre om ham?

Det pynter da gevaldigt...

Mvh.Bodil.

Fra : Vidal

Dato : 08-08-05 12:36

Vidal wrote:

> Undskyld, jeg havde overset dit indlæg, her er blot
> et par få kommentarer

> Nej, jeg må henvise til en bog, som jeg ikke har nogen

Jeg var nødt til at have bogen i hånden igen,
og den er så ikke noget rigtigt godt eksempel
på det, jeg ville demonstrere. Referatet er
godt nok, men hans tanker gik alligevel ikke
lige i den retning, jeg erindrede.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard