Udstødning pakker op i undervognen
Fra : Michael Kristensen

Dato : 02-08-05 20:04

Har fået skiftet hele udstødningen i min Polo 1.3 1985 (model 2). Desværre
banker den imod undervognen, når man accelerer (selvom man gør dette
stille). Den banker imod helt oppe ved motoren, hvor røret går imellem
bunden og et beslag.

Kan man vikle noget (f.eks. stof og ståltråd) omkring udstødningsrøret, der
hvor den banker imod undervognen, så det ikke larmer så meget?

vh
Michael Kristensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-08-05 20:11

Michael Kristensen wrote:
> [...]
>
> Kan man vikle noget (f.eks. stof og ståltråd) omkring udstødningsrøret, der
> hvor den banker imod undervognen, så det ikke larmer så meget?

Ville det ikke være smartere at reklamere over den udførte udskiftning,
det kan da ikke være meningen at den skal banke imod bilen?

Fra : Michael Kristensen

Dato : 02-08-05 20:29

> Ville det ikke være smartere at reklamere over den udførte udskiftning,
> det kan da ikke være meningen at den skal banke imod bilen?

Det har jeg gjort. Mekanikeren sagde, at grunden til, at den slår imod er
p.g.a. motorophænget er slidt.
Han skar et stykke af beslaget, således hullet mellem dette og undervognen
blev større. Dettte hjalp lidt.

vh
Michael Kristensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-08-05 21:03

Michael Kristensen skriver:

> Det har jeg gjort. Mekanikeren sagde, at grunden til, at den slår imod er
> p.g.a. motorophænget er slidt.

Gjorde den gamle udstødning også det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Kristensen

Dato : 02-08-05 22:31

> Gjorde den gamle udstødning også det ?

Ikke jeg lod mærke til det. Men den gamle var så utæt (=støjende), at jeg
måske ikke lagde mærke til det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-08-05 20:14

Michael Kristensen skriver:

> Kan man vikle noget (f.eks. stof og ståltråd) omkring udstødningsrøret, der
> hvor den banker imod undervognen, så det ikke larmer så meget?

Kan man ikke bede mekanikeren lave sit arbejde ordentligt ?

Fra : Aksel

Dato : 02-08-05 20:36

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der
> hvor den banker imod undervognen, så det ikke larmer så meget?

Hvis du har fået skiftet på værksted skal du køre tilbage og bede dem om at
lave det rigtigt, somme tider skal man bare løsne alle samlinger og rokke
med rørene så de ikke rører noget.

Du skal ikke begynde at fuske med at vikle noget om for at dæmpe støjen, det
vil medføre at udstødningen kommer til at sidde i spænd, så revner røret
hurtigt.

Hilsen Aksel

Fra : Michael Kristensen

Dato : 02-08-05 22:36

> [...]
at
> lave det rigtigt, somme tider skal man bare løsne alle samlinger og rokke

Fik skiftet den hos Superdæk Ringkøbing, da jeg var på besøg derovre. Var så
heldig, at Superdæk Århus gad at bruge en 1/2 time på at rode med det
arbejde, som deres kollegaer i Ringkøbing havde lavet.

Oppe på lift blev bil kørt frem og tilbage. Røret sidder midten i hullet
mellem undervogn og beslag. Hullet blev gjort større som omtalt uden at det
fjernede problemet. Den banker både mod foroven og forneden i hullet.

vh
Michael Kristensen

Fra : TDN

Dato : 05-08-05 10:10

> [...]
> der
> hvor den banker imod undervognen, så det ikke larmer så meget?

Jeg har haft det samme problem på min Jetta 1.3 fra 1985. Udstødningen ramte
samme sted som du beskriver, men det var med den gamle udstødning og kun når
jeg accelerede i 1-2 gear hvor forenden løftede sig. Den kunne ikke
justeres/varmes på plads men SuperDækService lavede et andet beslag der
løste problemet.

Mvh
Thomas