Silvan - JEG GÅR BESERK over de lorte webs~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-06-01 09:14

Arrrrrrrrrrgggggggggghhhhhhhhhhh for satan da

Skulle lige checke om Silvan havde åbent i dag og tog så chancen på
nettet, men for helvede da:

3 broken links på forsiden
en blå farve, der er 100 år om at loade

God damnit, hvor er det noget skod og stod der noget om åbningstiderne i
pinsen. NEJ.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Henrik Enslev

Dato : 05-06-01 09:44

Hej Jesper
Du har forhåbentligt også sendt mailen til Silvan? De går sikkert rundt og
tror de har den lækreste hjemmeside.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-06-01 10:18

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Hej Jesper
> Du har forhåbentligt også sendt mailen til Silvan? De går sikkert rundt og
> [...]

Næ og hvis jeg sender dem en mail, så bliver formuleringen også mere
business like.

Jeg er bare så træt af at ringe til Voice, TVDanmark, TV2 Lorry, Kraks
og så videre og så videre og der sker ikke en skid.

Forleden var jeg inde at høre om Filemaker Pro 5.5 og ville så lige
checke www.filemaker.dk da jeg kom hjem, hvorefter jeg kunne konstatere
at deres site ikke kan køre i Netscape.

Jeg ringer så til dem og får tilfældigt deres adm. dir. i røret, som jeg
i meget venlige vendinger fortæller at de har et problem med deres site.
Hun tester selvfølgelig mens vi taler og siger: "der er da ingen
problemer" !!!!!!!!! Nej der er ingen problemer i Explorer, men det er
der i Netscape. "Kan du så ikke bare bruge Explorer ?", siger hun.

Jeg spørger så hvem der laver sitet og får at vide at det er deres
webmaster, men det er nok et problem med Netscape. Jeg må så fortælle
hende at der nok hverken er meget web eller master i deres webmaster for
problemet er blot nogle simple css koder som "webmasteren" har fåkket
op. I øvrigt ville han have opdaget problemet hvis han ellers havde
testet det ordentligt eller havde de fornødne evner.

Mange firmaer er fuldstændig immune overfor kritik af deres site og
stoler blindt på en eller anden Frontpage nar, som har bikset et eller
andet pis sammen - og så har de yderligere i mange tilfælde betalt mange
penge for det.

Arrrgggggghhhhhhhh !

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Jakob Bock

Dato : 05-06-01 11:06

> Forleden var jeg inde at høre om Filemaker Pro 5.5 og ville så lige
> checke www.filemaker.dk da jeg kom hjem, hvorefter jeg kunne konstatere
> at deres site ikke kan køre i Netscape.

Fejlen skyldes, at der i <head> sektionen af FMP 5.5 pressemeddelelsen
refereres til et CSS-dokument der ikke ekstisterer. At Netscape 4.x så
vælger at vise en 404-side istedet for selve HTML-siden, og ikke bare ser
stort på CSS side vil jeg nok også betegne som en "fejl" i Netscape. Klart,
webmasteren har sjusket, men du gør dig selv en tjeneste ved at bruge en
browser der kan håndtere webstandarder og ikke er fyldt med bugs i den grad
som Netscape 4.x er. For at nævne nogle stykker:

- Explorer 5
- Opera 5
- Netscape 6
- iCab

Det er positivt at du gør virksomheder opmærksom på fejl på deres websider.
Jeg tror dog, at du vil have mere success hvis du kontakter webmasteren
direkte, og så håber på at denne besider en hvis faglig stolthed.

Jeg må indrømme at jeg fornyligt også blev gjort opmærksom på en
visningsfejl i Netscape 4.x på en af de sites jeg har kodet. Det skyldtes
dog ikke en fejl fra man side, men Netscape 4.x *elendige* CSS-håndtering.
"Fejlen" blev dog rettet alligevel.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 05-06-01 13:17

Jakob Bock <jakob@tegnestuen-ilt.dk> wrote:

> [...]
> vælger at vise en 404-side istedet for selve HTML-siden, og ikke bare ser
> stort på CSS side vil jeg nok også betegne som en "fejl" i Netscape.

