Efter harpiks på bilen
Fra : Jimmy

Dato : 01-08-05 23:06

Jeg har læst hvordan man fjerner harpiks på lakken, og nappede mig en
masse serviette fra statoil til at rense ruden med efter en bilvask for
den lugter af sprit, så det må være sprit. Harpiksen gik da også af
efter jeg havde skrubbet i laaaang tid, ja for jeg har kun haft mulighed
for at holde under grantræer her, så nogle af plamagerne var en måned
eller mere gamle. Men jeg fik det af til sidst, alle 20+ pletter. Nu er
mit spørgsmål så bare fordi jeg læste man skal give lakken voks/polish
bagefter, men kan jeg ikke bare smide den igennem en guldvask? Der står
i hvert fald den er indklusiv voksbehandling, så er det ikke lige godt
det samme? :)

MVH Jimmy

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-08-05 09:18

"Jimmy" <sibzix@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvert fald den er indklusiv voksbehandling, så er det ikke lige godt det

Nej, det er ikke så holdbart, det er ikke så stærkt over for fx. solens
nedbrydning. Men du har da ret i, at det er bedre end ingen ting.