En forbandet tabel...
Fra : Soren

Dato : 02-08-05 12:22

Hejsa derude...

Jeg sidder med et problem, angående en tabel, som titlen på mit
indlæg antyder. Dog bliver tabellen overført fra side til side af
noget ASP, men det burde nok ikke betyde det store i denne
sammenhæng...

Nå, men problemet er at jeg har denne her tabel, og den fylder
for meget. Men, selvom jeg stiller på "width" i den, så ændrer
den ikke størrelse. Når jeg så hiver den ind i frontpage (for at
se den samtidigt med jeg ændrer på den) og hiver i tabellen, så
er det som om at størrelsen ikke tager hensyn til den størrelse
jeg har stillet...
F.eks: En del af den har en bredde på 350 pixels. Når jeg så
"hiver" i den, så skal jeg gøre den meget mindre inden den rent
faktisk bliver 350 pixels!
Kan det betyde noget at ham der har lavet funktionen oprindeligt
ikke har nogen " eller ' omkring størrelsen på tabellen?

Jeg kan desværre ikke give en adresse hvor problemet kan ses, da
det opstår ved en ordre-bestiliing. Jeg kan dog sende en kopi af
en ordre til en, hvis det bliver nødvendigt...

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Blunck

Dato : 02-08-05 12:33

Soren skrev Tirsdag den 2. august 2005 13:22 i beskeden
<42ef576f$0$18650$14726298@news.sunsite.dk> i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> det opstår ved en ordre-bestiliing. Jeg kan dog sende en kopi af
> en ordre til en, hvis det bliver nødvendigt...

Har du mulighed for at kaste noget kildekode op her på gruppen, så vi kan
finde fejlen?

Henrik Blunck
Vil du vide mere om Linux - http://www.linux-svar.dk
Oversættelse af manualer m.v. - http://www.blunck.dk/firma

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-08-05 12:49

Henrik Blunck wrote:

> Har du mulighed for at kaste noget kildekode op her på gruppen, så vi
> kan finde fejlen?

Nej, lad os slipe for det. Uden at se den fulde side er det meget svært at
tage bestik at situationen. Læg i stedet en nedbarberet kopi af den
problematiske side ud på nettet og giv os adressen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Henrik Blunck

Dato : 02-08-05 13:06

Erik Ginnerskov skrev Tirsdag den 2. august 2005 13:49 i beskeden
<42ef5dc3$0$18643$14726298@news.sunsite.dk> i gruppen
> [...]
> tage bestik at situationen. Læg i stedet en nedbarberet kopi af den
> problematiske side ud på nettet og giv os adressen.

Det var *også* et fornuftigt forslag. Jeg tilslutter mig ideen, og afventer
et link.

Fra : Soren

Dato : 02-08-05 16:09

> Læg i stedet en nedbarberet kopi af den
> problematiske side ud på nettet og giv os adressen.

Det kan jeg ikke. Ikke noget fungerende. Koden er noget forbandet rod, og jeg
ved ikke hvordan det virker, helt præcist. Det er som sagt lavet af en anden
for længe siden. Jeg kan lægge en statisk kopi af en ordre-bekræftelse op,
hvor det er problemet er, hvis det er?

Ellers, prøv at svare på det følgende: Hvad kan få en tabel til ikke at have
den størrelse som der er defineret i dens <td width=...>'er?

Takker!

Fra : Christoffer

Dato : 02-08-05 16:28

"Soren" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden
> for længe siden. Jeg kan lægge en statisk kopi af en ordre-bekræftelse op,
Læg op hvad du nu har liggende, det kan jo godt være at vi kan finde
problemet alligvel...

--
Christoffer

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 02-08-05 16:42

> [...]
> have
> den størrelse som der er defineret i dens <td width=...>'er?

-hvis flere celler i samme kolonne ikke har samme width, så kommer den
bredeste angivelse vist til at gælde. Hvad mener du med at "en del af
tabellen" har en bestemt bredde? - at nogle kolonner har en bestemt bredde?
- hvis du har kludret i enhedsangivelsen (px og %).
- hvis den samlede bredde af cellerne i rækken plus andre elementer på siden
giver mere end 100% og du ikke har taget højde for det giver det vist også
problemer.

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-08-05 16:45

Soren skrev:

>Ellers, prøv at svare på det følgende: Hvad kan få en tabel til ikke at have
>den størrelse som der er defineret i dens <td width=...>'er?

At indholdet fylder mere end den angivne bredde, så vil en tabel
altid udvide sig.
--
Knud