Det kniber mig en smule at se, hvordan det kan være en fejl i en
browser, at den ikke bare ignorere fejl fra en given side. Havde de mere
"stride" browsere stadig haft overtaget istedet for IE, så ville folk
være tvunget til at gøre deres arbejde ordentligt, og ikke blot ignorere
standarder som "Skal du bruge en fil, så skal den eksistere".

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Jakob Bock

Dato : 05-06-01 13:45

> Det kniber mig en smule at se, hvordan det kan være en fejl i en
> browser, at den ikke bare ignorere fejl fra en given side.

Nu skriver jeg jo også i mit indlæg, at der helt klart er tale om sjusk fra
webmasterens side. Jeg har også bevidst skrevet "fejl" i anførelsestegn, i
det jeg mener at browserens håndtering af fejlen er uhensigtsmæssig.
CSS-dokumentet er ikke afgørende for sidens indhold.

> [...]
> være tvunget til at gøre deres arbejde ordentligt, og ikke blot ignorere
> standarder som "Skal du bruge en fil, så skal den eksistere".

Hvis du mener at Netscape 4.x er en strid browser så har du ret -- ret på
den måde, at den er en klods om benet på folk der ønsker at udvikle websites
der holder sig til CSS og HTML 4 standarderne.

Med hensyn til webstandarder er Internet Explorer 5 til Mac helt klart i
front (sammen med Netscape 6, Opera 5 og til dels iCab). At den så også er i
stand til at se stort på diverse fejl kan selvfølgelig både ses som en
styrke og en svaghed.

Forstå mig ikke forkert. Jeg udvikler til dagligt websites, og er en stor
fortaler for webstandarder. Jeg irriteres også grusomt over websites der
ikke virker, bare fordi udviklerne ikke fatter en dyt om HTML og åbenbart
aldrig har hørt om en syntakschecker. Jeg tror dog ikke at situationen
skyldes at næsten alle browsere (også Netscape) har indbygget en mekanisme
der ser stort på diverse fejl, men at browsernes understøttelse af
standarder har været meget mangelfuld og fyldt med fejl.

Heldigvis findes der i dag browsere der lever op til de standarderne. Nu
mangler vi bare at komme af med de sidste levn fra den "gamle"
browsergeneration. Det føles lidt meningsløst at skulle rette i 100% korrekt
kode for at Netscape 4.x skal vise en side nogenlunde rigtigt.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-06-01 13:25

> [...]
> dog ikke en fejl fra man side, men Netscape 4.x *elendige* CSS-håndtering.

Helt enig med dig, men når nu et site ikke er særlig omfattende, så
kunne man jo vælge at definere fontsize uden brug af css.

I øvrigt har jeg da eksperimenteret med flere sites, hvor Netscape
sagtens kan vise css.

Til gengæld vil jeg så stadig mene at Netscape 4.x er bedst at teste
med, da den netop er meget krakilsk. Jeg kan ikke mindes at jeg har
måttet lave noget om i koderne for at et site kunne køre i Explorer
eller de andre du nævner.

Til gengæld kender jeg mange som har måttet begynde næsten forfra på et
site, hvis der er brugt Explorer som referencebrowser og så man siger:
"Kan det køre i Netscape ?"

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Jakob Bock

Dato : 05-06-01 13:55

> Helt enig med dig, men når nu et site ikke er særlig omfattende, så
> kunne man jo vælge at definere fontsize uden brug af css.

til at strukturere sit dokument og CSS bruges til at definere hvordan siden
skal se ud.

> I øvrigt har jeg da eksperimenteret med flere sites, hvor Netscape
> sagtens kan vise css.

