Har Corolla'en kørt for mange km?
Fra : Jakob

Dato : 02-08-05 14:40

Hej med jer!

Jeg er ude og kigge på en bil til min lillebror og har fået tilbudt en sort
Corolla 1,3 XLi Hatchback fra 1995 for 38.000 kr.
Den ser fin ud, og jeg stoler også på manden, som jeg kender, men bilen er
kørt 267.000 km...
Er det meget for en Toyota med den alder? Jeg mener, hvor mange km er der i
dem? Den er blevet passet med service og det hele og bruger efter sigende
ingen olie og har ellers ingen problemer. Der bliver skiftet tandrem,
drivrem, olie og bremserne bliver efterset inden han får den.

Hvad slags benzin kører sådan en fætter med (det glemte jeg at spørge ham
om)? 92 blyfri?

Den skal køre fra Århus til Haderslev og retur mindst tre gange om ugen, så
det bliver vel til ca 30.000 km det næste halve års tid.

Er den kørt for langt allerede?

Håber på lidt input fra jer Toyota-ejere...

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter Juul

Dato : 02-08-05 15:15

"Jakob" skrev

> Er den kørt for langt allerede?
>
> Håber på lidt input fra jer Toyota-ejere...

Du kan få lidt fra en Renault-mand.....

267 kkm i en Corolla er ingen katastrofe, hvis den ellers er i orden. Jeg
ville være mere bekymret for rust og bilens generelle tilstand, men så vidt
jeg kan læse, ser den fin ud, så er prisen rigtig, kan det være en rigtig
go' bil.

VenHils
Peter (Der hverken vil eje eller ha' en japaner, men godt kan respektere den
uforlignelige kvalitet og driftsikkerhed der er i skidtet...)

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-08-05 16:17

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så det bliver vel til ca 30.000 km det næste halve års tid.
>
> Er den kørt for langt allerede?
>
> Håber på lidt input fra jer Toyota-ejere...

Har en kollega der har en Corolla GSI fra '92 - den har nu snart rundet
300.000 km og det eneste han skal besøge Toyota for en gang imellem, er for
at få skiftet forlygte pærer - eller kører den klippestabilt.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 19:50

> [...]
> sort Corolla 1,3 XLi Hatchback fra 1995 for 38.000 kr.
> Den ser fin ud, og jeg stoler også på manden, som jeg kender, men bilen er

Det er første efter 300.000 Km at bilen er kørt til og at man må begynde at
give lidt gas

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 02-08-05 20:49

> "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse

> Det er første efter 300.000 Km at bilen er kørt til og at man må begynde
> at give lidt gas

Ja nemlig ja

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94 med omtrent 299.000 km på

Fra : Jan Vennike

Dato : 03-08-05 08:28

> "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse

> Det er første efter 300.000 Km at bilen er kørt til og at man må begynde
> [...]

Aha

I en Mondeo er den måske først RUSTET til opgaven på det tidspunkt ???

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 08:49

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Aha
>
> I en Mondeo er den måske først RUSTET til opgaven på det tidspunkt ???

Ford ruster ikke !!
(særligt meget)

(host)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 15:47

> Ford ruster ikke !!
> (særligt meget)
>
> (host)

Når i har disse dårlige erfaringer, så ville
det være praktiskt, hvis i sagde noget lign. med:
"Min Ford ruster ret meget" - istedet.

Vi er jo nogle, som ikke er ramt af disse
uheldige årgange...og fordi Mondeo og Focus
har nogle ret bemærkelsesværdige rustproblemer
mht. en 3M sealing, så er der ingen grund til at
generaliserer i dêt omfang, man oplever alt for tit hehe.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 16:13

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Når i har disse dårlige erfaringer, så ville
> det være praktiskt, hvis i sagde noget lign. med:
> "Min Ford ruster ret meget" - istedet.

Det fremgår vist også hvis man kan læse det ironiske mellem linierne.

> [...]
> mht. en 3M sealing, så er der ingen grund til at
> generaliserer i dêt omfang, man oplever alt for tit hehe.

Det er IKKE kun uheldige årgange. Du kan også læse det i de undersøgelser
som er lavet mht. rust på bilmærker. Jeg har set links her flere gange til
test der dokumenterer at Ford ligger temmelig langt ned på listen mht.
rustbeskyttelse.
Du ved vist også at f.eks Ka er fået gevaldige hug fra FDM pga. rust, jeg
kan erindre at du selv har deltaget i debatterne omkring lige denne model.
Ellers kommer det vel næppe som nogen overraskelse at modeo og mange af de
andre Ford'er ruster (og ruster mere end gennemsnittet). Jeg mener folksam
også har lavet nogle undersøgelser angående rust på ældre biler. Ford ligger
langt nede i de fleste klasser.

