Diamantboring i en sokkel.
Fra : Smeden

Dato : 02-08-05 15:42

Hej NG.

Nogen der kender et firma (eller privat person) som kan lave et hul til en
ventilator i en sokkel til en rimelig pris?.

Huset er fra 1938 og hullet (evt. hullerne) skal laves til noget ventilation
i kælderen.

Jeg bor i 8620 Kjellerup.

Mvh

Lars

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 02-08-05 16:04

"Smeden" <gittelars@_ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ventilator i en sokkel til en rimelig pris?.
>
> Huset er fra 1938 og hullet (evt. hullerne) skal laves til noget

Uden at kende firmaet, var her måske en mulighed:
http://www.midtjyllands-diamantskaering.dk/ Ellers prøv at søg under
diamantboring/diamantskæring
Hilsen Matthias

Fra : lhs

Dato : 02-08-05 16:33

´Hej

Jeg lejede en diamantborer til sokkel i min lokale maskinudlejning(Delphin,
delfin ??), borede 3 huller til udluftning og ventilation. Lidt sved og så
er det som at bore med en store boremaskine, man skal bare vide med
sikkerhed hvor bordet kommer ud på indersiden af væggen, jeg havde aldrig
prøvet det før - men lavede som sagt tre huller uden de store problemer,
det var forøvrigt ikke lejen er var det dyre, men hvor megen diamant der
blev slidt af boret.

Lars HS

Fra : Smeden

Dato : 02-08-05 16:47

Tak for de hurtige svar.
Jeg bestilt en der kan sit håndværk. Pris 400 + moms )c;
Statprisen hos en anden jeg kontaktede var 750 + moms!

Mvh

Lars

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-08-05 20:34

In news:42ef9240$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
lhs <shane(fjern)@get2net.dk> Typed:
> [...]
> lavede som sagt tre huller uden de store problemer, det var forøvrigt
> ikke lejen er var det dyre, men hvor megen diamant der blev slidt af

Jeg bryder lige ind i tråden.. Da jeg også skal have boret et
ventilationshul.
firmaet du refererer til hedder Del-pin www.delpin.dk
de forlanger 35,- Kr. / dag for bordet + forbrug..
Har du en ide om hvad det endeligt løber op i sådan ca. at bore et hul?
Og kan deres bor klare en 47 cm tyk mor (hul mur)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : lhs

Dato : 02-08-05 21:29

Hej

Jeg mener jeg borede igennem ca. 50 cm. hulmur/sokkel men spørg dem for en
sikkerheds skyld, jeg mener jeg betalte 7-800 kr. for leje af boret sam
nedslidning af det for hullerne, men det er 5 år siden så priserne kan have
skiftet. Men snak med dem inden på delpin.

Lars HS

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42efcaac$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Holten

Dato : 03-08-05 16:46

> [...]
> Har du en ide om hvad det endeligt løber op i sådan ca. at bore et hul?

> Og kan deres bor klare en 47 cm tyk mor (hul mur)

ROLF !!! for satan den var go´

Stakkel "mor"

MVH

Holten

Fra : Smeden

Dato : 03-08-05 19:31

Jeg har set enkelte steder at de tager en pris pr. centimeter de
borer/slider på bordet.
Afhængig af størrelse på hullet, så er det ca. 10 kr pr. cm.

Mvh

Lars

Fra : lhs

Dato : 03-08-05 19:33

Hej

Sikker på at det ikke er pris pr. mm ?

Lars HS

Fra : Smeden

Dato : 05-08-05 22:01

Jeps.

Se evt. dette link.

http://www.hhdiamant.dk/prisliste.htm

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-08-05 20:36

In news:42f0e6d5$0$44453$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Holten <virker@ikke.dk> Typed:

> ROLF !!! for satan den var go´
>
> Stakkel "mor"

Det hedder en tastefejl

Any way, jeg fandt delpin for dyre.. 65,- Kr. pr. 0,1 mm slid + moms + 7% i
forsikring.

Jeg endte i Silvan 55,- Kr. / time eller 185 Kr. / dag. + 5% i forsikring.
Det endte med at koste mig 115,50 Kr. (2 timer) + 5% i forsikring.

Fra : anders majland

Dato : 02-08-05 21:03

> Nogen der kender et firma (eller privat person) som kan lave et hul til en
> ventilator i en sokkel til en rimelig pris?.

Jeg havde danboring til at bore en kloak ind under huset. Jeg ved dog ikke
med sikkerhed om det var deres egen mand der borede hullet i soklen, da han
kom uafhængigt af de 2 andre med maskinen til underboring (Sådan et monstrum
på bælter ser stort ud i en forhave

/A