USA: 110V - 220V - Hvordan?
Fra : condrup.net

Dato : 02-08-05 01:05

Hej Gruppe.

Skal til NY og fotografere. Min lader er jo til 220V, hvordan og hvorledes
gør man med at få batterierne ladet derovre? Skal man have lavet noget
specielt, så min egen lader kan arbejde sammen med deres elnet ? Eneste jeg
har kunnet finde er noget rejselader, men det løste ikke mit problem.

Note: Batterierne er ikke alm AA, men store Li-Ion med egen lader.

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : bb

Dato : 02-08-05 07:56

Davs

Måske kan du bruge denne henvisning -

http://www.fele.com/empd/tech/fe-power.html

God tur

v/bb

Fra : Brian Skaarup

Dato : 02-08-05 08:51

Du finder en Radio Shack når du kommer derover og fortæller om dit
problem. Så finder de f.eks.
http://www.radioshack.com/product.asp?catalog%5Fname=CTLG&product%5Fid=273-1450
til dig

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-08-05 09:30

"condrup.net" <admin@1234condrup.dk> wrote in message
> [...]
> specielt, så min egen lader kan arbejde sammen med deres elnet ? Eneste
> jeg har kunnet finde er noget rejselader, men det løste ikke mit problem.

Nu har du nærlæst på maskinen, ikke? Megen simpel elektronik (eksempelvis
barbermaskiner) kan lades ved både 110 og 230 volt...

Keller

Fra : Morten S Hansen

Dato : 02-08-05 10:59

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> "condrup.net" <admin@1234condrup.dk> wrote in message

> Nu har du nærlæst på maskinen, ikke? Megen simpel elektronik (eksempelvis
> barbermaskiner) kan lades ved både 110 og 230 volt...
>
> Keller

På laderen står der somregel tydeligt om den kan klare fra 110-240volt eller
kun er til 220-240volt.

De fleste af mine ladere (mobil, kamera, babermasine osv..) kunne klare
begge dele. På en enkelt stod der kun 230volt men den virkede også
upåklageligt...

/morten

Fra : Sigbjorn Brun

Dato : 03-08-05 19:40