Netscape 4.x CSS-håndtering er meget dårlig. Så længe du holder dig til
skriftstørrelser og farver går det fint, men så snart du tager hul på de
*lidt* mere avancerede ting står det slemt til. Selv er jeg gået over til at
importere CSS-dokumenter på en måde, så Netscape 4.x ikke kan læse dem.
Således kan brugere af Netscape 4.x fint bruge sitet der dog ser noget
anderledes ud (standard skriftvalg osv.).

> [...]
> med, da den netop er meget krakilsk. Jeg kan ikke mindes at jeg har
> måttet lave noget om i koderne for at et site kunne køre i Explorer

Først og fremmest forsøger jeg at skriver korrekt kode. Derefter bruger jeg
en syntakschecker til at se om alt er som det skal være, og retter evt.
fejl.

Som testbrowser bruger jeg primært IE5/Mac. Virker det her (og koden er i
orden) er der næsten aldrig fejl i IE5/Win, Netscape 6, Opera 5 eller iCab.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-06-01 03:25

Hej Jakob

Allerede ved at bruge IE i Macversionen som ref. browser, begår du en
kæmpebrøler af rang. Der er jo dem, der ikke _vil_ bruge et MS produkt på deres
Mac'er, og hvorfor i det hedeste h... skal de ikke have mulighed for at se
sitet korrekt, - altså som det er tiltænkt til at ses?

Jeg synes, der er en generel tendens til, at ikke-IE brugere bliver betragtet
som noget særdeles 'afskyeligt pak', der hurtigst mulig skal tvinges til at
bruge _browseren_ over alle browsere. Det er en gang rygende ævt!

Og at du så drager konklussionen, at når den kan ses _korrekt_ i IE på en Mac,
så kan det også ses med IE/Win og Netscape 6 på en PC + Opera og iCab på
Mac'en, er noget vrøvl. Jeg kan nævne indtil flere sites, der overhovedet ikke
kan køre / ses korrekt på hverken Netscape 4.x 4.5x, 4.6x og 4.7x på Mac'er,
selvom de skulle være 'testet' til at køre på Netscape - på en PC'er
naturligvis!

Hvorfor pokker er webdesignere så flintrende ligeglade med andre platforme end
Wintels. - Man får den ene gang efter den anden at vide "...jamen, det kan da
ses med Netscape på en Windows, så det passer da ikke, at der er problemer på
en Mac" - eller "...Vores site er designet til kun at kunne bruges med en PC
med IE" - eller "Mac? hva' er det? - vores site kan kun bruges med en
computer...."

Hvad er det i det hele taget, I bruger jeres tid på? - Det er i hvertfald ikke
på at lave sites, som er tilgængelig for alle brugere! Jeg er revnende ligeglad
med al jeres snak om såkaldt 'korrekt kode'. Det, det gælder om, er, at sitet
kan ses og bruges med _alle_ browsere og af _alle_ platforme!

Indtil nu har vi - brugere - været ret flinke over for jer webdesignere /
webmastere, men så skulle du prøve engang imellem at kigge dig lidt rundt
omkring i den resterende del af verden, - og især kigge lidt på de US
amerikanske nye regler, der blev vedtaget af kongressen derovere i slutningen
af 1999, hvor en "Passed Legal Bill" - svarende til vores
'folketingsbeslutning' blev vedtaget med det ene formål, at fra og med 1.4.01
må der ikke fremstilles IT produkter - inkl. websites, - der ikke kan bruges af
alle både brugere og platforme.

Men det eneste saliggørende, som webdesignere og -mastere tænker på er åbenbart
'korrekt kode' - bevar mig vel!

mvh. Erik Richard

Jakob Bock wrote:

> [...]
> orden) er der næsten aldrig fejl i IE5/Win, Netscape 6, Opera 5 eller iCab.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Peter Perlsø

Dato : 06-06-01 16:19

> Hvorfor pokker er webdesignere så flintrende ligeglade med andre platforme end
> Wintels.

Markedsøkonomi.

Hvis du med arbejdsmængden "x" når 80% af det mulige publikum, og med
arbejdsmængen "2 * x" når 100%, kan du vel se hvor jeg vil hen...

Annoying, but true.