At lige DU og/eller et familiemedlem har en Ford uden (nævneværdig) rust er
skønt at høre, men det er nok ikke det gennemsnits forbrugeren skal
forvente. Jeg tror heller ikke det er en uge siden at vi omtalt Sierra og
den alvorlige rustproblemer ved vanger, som faktisk er så dyre at få lavet
at det bedre kan betale sig at smide en hel Sierra væk......så er det sørme
GRELT med rustproblemerne.

Mondeo i alle årgange har rustproblemer og ingen ved vel dårligt om de ER
løst, da de har været på selv få år gamle biler og det tager som regl en del
år før skaderne RIGTIG viser sig.

Men jeg vil da gerne se hvis du kan link til undersøgelser som viser at Ford
ligger i den bedre ende mht. rustbeskyttelse.

Når det så er sagt, så skal man også tænke på at rustproblemer ikke behøver
være en KATASTROFE som gør at man skal gå udenom Ford. Det behøver ikke være
dyrere at få lavet en rustskade end så meget andet på andre biler. Men man
kan ikke med god samvittighed sige at Ford er stærk på det område.
Min mondeo havde sin første rustskade på bagklappen ved cromhåndtaget
allerede da den kun var 3 år gammel. Det er eder... noget svineri at sende
sådan noget hø på markedet. Det er nemlig ikke tale om en enkelt svale, men
et GENERELT problem.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-08-05 15:19

> Men man kan ikke med god samvittighed sige at Ford er stærk på det område.

Enig.

Ford har seriøse rustproblemer på stort set alle modeller fra alle årgange.
Seneste undersøgelse fra Korrosionsinstituttet viser det - ligesom alle
andre undersøgelser.

/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-08-05 09:11

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> I en Mondeo er den måske først RUSTET til opgaven på det tidspunkt ???

Nej det bliver den meget tidligere ;)).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-05 12:59

Jan Vennike skriver:

> I en Mondeo er den måske først RUSTET til opgaven på det tidspunkt ???

ROFL..

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ninja Rider

Dato : 03-08-05 15:34

Hejsa

Tom wrote:
> Det er første efter 300.000 Km at bilen er kørt til og at man må begynde at
> give lidt gas

Så tro da fanden at min Primera GT tager alle de Toyota'er så let som
ingen ting... :)
Træls med en bil der har så lang tilkøring!...

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 16:14

"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Så tro da fanden at min Primera GT tager alle de Toyota'er så let som
> ingen ting... :)
> Træls med en bil der har så lang tilkøring!...

jep, ellers ville du sikkert få bøllebank )

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 03-08-05 08:05

Jakob wrote:
> [...]
> en sort Corolla 1,3 XLi Hatchback fra 1995 for 38.000 kr.
> Den ser fin ud, og jeg stoler også på manden, som jeg kender, men

Jeg har sådan en fætter som har kørt 242.000 km, og bortset fra at den vel
bruger ca. 0,5L olie pr. 10.000 km kører motoren uden problemer selvom det
kun bliver til småture nu.

> [...]
> efter sigende ingen olie og har ellers ingen problemer. Der bliver
> skiftet tandrem, drivrem, olie og bremserne bliver efterset inden han

Hvis den er blevet passet pænt burde den "snildt" kunne køre et rigtigt godt
stykke over 300.000km.

> Hvad slags benzin kører sådan en fætter med (det glemte jeg at spørge
> ham om)? 92 blyfri?

Min kører på 95 og har altid gjort det.

> Den skal køre fra Århus til Haderslev og retur mindst tre gange om
> ugen, så det bliver vel til ca 30.000 km det næste halve års tid.
>
> Er den kørt for langt allerede?

Mjaa, det kommer jo an på hvad du skal give for den.

> Håber på lidt input fra jer Toyota-ejere...

Ellers skal du kigge grundigt efter rust. Specielt i bagskærme, forruderamme
hvis den har fået skiftet forrude nogle gange, paneler under dørene, og
undersiden af dørene. Dørene kan derudover hænge lidt i hængsler og så skal
hængslerne skiftes. Motorskjoldet kan ruste over i samlinger så det klirrer
lidt. Køleren holder ikke så længe.

Min har stadigt den org. udstødning, den er ikke til at slå ihjel og
generelt er der meget få fejl på Corollaen så hvis rusten ikke har fået fat
ville jeg godt turde købe den. Har den fået undervognsbehandling ?

Mvh
Deaster

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.