Speedfight startproblem..
Fra : Henrik Madsen

Dato : 01-08-05 21:06

Hej

Jeg har en SF1 ..

Var på Shell for at fylde benzin på da tanken var meget tæt opå at
være tom, da ejg var færdig med at tanke og betale ville jeg starte
den, den startede lige et sekund og så døde den.

Nu vil den ikke starte, hverken på kick eller elstart.

Når jeg forsøger at starte så løber der benzin ud ved karburatoren,
dette sker kun hvis der forsøges start, ellers løber der ikke benzin
ud..

Nogen der har nogle erfaringer desangående ?

Henrik

Fra : Highserver

Dato : 02-08-05 05:44

Utæt benzinslange vil jeg gætte på.

Hilsen Jakob.

Fra : Hekto

Dato : 02-08-05 08:38

In article <220te1ho5or8d8p0gvu8vu8n4b12uln66v@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> Nogen der har nogle erfaringer desangående ?

Ja, du har sikkert suget skidt og vand ned som det sidste!
Du bliver nødt til minimum at dræne svømmerhuset ved at løsne den lille
skrue, og prøve at få svømmeren løs ved at slå lidt på svømmerhuset med
skaftet af en skruetrækker.

Ellers må den tage kaburatoren af og rense.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-08-05 08:57

On Tue, 2 Aug 2005 09:37:34 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:

> [...]
>skaftet af en skruetrækker.
>
>Ellers må den tage kaburatoren af og rense.

Er det ligeså nemt at afmontere og adskille sådan en karburator som på
en Puch Maxi ? Har nemlig renset den på min Puch flere gange og det
var ikke så svært..

Kan bare ikke helt forstå at den skulle hælde benzin ud af
overløbsstudsen hvis der "bare" er vand i svømmerhuset ?

Well, den har nu også gået 4000 kilometer uden at kny så lidt service
har den da også krav på

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 02-08-05 10:04

In article <un9ue1l5ro1dnuen69h9jkthbsbig4hd01@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> Kan bare ikke helt forstå at den skulle hælde benzin ud af
> overløbsstudsen hvis der "bare" er vand i svømmerhuset ?

Ja, lige så nemt.

Jo, hvis der sidder skidt i svømmerventilen - og der har garanteret
været BÅDE skidt og vand.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-08-05 19:19

On Tue, 2 Aug 2005 11:03:33 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:

> [...]
>>
>Ja, lige så nemt.
>
>Jo, hvis der sidder skidt i svømmerventilen - og der har garanteret

Yep, der var et lille stykke noget der sad i hullet til
svømmerventilen, lignede en flage fra en sten eller noget, nu kører
den igen og hælder ikke de dyre dråber ud på vejen..

Jeg har 2 andre spørgsmål.

1. Den plastic dims der sidder forrest på sædet er faldet af og jeg
syntes jeg har forsøgt alt muligt men den vil ikke blive siddende,
hvordan får man den til at blive siddende ? (Lim ?)

2. Min udstødning har set bedre dage, det er sikkert den originale der
sad derpå fra ny og knallerten har nu 6-7 år på bagen og 10.000
kilometer så det er nok ikke for meget at give den en ny ..

Hvad vil du anbefale at man køber ? Har kigget lidt hos Thansen men
deres udstødninger er sådan nogle fancy nogen med flere knæk der i
mine øjne bare skriger til enhver panser "knallerten er hamre ulovlig
stop mig"

Det pæneste ville jo nok være en ny original udstødning men den er nok
dyr ? Det må gerne være noget hvor det der resonans fis kan fjernes
rimeligt let for den skulle efter sigende gå pænt meget længere på
literen hvis den er væk..

Henrik