--
- Peter
http://haxor.dk - Mac news portal

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-06-01 16:54

Peter Perlsø <h@haxor.dk> wrote:

> Markedsøkonomi.
>
> Hvis du med arbejdsmængden "x" når 80% af det mulige publikum, og med
> arbejdsmængen "2 * x" når 100%, kan du vel se hvor jeg vil hen...
>
> Annoying, but true.

Generelt er jeg enige i dine liberale synspunkter, men hvis Microsoft
skal sætte standarden for websites ved at de bliver lavet i Frontpage
samt skal ses i Explorer, så svarer det til at du kun kan se DR, hvis du
har et Philips tv - og sådanne tilstande er der vel ingen der ønsker ?

Jeg giver ikke meget for html4 standarder og deslige. Et site skal kunne
ses på Mac og PC samt i Netscape, Explorer, Opera og så videre. Det skal
kunne ses i en acceptabel opløsning, som vel pt. er ca. 832 x 624

Fra : Peter Perlsø

Dato : 06-06-01 19:07

> Generelt er jeg enige i dine liberale synspunkter,

Rolig nu, mester! :)

der er ingen der siger at man udelukkende behøver og SKAL tjene hvad der
økonomisk set er smartest - så, det er der kundeservice kommer ind i
billedet. De firmaer, som gider gør noget for de resterende 20%, får det
bedste ry.

Fra : Jakob Bock

Dato : 06-06-01 20:39

> [...]
> samt skal ses i Explorer, så svarer det til at du kun kan se DR, hvis du
> har et Philips tv - og sådanne tilstande er der vel ingen der ønsker ?

Nej, og derfor har man udviklet standarder for hvordan et tv-signal er
skruet sammen.

> Jeg giver ikke meget for html4 standarder og deslige.

Hvis virksomheder som Netscape og Microsoft fra starten af havde
understøttet de standarder (herunder HTML 4) de selv har været med til at
udvikle, havde vi nok ikke haft de problemer med inkompatible websites som
vi har i dag. Heldigvis understøtter browserne langt om længe disse, og
dermed kan vi som udviklere forhåbenligt gå lysere tider i møde.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-06-01 22:14

> Det skal kunne ses i en acceptabel opløsning, som vel pt. er ca. 832 x 624

Nu vi er ved det:

832*624 er en mac-standart, ikke en standart...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København

Fra : MacMac

Dato : 07-06-01 01:47

I brevet "1euln4x.cxts1jy5b46mN%reippuert@mac.com" skrev Morten Reippuert
Knudsen (reippuert@mac.com) den 06/06/01 23:13:

> Nu vi er ved det:
>
> 832*624 er en mac-standart, ikke en standart...

Nu vi er ved det:

Hvis det er noget, så er det en mac-standarD

- Morten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-06-01 02:16

Hej Morten

??? - 832x624 er en skærm-opløsningsstandard og er hverken mac eller PC. Jeg
har sat flere Wintels op med den opløsningsfrekvens for netop svagtseende, da
det giver en nogenlunde læsevenlig opløsning uden alt for megen flimren på
skærmene, - og det både med og uden div. forstørrelsessystemer - ZoomText,
VistaLOC, SE!, - og hvad de nu ellers hedder på en Windows baseret computer.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 06-06-01 19:40

> [...]
> kan køre / ses korrekt på hverken Netscape 4.x 4.5x, 4.6x og 4.7x på Mac'er,
> selvom de skulle være 'testet' til at køre på Netscape - på en PC'er

Bemærk versionerne du nævner sammenlignet med dem der oprindeligt blev
nævnt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-06-01 01:38

Hej Jan

Ja! - Der blev nævnt Netscape 4.x, - og så går jeg selvsagt ud fra, at det gælder
_alle_ Netscape versioner under version 4.

Og at så en Netscape 6 et-eller-andet måske kan vise noget på en PC eller på Mac,
tager jeg overhovedet ikke stilling til, da jeg ikke ønsker at bruge NC 6. - Den er
simpelthen _for_ dårlig!

Jeg har ligeledes prøvet mange af de såkaldte 'korrekt' opbyggede sider med Mozilla
0.9, og den er faktisk bedre end NC 6, hvilket jeg ydermere synes er noget af en
gåde, da det jo er samme gruppe, der står bag !?!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-01 15:23

> Og at så en Netscape 6 et-eller-andet måske kan vise noget på en PC eller
> på Mac, tager jeg overhovedet ikke stilling til, da jeg ikke ønsker at
> bruge NC 6. - Den er simpelthen _for_ dårlig!

Jeg stemmer for at alle websites _skal_ kunne vises korrekt i lynx -
incl billeder Lad os vælge den laveste fællesnævner, fordi den er
stabil på en perifier platform, der i øvrigt lider af generelle
stabilitets og kompatibilitets problemer

> Jeg har ligeledes prøvet mange af de såkaldte 'korrekt' opbyggede sider
> med Mozilla 0.9, og den er faktisk bedre end NC 6, hvilket jeg ydermere
> synes er noget af en gåde, da det jo er samme gruppe, der står bag !?!

Mozilla 0.9 er langt længere i udviklingsfasen end Netscape 6. Mozilla
0.7 (eller er det 0.6?) deler kode med Netscape 6.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 07-06-01 19:59

> Hej Jan
>
> Ja! - Der blev nævnt Netscape 4.x, - og så går jeg selvsagt ud fra, at det
> gælder _alle_ Netscape versioner under version 4.

Geez.

Fra Message-ID: <3B1D9488.5EB83895@mail1.stofanet.dk> (din egen):

> Og at så en Netscape 6 et-eller-andet måske kan vise noget på en PC eller
> på Mac, tager jeg overhovedet ikke stilling til, da jeg ikke ønsker at
> bruge NC 6. - Den er simpelthen _for_ dårlig!

Jacob Bock tester sine sider på en måde, hvorpå han mener, de kan vises
korrekt i nogle browsere, at det så ikke er din udvalgte, synd for dig.
Du kan imellemtiden gå på jagt i mit citat fra hans oprindelige indlæg
efter udtrykket Netscape 4.x. Iøvrigt ville jeg da gerne se nogle af de
utallige sites, du har fremstillet, for det er vel pga. af dem (og 30
års erfaring) du kan utale dig om, hvordan de bør testes.

> Jeg har ligeledes prøvet mange af de såkaldte 'korrekt' opbyggede sider
> med Mozilla 0.9, og den er faktisk bedre end NC 6, hvilket jeg ydermere
> synes er noget af en gåde, da det jo er samme gruppe, der står bag !?!

Fordi Netscape 6 er en forældet version af Mozilla.

(linie længde stædig $#%#)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-01 01:36

Hej Jan

Jan Oksfeldt Jonasen wrote:

> [...]
> utallige sites, du har fremstillet, for det er vel pga. af dem (og 30
> års erfaring) du kan utale dig om, hvordan de bør testes.

Hvor i det hedeste..... læser du ud af det, jeg skriver, at jeg fremstiller
websider? - Jeg kan garantere dig for, at er der noget, jeg _IKKE_ beskæftiger
mig med, så er det webdesign! - Fordi jeg udtrykker en mening om, hvordan en
website skal se ud, kan du da for pokker ikke udlede af det, at jeg også laver
dem....((-

> (linie længde stædig $#%#)

- Og som sædvanlig står den til 72 tegn, - og som sædvanlig - har den gjort det
_altid_! - Så hvad med at gå fra det flydende kost til noget mere fast
føde...-))

mvh. Erik richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Magnus Rohde

Dato : 08-06-01 08:03

d. 08/06/01 2:36 skrev Erik Richard Sørensen på kml.ers@mail1.stofanet.dk i
artiklen 3B201DFA.B81FD12F@mail1.stofanet.dk:

> Hej Jan

> Hvor i det hedeste..... læser du ud af det, jeg skriver, at jeg fremstiller

75 tegn

> websider? - Jeg kan garantere dig for, at er der noget, jeg _IKKE_ beskæftiger

79 tegn

> mig med, så er det webdesign! - Fordi jeg udtrykker en mening om, hvordan en

76 tegn

> website skal se ud, kan du da for pokker ikke udlede af det, at jeg også laver

78 tegn

> dem....((-

> - Og som sædvanlig står den til 72 tegn, - og som sædvanlig - har den gjort
> det

79 tegn

> _altid_! - Så hvad med at gå fra det flydende kost til noget mere fast
> føde...-))

5 måder at tælle til 72 på ...

Magnus

Fra : Peter Perlsø

Dato : 08-06-01 12:46

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> 5 måder at tælle til 72 på ...
>
> Magnus

Ja, Magnus, du ved at der findes 3 slags mennesker:

Dem der kan tælle og dem der ikke kan.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-01 13:04

> - Og som sædvanlig står den til 72 tegn, - og som sædvanlig - har den
> gjort det _altid_!

og som sædvanlig qouted printable, der betyder at 72 tegn ikke er 72
tegn...

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 08-06-01 21:30

> [...]
> website skal se ud, kan du da for pokker ikke udlede af det, at jeg også laver

Det er nemlig en sådan udtalelse, der gør dine idéer om test af web side
utroværdige. Pointen er netop, at jeg aldrig har læst det.
Iøvrigt er det flintrende ligegyldigt hvad din browser står til, anskaf
en newsreader istedet, de virker.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 08-06-01 12:46

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Iøvrigt ville jeg da gerne se nogle af de
> utallige sites, du har fremstillet, for det er vel pga. af dem (og 30
> års erfaring)

WWW har vist ikke eksisteret i 30 år :)

Fra : Jakob Bock

Dato : 06-06-01 20:02

Hej Erik

> [...]
> at sitet kan ses og bruges med _alle_ browsere og af _alle_ platforme!

Det er præcist det at "kode korrekt" handler om! Kun ved at bruge HTML, CSS
og hvad der ellers findes af standardteknologier efter hensigten, kan jeg
sikre mig at mit site kan bruges med _alle_ browsere (også ikke grafiske) på
_alle_ platforme der understøtter disse standarder!

> Allerede ved at bruge IE i Macversionen som ref. browser, begår du en
> kæmpebrøler af rang.

Da jeg bruger CSS intensivt, giver det ikke mening at bruge en browser der
ikke understøtter CSS korrekt (f.eks. Netscape 4.x) som reference.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Peter Perlsø

Dato : 05-06-01 14:39

> [...]

> browser der kan håndtere webstandarder og ikke er fyldt med bugs i den grad
> som Netscape 4.x er. For at nævne nogle stykker:

Anbefal for guds skyld ikke Netscape 6!

> [...]
> dog ikke en fejl fra man side, men Netscape 4.x *elendige* CSS-håndtering.

Jep. Drop dog Netscape... det har de fleste gjort - ud af de mange hits
jeg efterhånden får på haxor.dk er kun ca. 20-25% NetScrape... resten er
IE og Opera.

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-01 14:45

In article <1eujchx.ytph31phus4uN%h@haxor.dk>,
h@haxor.dk (Peter Perlsø) wrote:

> Jep. Drop dog Netscape... det har de fleste gjort - ud af de mange hits
> jeg efterhånden får på haxor.dk er kun ca. 20-25% NetScrape... resten er
> IE og Opera.

Med det samme argument, så er det i orden at fx diverse netbanker ikke
fungerer på Mac OS.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 05-06-01 15:06

> Med det samme argument, så er det i orden at fx diverse netbanker ikke
> fungerer på Mac OS.

Er det? Det at skifte webbrowser er overkommmeligt - men at skifte
platform for at kunne udføre een eneste gerning?

Fra et markedsmæssgt synspunkt er det forsvarligt at forbigå Mac'en (i
Danmark), men Danske Bank m.v. har måttet sande at de har mistet en del
kunder til Jyske Bank pga. deres netbankløsning til Mac ikke var på
plads.

Det gælder iøvrigt også Linuxbrugere...

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-01 15:36

In article <1eujdvy.d49zt45n1f04N%h@haxor.dk>,
h@haxor.dk (Peter Perlsø) wrote:

> Er det? Det at skifte webbrowser er overkommmeligt - men at skifte
> platform for at kunne udføre een eneste gerning?

Lige for en god ordens skyld: da du sagde "drop Netscape" så gik jeg ud
fra at du mente "drop understøttelsen af Netscape", ellers giver mit
udsagn ingen mening.

> [...]
> Danmark), men Danske Bank m.v. har måttet sande at de har mistet en del
> kunder til Jyske Bank pga. deres netbankløsning til Mac ikke var på

Det antal kunder de har mistet, er nok ikke noget der kan mærkes på
bundlinjen (ellers havde de ændret det).

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 05-06-01 16:15

> Lige for en god ordens skyld: da du sagde "drop Netscape" så gik jeg ud
> fra at du mente "drop understøttelsen af Netscape", ellers giver mit
> udsagn ingen mening.

Jeg mener - drop Netscape, i henhold til den elendige kvalitet af dette
program på Mac'en.

> Det antal kunder de har mistet, er nok ikke noget der kan mærkes på
> bundlinjen (ellers havde de ændret det).

Well - de har fået mange henvendelser om mangelen på understøttelse, som
de køber af med en teknisk forklaring om Java (skummelt - DanskeNetbank
bruger ActiveX).

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-01 16:55

In article <1eujh5z.ign1fx1xltueqN%h@haxor.dk>,
h@haxor.dk (Peter Perlsø) wrote:

> Jeg mener - drop Netscape, i henhold til den elendige kvalitet af dette
> program på Mac'en.

Så bare glem min udtalelse.

> Well - de har fået mange henvendelser om mangelen på understøttelse, som
> de køber af med en teknisk forklaring om Java (skummelt - DanskeNetbank
> bruger ActiveX).

Tjoe, hvis det er en binding mellem Java og ActiveX, så har de da
delvist ret.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 05-06-01 17:18

> Så bare glem min udtalelse.

Umuligt. :)

> Tjoe, hvis det er en binding mellem Java og ActiveX, så har de da
> delvist ret.

Mærkværdigt at de skulle bruge en hybrid. MS siger jo at ActiveX kan alt
hvad Java kan og mere til... tsk tsk.

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-01 17:35

In article <1eujk3u.zfuspobqyvn0N%h@haxor.dk>,
h@haxor.dk (Peter Perlsø) wrote:

> Mærkværdigt at de skulle bruge en hybrid. MS siger jo at ActiveX kan alt
> hvad Java kan og mere til... tsk tsk.

Jeg tror nu nok at det MS siger, er at ActiveX kan alt hvad Java kan -
når altså MS finder ud af at få det til at fungere, dvs engang i
fremtiden, måske, snart eller også har man ikke brug for det alligevel -
men det er altså bedre end Java alligevel, øvbøv!

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 06-06-01 16:27

h@haxor.dk,Ny-Internet writes:

>Markedsøkonomi.
>
>Hvis du med arbejdsmængden "x" når 80% af det mulige publikum, og med
>arbejdsmængen "2 * x" når 100%, kan du vel se hvor jeg vil hen...
>
>Annoying, but true.

Gør det sagen bedre? Lad os få Amerikanske tilstande, hvor der i et
forrigt indlæg blev skrevet at alt på nettet skal kunne ses af alle
platforme.
Hilsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-06-01 09:27

> [...]
> en blå farve, der er 100 år om at loade
>
> God damnit, hvor er det noget skod og stod der noget om åbningstiderne i

En hjemmeside fortæller lidt om forretningen og dens forhold til
kunderne.

Og hvad ser man så: Dårlig kvalitet, dårlig service og elendigt
informationsniveau.

Og det er så det...

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk